همراه اول
15. آذر 1393 - 9:31   |   کد مطلب: 21987
شمشیربازان همدانی وضعیت خوبی دارند
گلاره زرنگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در همدان اظهار داشت: بانوان در رشته شمشیربازی در استان پیشتاز بوده‌اند و از سال 71 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کردند.

وی با اشاره به فعالیت بانوان گفت: بانوان 12 سال زودتر از آقایان فعالیت خود را در این رشته شروع کردند و به همین علت مربی، داور و بازیکنان فراوانی از بانوان در مسابقات مختلف ملی و برون‌مرزی حضور داشتند.

نایب رئیس هیئت شمشیربازی همدان افزود: در حال حاضر شمشیربازان همدانی از لحاظ فنی و آمادگی وضعیت خوبی دارند و در مسابقات مختلف عناوین فراوانی را برای استان کسب کرده‌اند.

وی به عناوین کسب شده اشاره کرد و گفت: در رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نفرات خوبی داریم و علیرضا سلیمانی جوان مستعد استان، هفته قبل موفق شد مقام اول کشوری را در رشته فلوره که رشته پایه شمشیربازی است، کسب کند.

زرنگار ادامه داد: سامان آزادیان دیگر شمشیرباز خوب استان از نوجوانی تا بزرگسالی عناوین فراروانی در رشته اپه کسب کرده و در مسابقات آسیایی همراه تیم ایران موفق شد در جایگاه سوم آسیا قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: به همت هیئت شمشیربازی استان امسال یک دوره کلاس مربیگری درجه 3 و داوری درجه 2 به صورت سراسری و کشوری در استان برگزار شد و تعدادی از فعالان شمشیربازی استان، موفق به دریافت کارت مربیگری و داوری شدند.

نایب رئیس هیئت شمشیربازی همدان به حمایت مسئولان از این رشته اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون اداره کل ورزش‌ و‌ جوانان استان حمایت‌های فراوانی از این رشته داشته و فدراسیون نیز هر ساله در زمینه تجهیزات، کمک‌هایی را برای هیئت‌ها در نظر می‌گیرد.

وی در رابطه با وجود اسپانسر تصریح کرد: امسال با حمایت شرکت صوتی تصویری سروش و تامین برخی هزینه‌های تیم توسط این شرکت در دو بخش بانوان و آقایان دو تیم به مسابقات لیگ باشگاه‌ها اعزام کردیم که تاکنون نتایج رضایت‌بخشی حاصل شده است.

زرنگار گفت: مهمترین مشکل شمشیربازی عدم شناخت مردم از این رشته است و به همین علت استقبال خوبی در سطح استان صورت نگرفته که امیدواریم با افزایش آگاهی، شاهد بهبود وضعیت این رشته باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار