همراه اول
30. فروردين 1394 - 12:58   |   کد مطلب: 23329
استقبال بی نظیر و با شکوه مردم خونگرم ملایر از میثم مصطفی جوکار
در مراسمی باشکوه میثم مصطفی جوکار قهرمان کشتی جام جهانی 2015 آمریکا در میان استقبال مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسولان و مردم خونگرم ملایر وارد زادگاهش شد.

به گزارش همدان ورزش؛عصر دیروز میثم مصطفی جوکار قهرمان ارزنده کشتی کشور که به همراه تیم ملی در جام جهانی آمریکا به عنوان قهرمانی دست یافت در میان استقبال ی نظیر و با شکوه مردم خونگرم شهرستان ملایر وارد این شهرستان شد و مورد استقبال مدیرکل ورزش و جوانان استان قرار گرفت. 
جوکار پس از ورود به ملایر با همراهی مردم و علاقمندان به کشتی وارد مجموعه ورزشی تختی ملایر شد و مورد استقبال چهاردولی نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی و آزاد بخت فرماندار ویژه شهرستان و جمع کثیری از مردم قرار گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در مراسم استقبال از میثم مصطفی جوکار با اشاره به اهمیت اخلاق و مسایل فرهنگی در ورزش گفت: اخلاق مداری و منش پهلوانی مهم‌ترین رکن ورزش است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مجموعه خانواده ورزش استان در راستای تحقق هدفی واحد حرکت می‌کند و باید تلاش کنیم تا با کمک و همیاری یکدیگر زمینه سربلندی و موفقیت کشتی استان فراهم شود.

افتخاری با اشاره به اهمیت بحث فرهنگی در ورزش گفت: اخلاق مداری و منش پهلوانی مهم‌ترین رکن ورزش است و خوشبختانه نمونه و الگوهای جاودانه بسیاری در ورزش ایران داشته‌ایم و داریم که یکی از این نمونه های میثم مصطفی جوکار است که همواره از با اخلاق ترین ورزشکاران کشور بوده است

وی ادامه داد: ورزشکاری که به لحاظ اخلاقی و فرهنگی دچار کم و کاستی‌هایی باشد بدون شک خیلی زود از یادها می‌رود و به هیچ وجه از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار نمی‌شود. اما ورزشکارانی که دارای خصایص و منش پهلوانی هستند، سرمایه با ارزشی در اختیار دارند که آن‌ها را جاودانه می‌کند و باید در راستای رشد و پرورش چنین ورزشکارانی قدم برداشت تا الگوی خوبی برای جوانان باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه قهرمانانی چون برداران جوکار و صادق گودرزی را را سرمایه گرانبها و ارزشمند ورزش ملایر برشمرد و گفت: خوشبختانه جوانان و ورزشکاران ملایری بارها ثابت کرده‌اند که استعدادهای درخشان و بالقوه‌ای در زمینه‌ کشتی مختلف دارند و گنجینه ارزشمندی برای ورزش استان محسوب می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: ورزش استان در دو بعد قهرمانی و همگانی مسیر رو به رشد خوبی را در پیش گرفته و باید تلاش کرد تا با جدیت و تلاش مداوم زمینه سلامت و تندرستی و نشاط اجتماعی و تداوم و افزایش قهرمانی‌ها را فراهم کرد.
افتخاری گفت: جوکار طی یکسال گذشته افتخارات ارزنده ای در میادین بین المللی داشته که امید است این موفقیت‌ها همچنان استمرار داشته باشد. 
وی ادامه داد: همه ما خانواده ورزش استان و شهرستان نگاهمان به المپیک برزیل است تا میثم مصطفی جوکار این قهرمان و پهلوان ارزنده کشورمان بتواند گردن آویز طلا را در آوردگاه المپیک نیز کسب کند.

افتخاری تاکید کرد: برای استمرار این قهرمانی ها، نیاز است مسوولان از قهرمانان ورزشی حمایت کنند و تلاش ما نیز چیزی جز این نیست تا کمک کنیم میثم مصطفی جوکار عنوان قهرمانی را در المپیک برزیل کسب کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: کشتی ریشه در آب، خاک و خون مردم ملایر دارد و این رشته ورزشی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

علی نعمت چهاردولی بیان کرد: وجود چنین پهلوانان و قهرمانانی در کشور مایه عزت و افتخار است که در مهمترین آوردگاه جهانی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوردند و مقتدرانه بر سکوی نخست جهان تکیه زدند.

وی با بیان اینکه پهلوان میثم مصطفی جوکار افتخار کشتی ملایر، استان همدان و کشور است، افزود: به خانواده، پدر، مادر، همسر و برادر این ورزشکار و همچنین به خاک ملایر افتخار می کنیم که چنین قهرمان و پهلوانی را پرورش داده است.

چهاردولی گفت: این پهلوانان برای به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار ایران اسلامی، تمام توان، زندگی و غیرت خود را گذاشتند تا چنین افتخاری را کسب کنند، شایسته است مدیران و مسوولان در مقابل تقدیر از این قهرمانی متعهد باشند.

وی تاکید کرد: بعد از پیروزی نباید پهلوانان و قهرمانان ورزشی کشور رها شوند و لای چرخ مشکلات زندگی نباید انگیزه خود را از دست دهند.

وی اظهار کرد: بعد از قهرمانی مسعود و میثم مصطفی جوکار و صادق گودرزی، این قهرمانی ها باید ادامه پیدا کند و نام ملایر باید در عرصه کشتی همچنان مطرح باشد.

وی با بیان اینکه این امر وظیفه ما را در سال همدلی و همزبانی سنگین تر می کند، افزود: ما در مقابل این قهرمانان ارزنده کشوری مدیون و متعهد هستیم و باید تمام تلاش و توان خود را برای رفع مشکلات آنها به کار گیریم، چرا که ورزشکار ما نباید امروز برای ادامه روند قهرمانی خود، دغدغه مشکلات زندگی را داشته باشد.

میثم مصطفی جوکار قهرمان کشتی آزاد جام جهانی آمریکا نیز در این آیین گفت: موفقیت در این عرصه های بین المللی شروع خوبی برای حضور در مسابقات جهانی و المپیک است هر چند حریفان سرسخت داخلی را پیش رو دارم و برای کسب موفقیت باید همه رقبا را شکست بدهم.

وی با تقدیر از همه مسوولان و دست اندر کاران ورزش کشتی بویژه در استان همدان و شهرستان ملایر بیان کرد: برای رسیدن به المپیک ریو 2016 برزیل راه سختی را پیش رو دارم و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می گیرم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار