همراه اول
30. آبان 1394 - 10:16   |   کد مطلب: 25696
معتبرترين رويداد ورزشي دنيا در حالي كمتر از يك سال ديگر در ريودوژانيرو برزيل برگزار خواهد شد كه به نظر مي‌رسد ورزشكاران المپيكي همدان حضور و درخشش خيره‌كننده در المپيك قبل را تكرار نخواهند كرد.

همدان پیام: آرزو حكيمي در رشته قايقراني آب‌هاي آرام، مه لقا جام‌بزرگ در رشته تيراندازي و صادق گودرزي در رشته كشتي آزاد 3 ورزشكار المپيكي همدان در 2012 لندن بودند كه در اين بين گودرزي در وزن 74 كيلوگرم كشتي آزاد پس از شكست برابر جوردن باروفس در فينال، عنوان نايب قهرماني المپيك را كسب كرد تا يكي از مدال‌آوران كاوران ورزشي كشورمان لقب بگيرد.
آرزو حكيمي در رشته قايقراني نخستين ورزشكار دانش‌آموز پس از انقلاب اسلامي بود كه جواز حضور در المپيك را به دست آورد. او پس از موفقيت در انتخابي تيم ملي و در رقابت با قايقران شاخصي به نام آرزو معتمدي جواز حضور در معتبرترين رويداد ورزشي دنيا را كسب كرد.
مه لقا‌ جام‌بزرگ نيز كه نخستين سهميه المپيك 2012 لندن را كسب كرده بود يكي ديگر از همداني‌هاي حاضر در اين مسابقات لقب گرفت و با حجاب خود در اين رويداد رسانه‌هاي خارجي را وادار به تمجيد كرد.
با اين حال و درست در شرايطي كه ورزشكاران همدان در المپيك 2012 لندن موفق به كسب 3 سهميه و يك مدال نقره شدند بعيد به نظر مي‌آيد كه تاريخ تكرار و سند بخشي از موفقيت‌هاي ورزش كشور در المپيك پيش‌رو به نام همداني‌ها زده شود.
 آرزويي كه برآورده نشد
آرزو حكيمي برخلاف انتظارات و در شرايطي كه يكي از اميدهاي اصلي فدراسيون قايقراني به شمار مي‌رفت موفق به كسب سهميه المپيك 2016 ريو نشد تا آرزوهاي قايقراني كشور در بخش بانوان و در رشته آب‌هاي آرام برآورده نشود.
حكيمي در مسابقه‌هاي قهرماني آسيا در كشور اندونزي با مصدوميت پارو زد و دست آخر نتوانست جواز حضور در المپيك را كسب كند. آنطور كه خود حكيمي گفته، دست كم گرفتن رقبا و تصور اينكه او پس از رقباي چين و قزاقستان سهميه المپيك را كسب خواهد كرد كار دست قايقران المپيكي كشورمان داده است.
حكيمي 20 ساله هنوز جا براي درخشش در مياديني چون آسيايي و المپيك دارد. او تجربه حضور در المپيك لندن و بازي‌هاي آسيايي 2014 را در كارنامه دارد و در عين جواني مي‌تواند در سال‌هاي آتي يكي از اميدهاي ورزش كشور در حوزه بانوان باشد.
 كار سخت جوكار براي تصاحب دوبنده تيم ملي
ميثم مصطفي‌جوكار كشتي‌گير ملايري و عنوان‌دار تيم ملي، ديگر اميد ورزش همدان براي رسيدن به المپيك ريوست. او كه سابقه حضور در المپيك 2008 پكن را دارد بعد از ناكامي در اين مسابقات چند سالي با افت شديد روبه رو بود، اما با بازگشتي فوق‌العاده به كشتي و رفتن به وزن 86 كيلوگرم در قامت يك مدعي خود را معرفي و حالا يكي از شانس‌هاي اصلي تصاحب دوبنده تيم ملي در المپيك 2016 است.
مصطفي‌جوكار در اين وزن رقيبي سرسخت و قبراق به نام عليرضا كريمي را پيش روي خود مي‌بيند و بايد برابر مردي سرشاخ شود كه همين چندوقت پيش عنوان سومي مسابقات جهاني لاس‌وگاس و سهميه المپيك 2016 را كسب كرد.
البته قهرمان بازي‌هاي آسيايي 2014 اينچئون كره‌جنوبي بهتر از همه مي‌داند كه علاوه بر كريمي نبايد از گوش شكسته‌هايي چون احسان لشگري و محمدجواد ابراهيمي در انتخابي تيم ملي غافل شود.
 شرايط آرماني آرمين واليبال همدان
اکنون كه سرمربي تيم ملي واليبال كشورمان تغيير كرده احتمال حضور مجدد آرمين تشكري، واليباليست همداني تيم شهرداري اروميه در تيم ملي وجود دارد. بازيكني كه فروردين ماه امسال از تيم ملي خداحافظي كرد و بعد از آن هيچوقت به تيم ملي فرا خوانده نشد.
سرعتي‌زن واليبال كشورمان همراه با تيم ملي تجربه حضور در ليگ جهاني واليبال، مسابقات قهرماني مردان جهان و بازي‌هاي آسيايي 2014 را دارد و اگر تيم ملي سهميه المپيك را كسب كند و آرمين تشكري هم با شرايط خوبي كه دارد دوباره به تيم ملي دعوت شود مي‌توان او را يكي از المپين‌هاي همدان در ريو لقب داد.
 نشانه‎گيري جام‌بزرگ براي رسيدن به برزيل
مه لقا جام‌بزرگ كه در المپيك 2012 لندن حضور داشت براي حضور مجدد در المپيك بايد راه دشوار كسب سهميه را طي كند. او در مسابقات قهرماني آسيا كه به ميزباني كويت برگزار شد تيراندازي كرد اما در آنجا توزيع سهميه‌ها لغو شد و حال بايد ديد تيرانداز بااخلاق همدان در ماه‌هاي آتي موفق به كسب سهميه المپيك 2016 ريو خواهد شد يا خير.
در شرايطي كه آرزو حكيمي موفق به كسب سهميه المپيك نشد، ميثم مصطفي‌جوكار، مه لقا جام‌بزرگ و آرمين تشكري راه پرپيچ و خمي براي رسيدن به المپيك در پيش دارند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار