همراه اول
1. ارديبهشت 1396 - 10:05   |   کد مطلب: 21631
سرود ملی المپیک ساخته شد
دو قطعه آوازی و چهار قطعه آوایی بی‌کلام بصورت کرال حماسی ویژه المپیک در اداره کل نغمات آیینی و رادیو نوا با عنوان «سرود افتخار» تولید شد

مدیر این اداره کل در خصوص ساخت این آثار حماسی گفت: به دلیل تقارن مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن با شب‌های قدر و پاسداشت حرمت معنوی این ایام و محتمل بودن مدال آوری ورزشکاران ایرانی، به دستور معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، ساخت و تولید سرود ملی المپیک در دستور کار قرار گرفت.

ابراهیم طاهری افزود: این برای نخستین بار است که در رادیو سرود ملی المپیک بدون ساز و به صورت کرال تولید می‌شود و به لحاظ کیفیت، نوآوری شعر و ملودی، این آثار از ویژگی‌های ممتازی برخوردار هستند.

طاهری وظیفه تولید و تامین نوا‌ها و قطعات مناسبتی را از دغدغه‌های اصلی این اداره کل دانست و افزود: تولید این اثر حماسی که توسط گروه کرال اداره کل نغمات آیینی و رادیو نوا اجرا شده، قابل استفاده و پخش از تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در ایام برگزاری مسابقات المپیک امسال است.

اشعار سرود ملی المپیک با عنوان «سرود افتخار» را عبدالجبار کاکایی و بیژن ارژن سروده‌اند محسن حسینی با مشارکت فرزاد عباسی کار آهنگسازی و تنظیم آن را بر عهده داشته است ضمن آنکه علی خدایی و فریبرز غفاری تک خوانی این قطعات را انجام داده‌اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار