همراه اول
23. ارديبهشت 1395 - 10:59   |   کد مطلب: 27223
رسول منعم گفت: کشتی ریشه در آب، خاک و خون مردم استان دارد و انتظار است در المپیک 2020 و مسابقات آسیایی 2018 کشتی استان صاحب نماینده و عنوان باشد و باید از همین امروز برای رسیدن به این هدف مسئولان هیات برنامه ریزی کنند.

به گزارش همدان ورزش؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در مراسم تجلیل از کشتی گیران مدال آور مسابقات اسپانیا با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شسی پور گفت: شهید شمسی پور اسوه اخلاق و مرد عمل بود و هر جا که ورزش استان دچار ضعف و کمبود می شد ایشان به کمک به دستگاه ورزش می آمد .

وی در ادامه به جایگاه کشتی همدان در کشور اشاره کرد و افزود: کشتی همدان از دیرباز در کشور حرف های زیادی برای گفتن داشته است و باید امروز نیز به دنبال رسیدن به موفقیت های بیشتر باشیم.

منعم ادامه داد: مجموعه خانواده ورزش استان در راستای تحقق هدفی واحد حرکت می‌کند و باید تلاش کنیم تا با کمک و همیاری یکدیگر زمینه سربلندی و موفقیت کشتی استان فراهم شود.

وی به حضور دو ورزشکار از استان در المپیک اشاره کرد و افزود: در حال حضور خانم مه لقا جامه بزرگ و آقای حمیدرضا زورآوند در المپیک قطعی شده است و در پارالمپیک نیز حمید اسلامی و خانم زهرا نجاتی عارف شانس بالایی برای حضور در این رقابت ها دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: کشتی همدان در سه دوره قبلی المپیک نماینده داشت و علارغم تلاش ها و حمایت های صورت گرفته از میثم مصطفی جوکار فنتوانستیم در المپیک 2016 نماینده از همدان داشته باشیم که این زیبنده کشتی استان نیست. 

وی افزود: رایزنی ها برای حضور جوکار در وزن 96 کیلوگرم ادامه دارد اما هنوز هیچ چیز به طور قطعی مشخص نشده است و اما به دنبال آن هستیم تا جوکار راهی المپیک شود.

رسول منعم گفت: کشتی ریشه در آب، خاک و خون مردم استان دارد و انتظار است در المپیک 2020 و مسابقات آسیایی 2018 کشتی استان صاحب نماینده و عنوان باشد و باید از همین امروز برای رسیدن به این هدف مسئولان هیات برنامه ریزی کنند.

وی خاطر نشان کرد: ورزش استان در دو بعد قهرمانی و همگانی مسیر رو به رشد خوبی را در پیش گرفته و باید تلاش کرد تا با جدیت و تلاش مداوم زمینه سلامت و تندرستی و نشاط اجتماعی و تداوم و افزایش قهرمانی‌ها را فراهم کرد. 

وی بیان داشت: 66 تیم از سال گذشته تا امسال در لیگ های باشگاهی کشور حضور دارند که 45 تیم در لیگ برتر و 13 تیم در لیگ دسته یک فعال هستند.

وی به کسب 17 عنوان آسیایی توسط ورزشکاران استان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: 37 ملی‌پوش جهانی، کسب 26 عنوان جهانی، 45 تیم حاضر در لیگ‌های برتر و 66 تیم در سایر لیگ‌ها از افتخارات کسب شده امسال در ورزش استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یاد‌آور شد: 420 ورزشکار دعوت شده به اردوی تیم ملی داشتیم که از این تعداد 102 نفر برگزیده شدند و در بحث قهرمانان کشوری نیز 685 نفر را تا دو ماه به پایان سال داریم.

وی افزود: علارغم مشکلات مالی از همه هیات های ورزشی و قهرمانان تا حد توان حمایت کردیم ولی توان دولت محدود است و نیازمند حضور بخش خصوصی در ورزش هستیم.

وی با تقدیر از حمایت شرکت پگاه از کشتی گیران اعزامی به مسابقات اسپانیا گفت: امیدواریم افراد علاقمند و دلسوز به ورزش همچون آقای دوستی وارد عرصه ورزش شوند و از قهرمانان و تیم های ورزشی حمایت کنند.

منعم گفت: در صورتی بخواهیم در ورزش موفقیت داشته باشیم و از همه هیات های ورزشی و شهرستانها حمایت کنیم نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار در سال هستیم که مجموع اعتبارات ورزش و جوانان استان همدان در سال گذشته به یک دهم این مبلغ هم نرسید.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار