همراه اول
17. مرداد 1394 - 9:20   |   کد مطلب: 24582
قهرمانی اصفهان و سقوط چهار تیم به دسته‌ پایین‌تر
پرونده مسابقات بسکتبال دختران دانشجو در همدان بسته شد
پرونده مسابقات بسکتبال دختران دانشجو در همدان بسته شد
بعد از 6 روز رقابت نزدیک و فشرده پرونده مسابقات بسکتبال دختران دانشجو در همدان با مشخص شدن تیم‌های سقوط‌ کرده و صعودکننده بسته شد.

به گزارش همدان ورزش؛ مسابقات بسکتبال دسته دوم دختران دانشگاه‌ آزاد کشور که با حضور 14 تیم از روز یکشنبه در سالن ورزشی امام علی (ع) واحد همدان آغاز شده بود با مشخص شدن تیم‌های برتر و همچنین معرفی چهار تیم سقوط‌کننده به کار خود پایان داد.

در این رقابت‌ها که در چهار گروه و با حضور 14 تیم برگزار شد بعد از برگزاری مرحله دوره‌ای و گروهی هشت تیم برتر به مرحله حذفی صعود کردند.

در این مرحله دو تیم گیلان و زنجان با شکست برابر رقبای خود به همراه دو تیم قم و بندرعباس به دسته‌ پایین‌تر سقوط کردند.

در مرحله حذفی رقابت بین هشت تیم بود که در نهایت چهار تیم کرمان، قزوین، کرمانشاه و اصفهان جواز حضور در مرحله نهایی را گرفتند.

در این مرحله اصفهان و کرمان با شکست حریفان ضمن رسیدن به بازی پایانی به دسته اول صعود کردند و دو تیم کرمانشاه و قزوین برگزارکننده مسابقه رده‌بندی بودند.

در دیدار رده‌بندی دو تیم قزوین و کرمانشاه رو در روی هم صف‌آرایی کردند که در نهایت و در یک بازی سخت و نفس‌گیر که به وقت اضافه منتهی شد، تیم کرمانشاه موفق شد در یک بازی دیدنی با یک امتیاز اختلاف به برتری برسد.

این مسابقه به وقت اضافه کشید که در نهایت کرمانشاه با حساب 55 بر 54 به عنوان سوم و نشان برنز این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

در این بازی یلدا افشاری از تیم قزوین با 31 امتیاز بهترین بازیکن تیمش بود و در مقابل کیمیا شکری با کسب 25 امتیاز به عنوان پرامتیازآورترین بازیکن تیم کرمانشاه معرفی شد.

در بازی فینال دو تیم اصفهان و کرمان به مصاف هم رفتند که در نهایت و مثل بازی رده‌بندی؛ برنده این دیدار هم در وقت اضافه مشخص شد.

در پایان وقت اضافه اصفهانی‌ها موفق عمل کردند و در مجموع 66 بر 62 و با اختلاف چهار امتیاز به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسیدند.

رحیمه مکی از تیم کرمان دست به کار بزرگی و ثبت یک رکورد جالبی زد؛ او در این مسابقه به تنهایی 39 امتیاز برای تیمش به دست آورد و در تیم مقابل بهارک زوارزادگان با کسب 18 امتیاز بهترین بازیکن اصفهانی‌ها لقب گرفت.

این رقابت‌ها یک پدیده را به جامعه بسکتبال دانشگاهی معرفی کرد که به اذعان مسئولان فنی این رقابت‌ها آینده درخشانی دارد.

رحیمه مکی از تیم کرمان با ارائه عملکرد مناسبی که داشت به عنوان پدیده و فنی‌ترین بازیکن این رقابت‌ها معرفی شد.

به این ترتیب مسابقات بسکتبال دسته دوم دختران دانشگاه‌ آزاد کشور که با حضور 14 تیم از روز یکشنبه 11 مردادماه آغاز شده است امروز جمعه با معرفی تیم‌ قهرمان به کار خود پایان داد و پرونده آن بسته شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار