همراه اول
12. خرداد 1396 - 12:17   |   کد مطلب: 21746
استقبال خانواده های همدانی از رشته سوارکاری رو به افزایش است
رئیس هیئت سوارکاری استان همدان گفت: استقبال خانواده های همدانی از رشته سوارکاری رو به رشد بوده و در حال حاضر بیش از 250 سوارکار در همدان فعالیت می کنند.

سیدوحید برقعی در گفتگو با خبرنگار ما در همدان با اشاره به ورزش سوارکاری اظهار داشت: سوارکاری ورزشی است که باعث تقویت جسم و روح و افزایش فهم شده و محققین به این نتیجه رسیده اند که سوارکاری عامل جدیدی در کاهش استرس در جوانان است.

وی افزود: رشته سواکاری یکی از ورزش هایی است که در دین مبین اسلام بر انجام آن سفارشات زیادی شده و بنا به فرموده پیامبر (ص) بهترین بازی ها و ورزش ها در نزد خداوند اسب سواری است.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با بیان اینکه همدان سابقه دیرینه ای در ورزش سوارکاری دارد، گفت: با همکاری آموزش و پرورش و همچنین ارتباط مستقیم و تبلیغات افراد را جذب این رشته می کنیم بطوریکه امروزه این ورزش متعلق به قشر و طبقه خاصی از جامعه نیست و سیستمی را تعریف کرده ایم که هر کس استعداد این رشته را دارد جذب شود.

برقعی عنوان کرد: در حاضر بیش از ۲۵۰ سوارکار در ۷ باشگاه سوارکاری همدان فعالیت می کنند که با توجه به امر استعدادیابی سعی بر افزایش این تعداد علاقه مند داریم.

وی با بیان در بخش داوری و مربی نیز بسیار خوب عمل شده است، گفت: نیمه آبان ماه سال جاری دوره مربیگری درجه ۳ به مدت سه روز برای کسانی که در آزمون مربیگری گذشته شرکت کرده اند توسط مدرس فدراسیون در همدان برگزار می شود.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان عنوان کرد: ۲۵ داور رسمی و بیش ۲۰ مربی در هیئت فعال هستند.

برقعی با اشاره به استقبال بانوان از این رشته بیان کرد: بانوان همدانی نیز در این رشته فعالیت و استقبال بسیار خوبی دارند.

وی در پایان با درخواست از خانواده ها گفت: باشگاه های سوارکاری همدان فضاهای بسیار خوبی را فراهم کرده اند و مربیان بسیار توانمندی در همدان وحود دارد از همین رو خانواده ها لذت سوارکاری را برای یک بار هم که شده نصیب فرزندان خود کنند.  

مهر

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار