همراه اول
13. آبان 1396 - 9:00   |   کد مطلب: 23123
هنگام پیاده روی چه فوایدی نصیب بدن شما می شود؟
پیاده روی یکی از آسان ترین و سالم ترین راه های تناسب اندام و سلامت است.

پیاده روی در یک روز خوب و با یک همراه خوب،  بسیار لذت بخش خواهد بود. خیابان های خلوت و سرسبز شهر، پارک ها، جاده های جنگلی یا قدم زدن پیاپی در اطراف محل زندگی، مکان های خوبی برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر اطراف است. در یک روز کاری و پر مشغله یا پس از انجام یک کار خسته کننده در یک روز تعطیل یا برای رفع کسالت، پیاده روی بهترین روش برای رفع خستگی و بهبود حال شما است.

پیاده‌ روی آرام فایده زیادی برای تندرستی ندارد

اگر همه ما فقط روزی نیم ساعت با سرعت نه چندان زیاد راه برویم، خطر بسیاری از بیماری های مزمن را در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داده ایم. بر اساس تحقیقات پیاده روی دائم همچنین می تواند در کمک به ترک سیگار و کنترل اشتها مفید باشد. اگر بخواهیم بهره ممکن را از پیاده روی حاصل کنیم، باید ۳ یا ۴ روز در هفته، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده روی کنیم، یعنی با سرعتی بیشتر از ریتم پیاده روی معمولی راه برویم، به این ترتیب علاوه بر این مزیت ها، می توانیم میزان چربی خون را نیز کاهش دهیم. در این مطلب اینفوگرافی را برای شما تهیه کرده ایم، که چند مورد از فواید پیاده روی بررسی می کند.

اینفوگرافی:هنگام پیاده روی چه فوایدی نصیب بدن شما می شود؟

جهت مشاهده تصویر در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید.

توصیه های برای پیاده روی

پیاده روی که تمام مدت با گام های یکنواخت انجام شود کالری کمتری مصرف می کند. به جای اینکه در پیاده روی سرعت ثابت و یکنواختی داشته باشید سه دقیقه آهسته راه بروید و سپس به مدت سه دقیقه سرعت خود را افزایش دهید و دوباره آهسته راه بروید. پیاده روی روی شن در مقایسه با پیاده روی روی سطح خیابان و سنگفرش کالری بیشتری مصرف می کند. راه رفتن روی شن ها نسبت به سطوح صاف دیگر۵۰ درصد کالری بیشتری می سوزاند. اگر به ساحل دریا دسترسی ندارید راه رفتن روی خاک های نرم را امتحان کنید.پیاده روی روی هر سطح نرمی که پای شما کمی در آن فرو رود نسبت به سطوح صاف کالری بیشتری مصرف می کند.

مطلب پیشنهادی: چگونه بهترین کفش پیاده روی را انتخاب کنید؟

هنگامی که راه می روید غیر از پاها از سایر اعضای بدن نیز تا آنجا که می توانید استفاده کنید. شانه ها، بازوها و دست ها را متناسب با حرکت بدن حرکت دهید. هرچه بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری می سوزانید. اگر حرکات بدن را جزیی از پیاده روی معمول خود کنید با این کار کالری بیشتری مصرف خواهید کرد. مطالعات نشان می دهد افرادی که هنگام ورزش کردن به موسیقی های ورزشی گوش می کنند سخت تر و طولانی تر از افرادی که بدون موسیقی ورزش می کنند  به فعالیت می پردازند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار