همراه اول
16. شهريور 1394 - 9:52   |   کد مطلب: 25099
ایران و عراق برای گسترش روابط ورزشی دو کشور مصمم هستند
وزیر ورزش و جوانان کشورمان شامگاه یکشنبه پس از ورود به بغداد به خبرنگاران گفت که روابط ورزشی و نیز همکاری ها در حوزه های مربوط به جوانان میان ایران و عراق گسترش خواهد یافت و همتای عراقی وی از کمک ها و همکاری های ایران،بویژه در خصوص برگزاری مسابقات ملی عراق در خاک ایران تقدیر کرد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از ایرنا محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ایران ، با بیان اینکه دردوره جدید اولین دیدارش از عراق را انجام می دهد، گفت که این سفر پاسخ به سفر وزیر ورزش و جوانان عراق است و تعمیق بخشی و تحکیم روابط میان دو کشور بویژه در عرصه های ورزشی و جوانان ، از مهمترین محورهای گفت وگوهایش در این سفر است.

وی گفت در این سفر در زمینه های تبادل دانش فنی ، انتقال تجربیات در حوزه جوانان ، برگزاری اردوهای مشترک ورزشی و نیز تقویت روابط بحث و تبادل نظر خواهیم کرد و امیدواریم این گفت وگوها به تفاهم های دو جانبه تبدیل شود.
گودرزی به تفاهم نامه منعقده میان فدراسیون های فوتبال دو کشور اشاره کرد و با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این تفاهم نامه در تقویت روابط موثر واقع شود، گفت هم اکنون اردوهای مشترک ورزشی میان دو کشور برقرار است ، بطوری که اخیرا بوکسورهای عراقی در اردوی تمرینات تیم ملی بوکس ایران حضور داشته اند.

عبدالحسین عبطان وزیر ورزش و جوانان عراق نیز با ابراز امیدواری نسبت به توسعه و گسترش همکاری های ورزشی میان دو کشور از همکاری های جمهوری اسلامی ایران، بخصوص جهت برگزاری مسابقات ملی عراق در خاک ایران تقدیر و تشکر کرد.

وی درخصوص محورهای مذاکرات با همتای ایرانی اش،به تقویت روابط ورزشی و نیز توسعه روابط در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت، فرصت مناسبی است که در خصوص استفاده از مربیان ایرانی در رشته های مختلف ورزشی در عراق بحث کنیم و این از جمله محورهای مذاکرات با محمود گودرزی است.

عبطان همچنین سفر وزیر ورزش و جوانان ایران را از منظر دیگری نیز مورد توجه قرار داد و گفت این اولین سفر یک وزیر ورزش خارجی به عراق است و ما امیدواریم این سفر زمینه ساز سفر وزیران ورزش از کشورهای مختلف جهان به عراق باشد.

وزیر ورزش و جوانان ایران شامگاه یکشنبه برای یک دیدار رسمی از عراق وارد بغداد شد و قرار است روز دوشنبه علاوه بر مذاکرات با عبدالحسین عبطان همتای عراقی اش ، با برخی مقام ها و شخصیت های عراق دیدار و گفت وگو کند. 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار