همراه اول
13. خرداد 1395 - 10:28   |   کد مطلب: 27379
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در کارگروه پدافند غیر عامل :
در پدافند غیر عامل اثرات روحی و روانی ناشی از حوادث و سوانح باید مدنظر باشد
اولین جلسه کارگروه امداد و نجات استان در سال 95 برگزار شد و راهکارهای ایجاد خود کفایی نسبی با رویکرد تامین حیاتی ترین نیازهای آسیب دیدگان در شرایط وقوع خطر در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش همدان ورزش؛ کارخانه ای مدیر عامل این جمعیت و رئیس کار گروه امداد و نجات در کمیته  پدافند غیر عامل استان، پدافند غیر عامل را بکار گرفتن راهبردهای مختلف برای کاستن خسارت های ناشی از حوادث طبیعی و انسان ساز ذکر نمود و خاطر نشان کرد در این کار گروه باید در کنار کاهش خسارت مالی و جانی ،خسارت روحی و روانی را مد نظر قرار دهیم.

وی،نتیجه عمل کردن به پدافند غیر عامل را ایجادامنیت ذکر نمود و گفت عمل کردن به پدافند غیر عامل از روش صحیح و حضور به جهت خدمت به مردم ،احساس امنیت و آرامش را ارمغان می آورد.

کارخانه ای اضافه کرد برای پدافند غیر عامل باید منابع مشخص تعریف کنیم و نتیجه کار گروه پدافند غیر عامل را به مردم اطلاع رسانی کنیم تا خود  مردم در متن باشند و در جریان  کارها قرار گیرند زیرا هر جا مردم  حضور داشته اند نتیجه کار ها بسیار خوب  و مناسب بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان ، استفاده از روش های غیر نظامی کاستن خسارات جانی  و مالی از راهکارهای ایجاد خودفایی نسبی در پدافند غیر عامل دانست  و گفت در این کارگروه باید وظیفه  هر دستگاه به وضوح مشخص شود تا با توجه به شرایط آن دستگاه ، امکانات و منابع تامین شود و در مواقع لزو م از به مخاطره افتادن جان و مال و آسیب روحی هموطنان جلوگیری شود .

کارخانه ای افزود ،شناسایی علل حوادث و برنامه ریزی در راستا و چهارچوب امداد و نجات  وظیفه کار گروه میباشد و ما باید کارآیی در کنار آموزش  را داشته باشیم و امکانات ،کمبودها ، نقاط قوت و ضعف را مورد بررسی قرار داده و درصد د جبران آنها برآئیم.

در پایان نیازهای گارگروه ،اهداف کارگروه،موانع و عوامل پدافند غیر عامل ،زیر بناهای آسیب پذیر و سیستم های جایگزین و امکانات مورد نیاز مورد بحث و بررسی  قرار گرفت و اعضاء هرکدام نظرات خود در زمینه پدافند غیر عامل و وظایف سازمانها را برای حاضرین بازگونموده وراهکار پیشنهاد دادند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار