همراه اول
21. اسفند 1393 - 8:31   |   کد مطلب: 22926
عزم جدی موسسه تابان، به منظور ترویج واکسن اعتیاد و اسب های اجتماعی در بین مردم
دبیر مؤسسه اندیشه های تابان با اشاره به عزم جدی این موسسه به منظور ترویج واکسن اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در بین مردم، گفت: ما در موسسه اندیشه های تابان معتقدیم واکسن اعتیاد وآسیب های اجتماعی فرهنگسازی است.

پریزاد پاکدل در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش؛ با اشاره به سابقه تشکیل این موسسه گفت: موسسه اندیشه های تابان با بیش از یک دهه فعالیت و با 300عضو فعال توانسته در بخش فعالیت های اجتماعی نقش موثری را در جامعه ایفا کند.
وی افزود: این مؤسسه که متشکل از جوانان خلاق ، متعهد و تحصیل کرده می باشد در طول دوران فعالیت خود توانسته است نسل های جدید را نیز به عضویت خود در آورد و به همت همین اعضاء برنامه های راهبردی کلانی را در دستور کار و اجراء قراردهد. 
دبیر موسسه مؤسسه اندیشه های تابان تاکید کرد: اين موسسه محور فعالیتهای خود رادر زمینه بسط و گسترش فرهنگ پیشگیری از هر گونه آسیب های اجتماعی قرار داده است که حضور جدی و فعال در اتاق فکر این حوزه استان یکی از شاخصه های فعالیتها آن می باشد که جا دارد از سالها همت و تلاش آقای محمد رضا غلامی موسس و پایه گذار این موسسه مردم نهاد قدیمی شهر تقدیر نمائیم .
پاکدل افزود: متاسفانه آسیب هایی چون اعتیاد ،ایدز و طلاق کانون زندگی خانواده هارا مورد تهدید قرار داده و برای کاهش این آسیب ها نیازمند برنامه ریزی اصولی و عزم جدی مسولین هستیم .
وی اظهار کرد: نفوذ مواد خانمانسوز در زیر پوست شهر باعث شده است بسیاری از جوانان شهر وروستاهای کشور واستان مورد تهدید جدی قرار بگیرد و جوانانی که می توانند برای توسعه استان موثر باشند را مورد آسیب قرار می دهد و این موسسه در راستای کاهش آسب های اجتماعی در استان عزم خود را جذب نموده تا گام هایی اساسی در این راستا بردارد.
دبیر موسسه مؤسسه اندیشه های تابان تصریح کرد: ما معتقدیم واکسن اعتیاد و اسب های اجتماعی فرهنگسازی است و می طلبد در این مسیر مسوولین و خانواده ها همت بلندی داشته باشند و با آگاه سازی جوانان ، ایجاد نمایشگاه دائمی اعتیاد و ارائه بسته های آموزشی می توان با این معضلات مقابله کرد.
پاکدل گفت: باید کهن شهر همدان توسعه تولید و اشتغال شتاب دو چنئدان بگیرد و یک فضای پر نشاط اجتماعی در آن شکل بگیرد که خوشبختانه از سوی استاندار همدان اقدامات قابل توجهی شکل گرفته است.
وی اظهار کرد: موسسه بارها در حوزه مقابله و پيشگيري از مواد مخدر گوياي از سوي معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان به عنوان تشكل برتر معرفی شده است و همچنین امسال نیز رتبه تشکل برتر در کشور را بدست آورد.
دبیر موسسه مؤسسه اندیشه های تابان گفت: ساخت 12 فیلم داستانی بلند و کوتاه ومستند یکی از سرفصل های کار موسسه می باشد که تاکنون توانسته است در جهت بهره گیری ازرسانه دیداری گوشه هایی از چالش ها و ناهنجاری های اجتماعی را در قالب فیلم و داستان و مستند به تصویر بکشد.
پاکدل تصریح کرد: حضور موفق در جشنواره های فیلم رشد ، جشنواره فیلم صد ثانیه ، جشنواره فیلم عمار، جشنواره فیلم نوجوان سالم، جشنواره فیلم اعتیاد و رسانه و ... از کارنامه های درخشان کمیته فیلمسازی مؤسسه می باشد.
وی تاکید کرد: در سال گذشته نیز فیلم های «جوانان این شهر» و داستان کوتاه «زنگ پدر» جهت شرکت در جشنواره نوجوان سالم و جشنواره بین المللی رشد شرکت نموده وحائز رتبه برترودریافت تندیس و دیپلم افتخار این جشنوارها شدند.
دبیر موسسه مؤسسه اندیشه های تابان افزود: برگزاری جلسات گفتمان جوانان در مؤسسه از دیگر اقدامات شاخص موسسه می باشد که توانسته است چهره به چهره با جوانان به گفتگو و تبادل نظر پیرامون علل و عوامل برخی ناهنجاری های اجتماعی به ویژه اعتیاد بپردازد.
پاکدل اظهار کرد: این موسسه در جهت معرفی برنامه ها و تعامل با مردم هر ساله اقدام به برپایی نمایشگاه مشترک با تشکل های غیردولتی و نیز انفرادی می نماید و ارائه مقالات متنوع علمی و فرهنگی در جهت نگاه علمی و پیشگیرانه مسائل مختلف اجتماعی به ویژه انواع موادمخدر هم پیوسته دربرنامه اقدامات اعضاء کارشناس مؤسسه بوده است.
وی تصریح کرد: از آنجای که اهداف کلان تشکل های غیر دولتی حمایت از دولت جهت رفع برخی موانع اجتماعی و فرهنگی میباشد یکی ازبرنامه های مستمر مؤسسه دیدار با مسوولین است که ضمن ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات مسائل بیشروی جامعه گزارش از اقدامات موسسه را اعلام می نماید.
دبیر موسسه مؤسسه اندیشه های تابان گفت: این موسسه در طول سال جاری بیش از 50 برنامه محوری را در برنامه اجرایی خود داشته است موسسه انديشه هاي تابان به لحاظ تداوم اصولی فعاليتهاي خود برنامه مدوني را با شوراي مركزي برای هر سال تدوين مي کند .
پاکدل افزود: حضور و برگزاري مسابقات متنوع ورزشي و فرهنگي، چاپ و انتشار مستمر بولتن و بروشور آموزشی، اجراي طرح هاي اجتماعی با محوریت مقابله با اعتياد و فعالیت های پژوهش از جمله اقدامات موسسه در طول سال مي باشد و همچنين اجراي برنامه مذهبي جزو برنامه هاي ايام ويژه مذهبي امسال نیز بود
وی اظهار کرد: يكي ديگر از فعاليت هاي پويا و پرنشاط موسسه برپايي اردوهاي علمي، فرهنگي و تفريحي مي باشد كه مورد استقبال اعضاء موسسه قرار گرفته و تاكنون 46 اردو داخل استان و برون استاني را برگزار نموده است.
دبیر موسسه مؤسسه اندیشه های تابان تصریح کرد: كه موسسه چشم انداز بلند و ملي را ترسيم نموده است و اميد است بتواند به همت اعضاء و ارتقاء نوع نگاه مسوولين به اين گروه هاي غير دولتي بتواند حرف ها و نگاه خود را فراتر از استان بصورت كشوري و ريشه اي بيان نمايد.
پاکدل گفت: خوشبختانه با حمایت های آقای افتخاری و پیگیری های آقای ربانی مهر بستر مناسبی جهت فعالیت داوطلبانه تشکل های مردم نهاد استان بوجود آمده است که می بایست با نگاه مردمی این ظرفیت ها را به فرصت تبدیل کرد چرا که ایده ، خلاقیت و انرزی جوانی می تواند نیروی محرکه برجسته برای رسیدن به توسعه همه جانبه با نگاه مشارکت جویانه باشد.
وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم به زودی اجرای طرح های مشارکتی پیشگیری از اعتیاد با مشارکت سمن ها و کمک به تقویت شبکه تشکل های فعال در حوزه اجتماعی در دستور کار قرار گیرد و ساختمانی نیز برای تشکل ها حوزه اجتماعی بنا گردد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار