همراه اول
5. مهر 1396 - 23:16   |   کد مطلب: 27745

تصویر محبوب از یک بوکسور یا ورزشکار سایر ورزشهای مبارزه ای، کسی است با مجموعه عضلات شکمی پاره پاره و کاملا تفکیک شده. بخش زیادی از این عضلات، بخاطر شیوه‌های کاهش وزن ذاتی در ورزش‌های رزمی، به همراه ساعت‌ها تمرین کاردیو و توجه به رژیم غذایی است. با اینحال، تمرین کردن با کیسه بوکس نیز، عضلات شکم شما را درگیر می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند یک شکم تخت با عضلات تفکیک شده بسازید.

کیسه مناسب

اگر هدف شما انجام نوعی تمرین است که به شما در تقویت عضلات شکمتان کمک کند، باید از تمرین با کیسه بوکس سرعتی اجتناب کنید. این نوع کیسه برای ایجاد و بهبود تکنیک و اصول مشت زنی عالی است، اما آنچنان بدنتان را به حرکت وا نخواهد داشت. برای کار کردن روی عضلات شکم، شما به یک کیسه سنگین نیاز دارید (یک کیسه استوانه‌ای بزرگ). یک کیسه ۲۵ تا ۳۵ کیلویی برای اکثر افراد مناسب است. کیسه‌های سبک‌تر، بیش از حد تاب می‌خورند، و کیسه‌های سنگین‌تر می‌توانند شما را در معرض خطر آسیب دیدگی قرار دهند.

تکنیک درست

پرتاب کردن درست مشت، فقط به معنای حرکت دادن بازوهایتان نیست، بلکه شامل نحوه ایستادن شما نیز می‌شود. طرز قرار گرفتن درست، اینگونه است که به یک سمت بایستید، بطوریکه شانه چپتان به طرف کیسه باشد. سپس طوری قرار بگیرید که پای چپتان در جلو و پای راستتان با فاصله‌ای به اندازه عرض شانه، پشت پای چپ قرار بگیرد. در این حالت، با حرکتی که از کل بدنتان نشأت می‌گیرد، دست‌هایتان را به جلو پرتاب کنید. با اتکا و وارد آوردن فشار بر پاهایتان و یک چرخش از کمر، مشت بزنید. این تکنیک، نه تنها باعث می‌شود مشت‌های محکم تری بزنید بلکه بطور مستقیم، عضلات شکم شما را درگیر می‌کند که به شکل دادن و قوی کردن عضلات در آن ناحیه کمک خواهد کرد.

 

سوزاندن کالری

هنگامیکه صحبت از ساخت عضلات شکم تخت و جذاب می‌شود، عضله سازی فقط بخشی از ماجراست. شما باید برای از دست دادن لایه چربی روی شکمتان، کالری کافی بسوزانید. با توجه به تحقیقات، یک ساعت تمرین با یک کیسه سنگین در یک فرد ۷۰ کیلویی، بیش از ۴۰۰ کالری می‌سوزاند. البته فرض بر یک تمرین برنامه ریزی شده بود که بصورت یکی در میان شامل تمرین مشت زنی و دوره‌های استراحت می‌شد (اینتروال). بعبارت دیگر، تمرین فقط شامل ضربه زدن یکنواخت به کیسه نبود.

انتظارات واقع بینانه

با کیسه بوکس تمرین کردن، به تنهایی برای شما عضلات شکمی قوی و تخت نمی‌سازد. درست مانند ورزشکاران رزمی که تمرینشان با کیسه بوکس را با دریل‌های تمرینی، وزنه زدن و دویدن‌های طولانی تکمیل می‌کنند، تلاش‌های شما برای ساخت عضلات شکمتان نیز باید شامل یک حمایت، خارج از تمرین با کیسه بوکس باشد. تمرین با کیسه بوکس قطعا به تلاش‌های شما کمک خواهد کرد، اما اگر می‌خواهید به بهترین نتایج دست یابید، باید آن را با تمرین کاردیوی منظم و یک رژیم غذایی سالم، ترکیب کنید. حداقل ۵ تا ۷ روز در هفته، تمرین هوازی با شدت متوسط تا زیاد، بترتیب بمدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ یا ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه انجام دهید. همچنین یک رژیم غذایی سالم و متعادل بخورید که شامل پروتئین خالص و چربی‌های سالم به همراه غذاهای تازه و محصولات غلات کامل باشد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار