همراه اول
10. فروردين 1396 - 10:35   |   کد مطلب: 21845
چشم انداز ورزش قایقرانی همدان در مسیر افتخارات بین المللی ترسیم شد
دبیر هیات قایقرانی همدان گفت: چشم انداز ورزش قایقرانی همدان در مسیر افتخارات بین المللی ترسیم شده است و تاکنون توانسته ایم در این برنامه موفق عمل کنیم.

'مهدی صمدی' روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ما افزود: ورزش قایقرانی همدان در چهارسال اخیر با برنامه ریزی مناسب، تلاش مربیان و حمایت دستگاه ورزش استان در مسیر کسب افتخارات مهم بین المللی گام برداشته است.



وی اضافه کرد: قایقرانی در چهار سال گذشته جزو رشته های مدال آور همدان در رویدادهای بین المللی بوده است و توانستیم ضمن برتری جایگاه قایقرانان استان در آسیا ، نخستین حضور بانوی قایقران ایران را در المپیک 2012 لندن به نام همدان در تاریخ ورزش کشور ثبت کنیم.



وی اظهار داشت: دستیابی به بیش از هشت مدال رنگارنگ در مسابقات قهرمانی آسیا طی سال گذشته توسط قایقرانان همدانی نشان از رشد چشمگیر این رشته با وجود سابقه فعالیت کم ورزش قایقرانی در همدان است و علاوه بر این افتخار، امسال نیز در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی به مدال برنز رسیدیم.



وی اضافه کرد: قایقرانی استان همدان در ادامه به دنبال تصاحب بیشترین سهمیه تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، جهانی و همچنین ورودی المپیک آینده هستند و می خواهیم در این رقابت های پیش رو به مدال و جایگاه برتر برسیم.



صمدی گفت: همدان از استعدادهای بسیار زیادی در رشته قایقرانی برخوردار است و مربیان سازنده ما با شناسایی نخبه های این رشته که شرایط جسمانی ایده آل برای این رشته را دارند، در کوتاه ترین مدت این قایقرانان را از سطح مبتدی به رده حرفه ای ارتقا بدهند.



وی اظهار داشت: آموزش اصولی، برنامه ریزی منظم و دقیق و استمرار در تمرین و مسابقات از عوامل مهم در پیشرفت قایقرانان همدانی تا رسیدن به مدال های آسیایی بوده است.



ضروری خاطرنشان کرد: افتخارات حاصل شده در حالی است که همدان فاقد دریا و دریاچه بوده اما با استفاده بهینه از سدهای همدان توانسته ایم به پیشرفت های مهمی دست یابیم.



وی با اشاره به برنامه های آتی قایقرانان همدانی گفت: حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی کشور و افزایش سهمیه دعوت شده به اردوهای تیم ملی از مهمترین برنامه های هیات قایقرانی به شمار می رود.



هم اکنون بیش از یکصد قایقران به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای در سطح استان همدان فعالیت دارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار