همراه اول
9. دى 1397 - 8:48   |   کد مطلب: 34275
تداوم موفقیت‌های کشتی همدان
کشتی همدان با کسب چهار سهمیه جام بین‌المللی تختی، به موفقیت‌های اخیر خود ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، مرحله نخست انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان طی برگزاری سه روز مسابقات جذاب در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

در این مرحله انتخابی تیم کشتی استان همدان برای نخستین بار با 12 سهمیه در رده آزاد حاضر شد و سوغات آن، کسب چهار سهمیه مسابقات جام بین‌المللی تختی بود که این تعداد سهمیه جام معتبر تختی نیز اتفاقی کم‌سابقه در کشتی استان همدان است.

میثم فیروزآبادی در وزن 57 کیلوگرم که چندی پیش در مسابقات قهرمانی کشور رقبای خود را شکست داده بود در انتخابی تیم ملی عنوان سومی را کسب و سهمیه جام تختی را به دست آورد.

شاهکار همدانی‌ها در وزن 74 کیلوگرم بود، جایی که مسعود کمروند که چندین سال با دوبنده استانی دیگر در مسابقات حاضر می‌شد، امسال با پیگیری هیات کشتی از استان خود در مسابقات حاضر و بعد از نایب قهرمانی در مسابقات قهرمان کشوری قصرشیرین، این بار طلای مرحله نخست انتخابی تیم ملی را کسب و با پشت سر گذاشتن تمامی رقیا، سهمیه جام تختی خود را قطعی کرد تا لحظه به لحظه به اردوهای تیم ملی هم نزدیک‌تر شود.

در وزن 97 کیلوگرم هم دانیال شریعتی‌نیا قهرمان جوانان آسیا که فقط یک گام با مدال طلا فاصله داشت، در فینال برابر حسین رمضانیان از مازندران با تنها یک پوئن اختلاف مغلوب شد تا با کسب عنوان دومی، حضور خود در جام تختی را قطعی کند.

در همین وزن هادی وفایی در دیدار رده‌بندی با نتیجه قاطع 10 بر صفر حریف خود را از میان برداشت و او نیز سهمیه حضور در جام تختی را کسب کرد.

حالا استان همدان بعد از سال‌ها با چهار سهمیه در جام مهم و بین‌المللی تختی حاضر خواهد شد و این موضوع حکایت از آن دارد که کشتی استان همدان در مسیر درستی قرار گرفته است.

درخشش در مسابقات قهرمانی کشور و پیروزی برابر تهران بعد از سال‌ها، کسب 12 سهمیه برای مرحله نخست انتخابی تیم ملی، کسب چهار سهمیه برای حضور در جام تختی، برگزاری اردوهای مشترک و اعزام‌های متعدد در رده‌های سنی مختلف، دعوت از نفراتی چون محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و محمدابراهیم امامی داور المپیکی کشور برای حضور در همدان و چراغ سبز این نفرات، دعوت از تیم‌های کشتی استان همدان برای حضور در جام شهید هاشمی‌نژاد و ... طی یکی دو ماه اخیر حالا همگی نشان از آن دارد که کشتی همدان به اهلش واگذار شده و اگر به دست قهرمانان و بزرگان سینه‌سوخته این ورزش اداره شود، قطع به یقین به روزهای خوب خود بازخواهد گشت.

فارس 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار