همراه اول
26. آذر 1397 - 7:40   |   کد مطلب: 23619
کارشناس ورزشی همدان تاکید کرد:
تشویق کودکان به ورزش با انجام ورزش های کم برخورد
تشویق کودکان به ورزش با انجام ورزش های کم برخورد
یکی از کارشناسان ورزشی همدان با اشاره به اینکه خطرناک ترین زمان برای شروع ورزش حرفه ای سنین زیر 14 سال است، گفت: اگر می خواهیم کودک خود را به ورزش تشویق نمایم باید به وی، ورزش های کم برخورد همانند بدمینتون، شنا و... را آموزش دهیم.

مریم موسوی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش؛ اظهارداشت: مطالعات گوناگون نشان داده است، پرداختن زود هنگام به فعالیت های حرفه ای ورزشی باعث عدم موفقیت کودک در تداوم این فعالیت ها می شود.

وی اظهارکرد: پرداختن حرفه ای به ورزش در کودکان ونوجوانان تا سن ۱۴ سالگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

این کارشناس ورزشی افزود: زودترین سن برای شروع ورزش 6سالگی می باشد که قبل از آن باید فعالیت های فیزیکی کودک جنبه بازی داشته باشد.

مربی باشگاه ورزشی روژان همدان عنوان کرد: بطور کلی در سنین11 تا 14  سالگی ورزش های کم برخورد مانند والیبال، بدمینتون، بسکتبال، فوتبال و دوچرخه سواری توصیه می شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: كودك از همان ابتدا كه شروع به دويدن و بازي مي كند، به نوعي مشغول ورزش كردن است.

وی تصریح کرد: بيشتر افرادي كه از دوران كودكي به فعاليت و ورزش عادت مي‌كنند، در سنين بزرگسالي نيز به ‌رغم مشغله و نوع كار خود، زماني را به ورزش اختصاص خواهند داد.

این کارشناس ورزشی عنوان داشت: ورزش‌هاي همراه با بازي، بهترين روش براي تبديل كردن تمرين‌هاي بدني به كاري مفرح است. 

مربی باشگاه ورزشی روژان همدان ادامه داد: پرداختن به ورزش مي‌تواند آمادگي جسماني كودكان و نوجوانان را تا حد بالایی  افزايش دهد.

موسوی خاطرنشان کرد:  ورزش كسب مهارت؛ موفقيت واعتماد به نفس کودکان را افزايش مي‌دهد و به آنها مي‌آموزد كه چگونه محرك‌هاي آني را در خود كنترل نمایند.

وی افزود: اين توانايي نه ‌تنها در ورزش كه در مناسبات اجتماعي نيز مفيد خواهد بود و به يافتن دوستان تازه و اجتماعی شدن کودک كمك قابل توجهی مي‌كند.

این کارشناس ورزشی اظهارداشت: ورزش تفریحی به كودك مي‌آموزد كه قوانين را رعايت كرده و منصفانه عمل كند و همچنین كنار آمدن با پيروزي و شكست در زندگی را هم به وی مي‌آموزد.

موسوی در پایان با اشاره به اینکه چاقی مفرط در جهان بسیار شایع شده است؛ خاطرنشان کرد: اگر كودكان از سنين كمتر به كشف لذت ورزش و بازي‌هاي ورزشي پي ببرند و كمتر به انجام بازي‌هاي كم‌تحرك يا بي‌تحرك مانند بازي با كامپيوتر بپردازند، در آينده نيز سالم و تندرست خواهند بود.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار