همراه اول
26. مهر 1393 - 11:05   |   کد مطلب: 21646
هیچکس به فکر فوتسال همدان نیست
کاسه «چه‌کنم چه‌کنم» به دست فوتسال همدان
هیچکس به فکر فوتسال همدان نیست
با وجود استعدادهای خوب در رشته فوتسال در سطح استان، تیم دسته اول فوتسال همدان بلاتکلیف است و کسی برای حمایت آن قدمی برنمی‌دارد. ارسال به دوستان هیچکس به فکر فوتسال همدان نیست.طی چند سال اخیر شرکت سیاحتی علیصدر با تلاش و علاقه وافر عبدالرضا رضائیان مدیرعامل باشگاه علیصدر و حمایت‌های اعضای هیئت مدیره باشگاه و مدیران عامل اسبق و فعلی شرکت علیصدر، موفق شده تیم خوبی را با استفاده از قابلیت‌ها و استعدادهای بومی جمع کرده تا بعد از طی پله‌های ترقی، آن را به بالاترین سطح فوتسال ایران برساند.

قهرمانی در لیگ دسته دوم و صعود به لیگ دسته یک و حضور در بالاترین سطح فوتسال ایران جزو افتخاراتی بود که علیصدر همدان با تلاش و حمایت‌های همه دلسوزان ورزش استان صورت گرفت.

به اعتراف مسئولان باشگاه علیصدر از ابتدای شروع فعالیت ورزشی در رشته فوتسال حدود 800 میلیون تومان توسط این شرکت هزینه شده که رقم قابل توجهی است، اما عوامل زیادی دست داده تا باشگاه علیصدر رغبتی به تیمداری در عرصه حرفه‌ای فوتسال نداشته باشد.

 

طی چند سال حضور علیصدر در عرصه فوتسال، مربیان بومی با استفاده از تجربیات کسب شده موفق شدند چند پدیده و استعداد در این رشته را شناسایی و به فوتسال ایران تحویل دهند و این خود در کنار زحمات و حضور در سطوح بالای فوتسال افتخاری برای ورزش همدان محسوب می‌شود.

بعد از اتمام فصل قبلی لیگ دسته یک فوتسال ایران، حمیدرضا یاری که خود جزو خاک‌خورده‌های عرصه ورزش استان بوده از عدم تمایل علیصدر برای تیمداری در رشته فوتسال خبر داد.

این مدیر بومی که کارنامه خوبی در مدیریت‌های قبلی خود دارد معتقد است هزینه‌ای که قرار است برای فوتسال صورت بگیرد در کارهای زیربنایی توسعه گردشگری هزینه شود و باعث رونق وضعیت جذب گردشگر داخلی و خارجی شود.

زحماتی که مدیران قبلی و فعلی علیصدر برای ورزش حرفه‌ای استان نه تنها در فوتسال که در تنیس روی میز و کبدی متحمل شدند، بر هیچکس پوشیده نیست، اما این مسئولان معتقد هستند به تنهایی نمی‌شود یک تیم حرفه‌ای فوتسال و شاغل در لیگ دسته اول را اداره کرد.

وضعیت فوتسال و در کل ورزش‌های گروهی در سطح حرفه‌ای می‌طلبد تا با برآورد هزینه درست و منطقی برای صعود به لیگ بالاتر آن رشته برنامه‌ریزی خوبی انجام داد.

در حال حاضر به دلیل این اتفاقات امتیاز دسته اولی، فوتسال همدان کاسه «چه‌کنم چه‌کنم» به دست گرفته و وضعیت آن مشخص نیست و دلسوزان ورزش و این رشته به دنبال پیدا کردن راهی برای سامان دادن این تیم هستند.

اخبار ضد و نقیضی از فروش امتیاز تیم علیصدر به گوش می‌رسد و آخرین خبر فروش این تیم به مشکین‌شهر آذربایجان بوده که هنوز به صورت رسمی تأیید و تکذیب نشده است.

در هر صورت کمتر از دو هفته به شروع فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال باقی مانده و این در حالی است که کمیته فوتسال فدراسیون در قرعه‌کشی فصل جدید این رقابت‌ها نام تیم علیصدر را در بین تیم‌های حاضر قرار داده است.

بر اساس این قرعه‌کشی در گروه خلیج فارس تیم‌های بانک رسالت کرمان، آذرخش بندرعباس، ارژن و دایتی (هر دو از شیراز)، پتروشیمی ماهشهر، گیتی‌پسند نوین اصفهان، بازرگانی ایده‌آل یزد قرار گرفتند.

 

در گروه دریای خزر نیز تیم‌های پاس قوامین تهران، شهرداری نکا، کشاورز قزوین، کاشی نیلو و نیک اندیش (هر دو از اصفهان)، علیصدر همدان، پنت هاوس مشهد، دانشگاه آزاد تهران حضور خواهند داشت.

در نخستین هفته این رقابت‌ها طبق برنامه علیصدر همدان باید به قزوین سفر کند تا برابر تیم کشاورز این شهر به میدان برود که وضعیت نماینده فوتسال همدان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

حال خواسته هواداران و علاقه‌مندان به این رشته مهیج از مسئولان ورزش استان تعیین تکلیف فوتسال است که به راحتی اجازه انحلال یا فروش و خروج این داشته ارزش از استان نشوند و با حمایت‌ چندجانبه بخش خصوصی همدانی‌ها صاحب یک تیم دسته اولی فوتسال شوند.

محمدناصر نیکبخت که این روزها ریاست هیئت مدیره باشگاه پاس را بر عهده دارد و زحمات زیادی برای خوب بسته شدن این تیم با کمک بهرام یدی مدیرعامل بومی و همدان این تیم کشیده است به راحتی با شناختی که از وضعیت استان دارد، می‌تواند مانع انحلال این تیم با ارزش استان شود.

باید منتظر شد و دید که مسئولان ارشد ورزش و سیاسی استان چه تصمیمی در این مدت باقی مانده برای تیم دسته اول فوتسال اتخاذ می‌کنند.

گزارش از: فرشید گل‌محمدی

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار