همراه اول
15. آذر 1393 - 9:56   |   کد مطلب: 21988
باری نخستین بار در جهان ؛
رکورد زنی همدانی ها روی 15 تشک
شهر همدان در حالی میزبان رقابت‌های عمومی (اوپن) کشتی آزاد و فرنگی کشور بر روی 15 تشک کشتی و به طور همزمان است که فدراسیون تلاش دارد که این ابتکار جهانی را در کتاب گینس ثبت کند.

طبق اعلام رئیس هیأت کشتی شهرستان همدان، برای نخستین‌بار رقابت‌های عمومی (اوپن) در 3 رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در رشته‌های آزاد و فرنگی در همدان برگزار می‌شود و طبق تصمیم فدراسیون قرار است مسابقات به طور همزمان بر روی 15 تشک کشتی در سالن 6 هزار نفری این شهر اجرا شود.

جواد نوروزی گفت: تاکنون نظیر این رقابت‌ها با ظرفیت رقابت همزمان کشتی‌گیران 3 رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در یک سالن در سطح جهان نبوده‌ایم و فدراسیون کشتی کشورمان قصد دارد این نوآوری در کتاب گینس ثبت شود.

نوروزی بیان كرد: فدراسیون کشتی این موضوع را به لحاظ برگزاری نخستین‌بار رقابت‌ها بر روی 15 تشک و در تمامی رده‌های سنی از طریق کمیته ملی المپیک به کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا اعلام کرده است تا امور مربوط به ثبت این موضوع در کتاب گینس و سایر مراجع مرتبط صورت گیرد.

وی در خصوص مزیت این ابتکار ورزشی گفت: در این رقابت‌ها برای نخستین‌بار در دنیا رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در کنار هم و روی پانزده تشک رقابت می‌کنند که قطعاً هیجان خاصی را در فضای سالن به دنبال خواهد داشت. ضمن اینکه تماشاگران به طور همزمان تمامی مسابقات را نظاره‌گر هستند.

به گزارش ایرنا، نوروزی اظهار کرد: برگزاری این رقابت‌ها فقط در دو سالن 12 هزار نفری آزادی تهران و 6 هزار نفری همدان قابل برگزاری بود. اما فدراسیون تصمیم گرفت مسابقات در سالن همدان انجام شود.

وی یادآور شد: مسابقات طبق قوانین رقابت‌های جهانی بر روی 15 تشک، بهمن‌ماه و به میزبانی سالن 6 هزار نفری همدان و به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

2 هزار و 400 کشتی‌گیر برای حضور در این رقابت‌ها پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار