همراه اول
21. شهريور 1395 - 11:34   |   کد مطلب: 28243
با برگزاری مسابقات بین المللی ابن سینا در همدان شرکت کنندگان خارجی نگرش مثبتی به ایران پیدا کردند
رسول منعم گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح بین المللی و کشوری نشانگر وجود امنیت پایدار و رفاه اجتماعی است و آثار بسیار سازنده ای نیز در تعامل و مبادلات فرهنگی میان ملت ها دارد و بسیاری از تیم های شرکت کننده در مسابقات ابن سینا که قبل از ورود به ایران نگاه دیگری به کشور ما داشتند نگرش مثبتی به ایران پیدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در مراسم افتتاحیه مسابقات شطرنج زیر 8 و 10 سال کشور در مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در هیات شطرنج گفت: هیات شطرنج با دعوت از استاد قائم مقامی و برگزاری کلاس های آموزشی و مسابقات جام ابن سینا یکی از هیات موفق استان محسوب می شود و امید است شطرنج بتوانند سال به سال به پویایی بهتری برسد.

وی اظهار کرد: هدف ما تبدیل شدن به قطب شطرنج کشور است و با داشتن استعدادهای درخشان در این رشته، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.

رسول منعم در خصوص تاثیرات میربانی در ورزش استان گفت : موضوعي كه امروزه از اهميت ويژه اي برخوردار است، تأثير ورزش و گردشگري بر اقتصاد كشورهاست و برگزاري تورنمنت هاي ورزشي در سطح بالاي بين المللي تحولات عظيم اقتصادي، ورزشي، فرهنگي و اجتماعي براي استان به ارمغان مي آورد .

وی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح بین المللی و کشوری نشانگر وجود امنیت پایدار و رفاه اجتماعی است و آثار بسیار سازنده ای نیز در تعامل و مبادلات فرهنگی میان ملت ها دارد و بسیاری از تیم های شرکت کننده در مسابقات ابن سینا که قبل از ورود به ایران نگاه دیگری به کشور ما داشتند نگرش مثبتی به ایران پیدا کردند.

منعم گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح بین المللی نشانگر وجود امنیت پایدار و رفاه اجتماعی است و آثار بسیار سازنده ای نیز در تعامل و مبادلات فرهنگی میان ملت ها دارد و بسیاری از تیم های شرکت کننده که قبل از ورود به ایران نگاه دیگری به کشور ما داشتند نگرش مثبتی به ایران پیدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به برگزاری موفق مسابقات شطرنج این سینا همدان در همدان اشاره کرد و گفت: این رویداد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد شطرنج استان با حضور نمایندگان بیش از ۱5 کشور به نحور احسن برگزار شد و هر سال به دنبال این هستیم تا این مسابقات را باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار کنیم

منعم ادامه داد: برگزاری هرچه مطلوب این مسابقات فرصتی مناسب برای نشان دادن توانمندی برگزار کنندگان و ایجاد زیر ساخت های مناسب در استان همدان بود و مطمئنا ورزشکاران و مهمانان داخلی و خارجی پس از پایان دیدارها با خاطرات خوش استان را ترک کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: استان با میزبانی های شایسته و مطلوب رویدادهای مختلف بین المللی و کشوری به خصوص در رشته شطرنج توانسته چهره استان را بین المللی تر کند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در ادامه کسب 2 سهمیه پاراالمپیک در رشته های والیبال نشسته و دو و میدانی و نابینایان در سالجاری، همچنین 2 سهمیه المپیک در رشته تیراندازی را از توفیقات استان برشمرد و افزود: عادل برقعی و خانم خدابنده لو 2 داور و مربی به ترتیب در رشته تنیس و تیراندازی به عنوان نماینده ایران در مسابقات المپیک حضور داشتند و خانم زهرا نجاتی عارف و حمید اسلامی شانس کسب مدال در پاراالمپیک را دارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار