همراه اول
4. شهريور 1395 - 4:13   |   کد مطلب: 28097
جدال ورزشکاران  آسیایی در مرتفع ترین مجموعه چند منظوره سنگنوردی در همدان
رئیس هیئت کوهنوردی استان همدان از میزبانی این استان برای مسابقات آسیایی و حضور ملی پوشان خبر داد.

 

 

علیرضا گوهری در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش در همدان اظهار داشت: معتبرترین سالن سنگنوردی در همدان به نام زنده یاد فرهاد میرزاجانی با امکانات پیشرفته احداث شده است .

 

 

این مجموعه دارای سه سالن مجزا در کنار هم است و مجموعه چند منظوره سنگنوردی همدان را تشکیل داده است .

 

 

وی ادامه داد: سالن سنگنوردی همدان بعنوان اولین و مجهزترین مجموعه در غرب کشور است و میزبان مسابقات مختلف بوده است و بیشتر میزبانی ها مربوط به تیم ملی است و هر ساله ملی پوشان سنگنوردی در همدان اردو می زنند .

 

 

 

 

 

گوهری با اشاره به اینکه رشته سنگنوردی در همدان رشد قابل توجهی داشته است افزود: امسال قصد داریم سنگنوردی بانوان و آقایان منسجم تر و فعال تر عمل کند تا بتوانیم سنگنوردان با تجربه ای پرورش دهیم .

 

 

رئیس هیئت کوهنوردی همدان با توجه به اینکه بانوان همدانی مقام های قهرمانی زیادی در این رشته داشته اند گفت : در بخش آقایان نیز صاحب مدال های فراوانی بوده ایم .

 

 

وی با اشاره به امکانات اختصاصی این مجموعه ورزشی تصریح کرد: با توجه به امکانات و ظرفیتی که همدان دارد قابلیت پذیرش ورزشکار در سطح حرفه ای و آماتور را داریم .

 

 

 

گوهری با اشاره به فعالیت بالای بانوان گفت: در حال حاضر  ورزشکار 120 خانم  در بخش بانوان در این سالن مشغول فعالیت هستند .

 

 

رئیس هیات کوهنوردی ادامه داد: در اکثر شهرستانهای هم جوار سالن سنگنوردی وجود دارد اما مانند این مجموعه چند منظوره و تخصصی نیستند .

 

گوهری با اشاره به اینکه ایران  امسال میزبان مسابقات آسیایی سنگنوردی است افزود: به احتمال قوی میزبانی مسابقات در  استان همدان خواهد بود .

 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد : استاندار بودن دیواره های این مجموعه باعث کیفیت سالن و حضور و استقبال زیادی از ورزشکاران شده است .

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار