همراه اول
13. ارديبهشت 1394 - 8:41   |   کد مطلب: 23505
ورزش پیلاتس موثرترین روش برای کاهش وزن و تناسب اندام
یک کارشناس ورزشی با اشاره به همگانی شدن ورزش جدید پیلاتس در سطوح مختلف جامعه گفت: ورزش پیلاتس موثرترین روش برای کاهش وزن و تناسب اندام است.

مریم السادات موسوی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش؛ با اشاره به اینکه پیلاتس سریع ترین ورزشی است که تغییرات آن در طول حداکثر 3 ماه در ورزشکاران قابل مشاهده است؛ اظهارداشت: این رشته ترکیبی از چند رشته ورزشی ژیمناستیک؛ قدرتی و کار با وزنه است.

وی تصریح کرد: پیلاتس امروزه در جوامع مختلف، علاقمندان به خود را دارد که در این رشته، جنس و سن فرقی ندارد و همگان برای سلامتی این ورزش را انجام می دهند.

این کارشناس ورزشی افزود:  این ورزش جدید، برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید است و پیلاتس ورزشی است که تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت بدن بر اساس توازن معطوف می کند.

موسوی اظهارکرد:ورزش پیلاتس عضلاتی را که مسئول شکمی صاف و تخت هستند درگیر و تقویت می کند.

وی عنوان کرد:پیلاتس فقط در مورد لاغر کردن دور کمر نیست بلکه می تواند موجب هماهنگی کل بدن شده و اندامی برازندهرا برای اشخاص به ارمغان بیاورد و همچنین انجام فعالیت های روزانه را آسان تر سازد.

این کارشناس ورزشی با مقایسه یوگا و پیلاتس، گفت: شاید در ظاهر این تمرینات شبیه یوگا باشند اما پیلاتس و یوگا کاملا دو ورزش جدای ازهم و متفاوت هستند .

موسوی اضافه کرد:یوگا علاوه بر تمرین‌‌های بدنی شامل رژیم غذایی، دستورات اخلاقی، تمرینات تنفسی و مراقبه با هدف تسهیل گردش انرژی حیاتی در بدن و در نتیجه فراهم آوردن فضای آسایش و آرامش ذهنی است.

وی افزود: تمرکز تمرینات در ورزش پیلاتس بر روی قدرت بخشیدن به عضلات و بافت‌‌های بدن، طی انجام حرکات و با حفظ تکنیک است.

این کارشناس ورزشی در پایان خاطرنشان کرد:اﻓﺮاد در هر وﺿﻌﯿﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ورزﺷﮑﺎر ﺣﺮﻓﻪای ﯾﺎ ﺗﺎزه ﮐﺎر، ﺧﺎنمهای ﺧﺎﻧﻪ دار ﯾﺎ آﻗﺎﯾﺎن ﮐﺎرﻣﻨﺪ و ﭘﺮ ﻣﺸﻐﻠﻪ اﮔﺮ ورزش ﭘﯿﻼﺗﺲ را آﻏﺎز ﮐﻨﻨﺪ اطﻤﯿﻨﺎن داشته  باشندﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﺜﺒﺖ آن را ﺧﻮاهند دﯾﺪ.

انتهای پیام/

ورزش پیلاتس موثرترین روش برای کاهش وزن و تناسب اندام

دیدگاه شما

آخرین اخبار