همراه اول
2. آبان 1395 - 13:03   |   کد مطلب: 29897
فواید پیاده‌روی روی چمن با پای برهنه
همه ما می دانیم که پیاده روی برای حفظ سلامت بسیار مفید است. اما آیا می دانستید که راه رفتن روی چمن در اول صبح فواید بسیاری دارد؟

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از شریان نیوز،همه ما می دانیم که پیاده روی برای حفظ سلامت بسیار مفید است. اما آیا می دانستید که راه رفتن روی چمن در اول صبح فواید بسیاری دارد؟

به گزارش خراسان، قدیمی ها همیشه می گفتند که راه رفتن با پای برهنه روی چمن سبز برای سلامت مفید است. امروز در این مطلب به نقل از سایت هلث نیوز به بررسی فواید این کار می پردازیم.

* استخوان های سالم: پیاده روی به استحکام استخوان ها منجر می شود در نتیجه از بروز بیماری هایی مانند آرتریت پیشگیری می کند. هنگامی که روی چمن راه می روید، با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D جذب می کنید که برای سلامت استخوان ها ضروری است.

* انرژی دهنده : اول صبح راه رفتن روی چمن، انرژی ایجاد می کند. کارشناسان می گویند افرادی که روی چمن در صبح راه می روند انرژی ضروری را از نور خورشید دریافت می کنند و در طول روز شادابی بیشتری دارند. این کار اعصاب و عضلات بدن را نیز در شرایط خوب نگه می دارد.

* پاکسازی بدن: کارشناسان می گویند زمانی که شما روی چمن پابرهنه راه می روید به میدان مغناطیسی زمین که به نوبه خود بر میدان الکتریکی و مغناطیسی بدن تاثیر می گذارد، متصل می شوید.

این اتصال به خنثی کردن آثار منفی در بدن که باعث بروز بیماری های خاص می شود، کمک می کند ودرنتیجه بدن پاکسازی می شود.

* نقطه فشار در بدن را تحریک می کند: چند نقطه فشار در پا وجود دارد .زمانی که این نقاط تحریک می‌شود، می تواند روی اندام های مختلف بدن تاثیر بگذارد. در نتیجه زمانی که شما صبح روی چمن راه می روید، این نقاط تحریک می شود.

* ایجاد آرامش ذهنی: فضای آرام و زیبای صبح در آرامش ذهن و بدن موثر است و این امر باعث جوانسازی می شود.اشعه گرم خورشیدوهوای تازه به فرد انرژی و آرامش می بخشد.

* مفید برای چشم و بینایی: پیاده‌روی با پای برهنه در صبح برای چشم و بینایی خواص بسیاری دارد. پا مناطقی دارد که با اعضای بدن در ارتباط است. راه رفتن بیشترین فشار را روی 3 انگشت می‌آورد که این نقاط بر سلامت چشم تأثیرگذار است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار