همراه اول
9. آبان 1393 - 17:25   |   کد مطلب: 21788
حاشیه‌نگاری روز دوم مسابقات کشتی جایزه بزرگ ایران
از کلافگی تماشاگران تا تقدیر از خبرنگاران
از کلافگی تماشاگران تا تقدیر از خبرنگاران
صبح روز پایانی مسابقات کشتی جایزه بزرگ ایران که از روز پنج‌شنبه در همدان در جریان است با حواشی جالبی همراه بود.

روز پایانی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ باشگاه‌های ایران، یادواره قهرمان جهان و المپیک، محمدمهدی یعقوبی که در سالن ورزشی 3 هزار نفری ابن‌سینای همدان در جریان است با حواشی جالبی همراه بود.

این رقابت‌ها از صبح جمعه و با حضور بیش از 2 هزار و 500 علاقه‌‌مند به کشتی برگزار شد که در نوبت صبح تیم‌ها در دو رشته آزاد و فرنگی 9 کشتی را برگزار کردند.

قبل از شروع مسابقات مسئولان برگزاری مداحی و کلیپ‌های مربوط به ماه محرم را در سالن پخش کردند که تماشاگران مشتاق به ابراز احساسات مذهبی پرداختند.

امروز هم بازار تبلیغات در سالن و بین تماشاگران همدانی داغ بود و دو برند معروف بیمه رازی و همچنین صنایع غذایی سحر با توزیع پرچم و کاور منقش به لوگوی خود اشتیاق جالبی را بین تماشاگران ایجاد کرده بودند.

دیدار تیم صنایع غذایی سحر همدان با تیم‌ مدعی گاز مازندران با حواشی زیادی پیگیری شد و در یک مورد با درگیر لفظی بین ختاگ تسابلوف و حسن یزدانی روی داد.

حاشیه دیگر این مسابقه همین کشتی بود که کشتی در وزن 70 کیلوگرم بین حسن یزدانی قهرمان جوانان جهان و ختاگ تسابولوف قهرمان مسابقات بزرگسالان جهان در تاشکند از روسیه بود که در تایم اول حریف روس با نتیجه 10 بر 2 از یزدانی پیش بود اما در پایان تایم دوم، یزدانی توانست با نتیجه 19 بر 10 از سد این کشتی‌گیر بگذرد.

یاسر نصرتی مدیر روابط عمومی هیئت کشتی امروز دست به ابتکار خوبی زد و از خبرنگاران، کشتی‌گیران جوانان و عوامل همکار با هیئت کشتی تجلیل و تقدیر کرد.

تیم صنایع غذایی سحر تا قبل دور ششم باختی را تجربه نکرده بود در این دور شکست‌ناپذیری خود را تلافی کرد و با حساب هشت بر صفر یک باخت سنگین را برابر شاگردان غلامرضا محمدی سرمربی تیم بیمه رازی قبول کردند.

امروز هم در سالن مسابقه شاهد حضور تعداد زیادی از پیشکسوتان سال‌های دور و نزدیک و همچنین قهرمانان و پهلوانان کشتی ایران و جهان در رشته‌های آزاد و فرنگی بودیم.

میثم مصطفی‌جوکار، پژمان درستکار، حسن بابک، علیرضا رضایی، سعید ابراهیمی و امیر عفراتی از جمله این قهرمانان بودند.

مسئولان استانی ورزش و تنی چند از دست‌اندرکاران فدراسیون کشتی خود را به همدان رسانده بودند و از نزدیک این رقابت‌ها را تماشا کردند.

حضور 50 داور قضاوت این رقابت‌ها را بر عهده داشتند که پیش از برگزاری مسابقات صبح با عوامل اجرایی عکس یادگاری انداختند.

صدا و سیمای مرکز همدان روز شلوغی را در صبح جمعه داشت و به مدت چهار ساعت این رقابت‌ها از دو شبکه تلویزیونی ورزش و همچنین شبکه استانی همدان بر روی آنتن برد.

تشابه اسمی «امیر غلامی» کشتی‌گیر وزن 74 کیلوگرمی جوانان سحر همدان با خبرنگار هفته‌نامه آوای الوند به سوژه داغ و طنز خبرنگاران و ورزشی‌نویسان همدانی تبدیل شده بود.

با مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ باشگاه‌های ایران یادواره قهرمان جهان و المپیک محمدمهدی یعقوبی که از صبح روز پنجشنبه هشتم آبان در سالن ورزشی ابن‌سینای شهر همدان در جریان است، عصر امروز جمعه خاتمه می‌یابد.

پیش از شروع مرحله نهایی این رقابت‌ها تیم‌های گاز مازندران، بیمه رازی تهران و شورای شهر کرج در کشتی آزاد و مرکز جراحی اندیمشک، صبای قم و شهدای هفتم تیر تهران در کشتی فرنگی به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم جدول رده‌بندی قرار دارند.

تیم سحر همدان با توجه به عدم شرکت در مرحله دوم در حال حاضر با 80 امتیاز در بین تیم‌های مدعی قرار دارد که در صورت پیروزی، توانایی حضور در جمع سه تیم برتر کشتی آزاد را خواهد داشت.

در مجموع در سه مرحله این رقابت‌ها، به مقام‌های اول تا سوم به ترتیب 100، 60 و 40 سکه تمام‌بهار آزادی اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود، مرحله پایانی مسابقات جام طلایی باشگاه‌های کشور روزهای هشتم و نهم آبان‌ماه در سالن ورزشی ابن‌سینا واقع در خیابان شکریه جنب مجموعه ورزشی شهدای قدس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار