همراه اول
10. مرداد 1395 - 8:10   |   کد مطلب: 27733
گردهمايي بزرگ مربيان آمادگي جسماني استان
سبزواري: مربيان همه ساله تعيين سطح مي‌شوند
سبزواري: مربيان همه ساله تعيين سطح مي‌شوند
نخستين همايش هم‌انديشي كميته آمادگي جسماني هيات ورزش همگاني همدان و سومين كارگاه دانش‌افزايي مربيان آمادگي جسماني و ايروبيك استان همدان برگزار شد.

به گزارش همدان ورزش ، اين همايش با مشاركت اداره كل ورزش و جوانان استان همدان، هيات ورزش‌هاي همگاني و و دانشگاه علوم پزشكي با حضور 500 شركت‌كننده در سالن همايش‌هاي دانشگاه علوم پزشكي همدان برگزار و در پايان به حاضرين گواهي شركت در اين دوره اعطا شد.
*لزوم كسب 75 امتياز در سال
هادي سبزواري رئيس هيات همگاني همدان در اين همايش گفت: طبق قوانین در فدراسیون ورزش های همگانی کشور تمامی مربیان باید سالانه 75 امتیاز ارزیابی از هیات های استانی خود کسب کنند که یکی از مهمترین موارد دستیابی به این امتیاز حضور مستمر در کلاس های ارتقاي سطح است.
وی افزود: نمایندگان مورد اعتماد هیات ورزش های همگانی استان همدان به صورت نامحسوس عملکرد باشگاه ها را مورد نظارت و بررسی قرار می دهند.
سبزواری خاطرنشان کرد: مربیان در باشگاه ها حق ندارند در رشته هایی که فاقد کارت مربیگری هستند، فعالیت آموزشی داشته باشند و ضمن اینکه مربیانی که دارای کارت مربیگری هستند اما فعالیت ندارند نیز باید همه ساله تعیین سطح شوند.
وي درخصوص فعاليت مربيان در رشته يوگا گفت: هم اکنون تعدادي از مربیان یوگا در استان همدان فعالیت آموزشی ندارند. فعالیت نداشتن این دسته از مربیان موجب می‌شود ضمن عدم دست‌یابی به امتیازات لازم برای ارتقاي سطح، مجاز به حضور در کلاس های مربیگری بالاتر از درجه خود نباشند.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان با اشاره به موفقيت‌هاي اين هيات در طول سال افزود: در حال حاضر 30 رشته ورزشی زیر مجموعه ورزش‌های همگانی است که خوشبختانه تمامی رشته‌ها در استان همدان فعال هستند. با وجود اینکه گستره فعالیت ورزش همگانی بسیار زیاد است اما خوشبختانه با تلاش مجموعه هیات در این مدت عملکرد مطلوبی را ارائه داده و اکنون همه مردم با بيشتر رشته‌هاي مختلف این هیات آشنایی و مشارکت دارند.
سبزواری تاكيد كرد: ورزشکاران این هیات در بيشتر مسابقات کشوری و استانی همیشه حرف برای گفتن داشته‌اند و در 4 کمیته هیات صاحب جایگاه در کشور هستیم.
رئیس هیات ورزش های همگانی همدان تصریح کرد: رشته ایروبیک و آمادگی جسمانی از طرفداران بسیار بالایی در ورزش بانوان برخوردار بوده و این کمیته 22 رشته ورزشی را در خود گنجانده که 7 رشته به صورت آزمایشی در آن به فعالیت می‌پردازد.
وی بيان کرد: ورزش‌های بادی بالانس، بادی پامپ، استپ، اسپیرینگ، کرانکیک، TRX از جمله رشته های کمیته ایروبیک و آمادگی جسمانی بوده که در حال حاضر در این کمیته مربیان زيادي در همدان فعالیت دارند.
*مربيان بروز و بااخلاق باشند
علي ضميري معاون اداره ورزش و جوانان استان هم در اين همايش گفت: مربيان بايد در 2 بعد اخلاقي و همچنين بروز بودن تلاش كنند. بي ترديد برگزاري چنين همايش‌هايي به رشد و ارتقاي سطح كاري مربيان كمك شاياني خواهد كرد.
وي در ادامه به نقش مهم رشته آمادگي جسماني در سلامت جامعه اشاره كرد و افزود: آمادگی جسمانی به عنوان یکی از کمیته‌ها و زیرمجموعه ورزش‌های همگانی محسوب شده و شامل فعالیت‌های جسمانی هوازی و غیرهوازی می‌شود که از فعالیت‌های هوازی آن می‌توان به دوی سرعت و غیرهوازی می‌توان به دوی استقامت اشاره کرد.
ضميري عنوان کرد: برنامه پنجم توسعه ورزش‌های همگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در اولویت قرار دارد زیرا از درون همین ورزش‌های همگانی است که قهرمان‌پروری تحقق می‌یابد.
معاون دستگاه ورزش، استقامت قلبی و ریوی، انعطاف‌پذیری، قدرت عضلانی و استقامت عضلانی را از فاکتورهای آمادگی جسمانی عنوان کرد.
در اين كارگاه دكتر رشيد حيدري مقدم رئيس هيات پزشكي ورزشي استان همدان و عضو هيات‌رئيسه اين فدراسيون ورزشي، به تدريس مباحثي پيرامون اين كارگاه آموزشي پرداخت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار