همراه اول
8. تير 1398 - 8:35   |   کد مطلب: 23508
"ویتامینD" نقش مهمی در پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ دارد
این ویتامین سلول‌های ایمنی بیشتری برای مبارزه با سرطان می‌سازد.

به گزارش همدان ورزش؛ تحقیقات و مطالعات جدید نشان می دهد، ویتامین D در پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ کمک شایانی می کند. جزئیات بیشتر در مورد مزایای پیشگیری کننده ویتامین D از سرطان، خصوصا سرطان روده بزرگ، در یک مطالعه جدید منتشر شد. محققان موسسه سرطان دانا فاربر در بوستون نشان دادند که ویتامین D نقش مهمی در حمایت از عملکرد سیستم ایمنی بدن، از جمله در پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ دارد. 
بر اساس این مطالعه، در افرادی که تاکنون به سرطان مبتلا نشده اند، رژیم غذایی سالم یک اهرم پیشگیری از سرطان محسوب می شود و بعلاوه در افرادی که مبتلا به سرطانند ویتامین دی نقش مهمی در بهبود بیماری آنها بازی می کند. در حال حاضر این محققان معتقدند که ویتامین D ممکن است نقشی در پیشگیری از انواع دیگری از سرطان هم داشته باشد، در مطالعه مشابه دیگری مشخص شد که ویتامین D خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد. نتایج اولیه این تحقیق از رابطه مستقیم نقش ویتامین دی و بالارفتن سیستم ایمنی بدن دارد.
ویتامین D سلول های ایمنی بیشتری برای مبارزه با سرطان می سازد
ویتامین دی با اتصال به گیرنده های سراسر بدن که مسئول تنظیم پاسخ ایمنی ذاتی هستند این عمل را تسهیل می کند. همانطور که در مطالعه سال ۲۰۱۲ در بررسی های مجله غدد و متابولیک منتشر شد، ویتامین D از طریق این مسیرها از توسعه بیماری التهابی روده، فاکتور مستعد کننده در سرطان روده بزرگ، جلوگیری می کند.
در این مطالعه تازه، محققان مشاهده کردند که ویتامین D کمک می کند تا تشکیل سلول های ایمنی ویژه ای که مسئول مبارزه با سرطان هستند بیشتر شود. ویتامین D توسط کبد به ۲۵ هیدروکسی ویتامین D، با خطر کمتر از حد متوسط ​​توسعه تومورهای کولورکتال تبدیل می شود. ویتامین D کمک می کند تا بیماران مبتلا به سرطان تحت درمان ۳۳ درصد بیشتر زنده بمانند.
در این تحقیق ۱۷۰۰۰۰ شرکت کننده در مطالعه سلامت مورد مطالعه قرار گرفت. جالب توجه است، آن دسته از بیماران با بالاترین سطح ویتامین D کمترین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ یافت شد. در این افراد سطوح بالای سلول های سیستم ایمنی بدن هم تشخیص داده شد. همچنین مشخص شد که زندگی طولانی تر، به طور متوسط، در میان شرکت کنندگان با سطوح ویتامین D بالاتر است.
لازم به ذکر است بهترین منبع تامین ویتامین دی، نور خورشید است و بیماران ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین المللی [ویتامین D] در روز باید دریافت کنند.

نچرال نیوز

دیدگاه شما

آخرین اخبار