همراه اول
7. آذر 1395 - 10:14   |   کد مطلب: 29131
جلوه‌های حضور بسیج ورزشکاران؛ از گود همدلی و عاشقی تا میدان پهلوانی و قهرمانی
سلام بر قهرمانانی که مدالشان پلاکشان شد/بسیج ورزشکاران در خط مقدم جبهه فرهنگی ورزش
سلام بر قهرمانانی که مدالشان پلاکشان شد/بسیج ورزشکاران در خط مقدم جبهه فرهنگی ورزش
سلام بر بسیجیان ورزشکاری که هشت سال میدان های قهرمانی را رها کرده و غیور مردانه میدان های عشق وایثار را برگزیدند تا دست منحوس دشمن، خاک پاک این خطه را آلوده نکند و خون سرخ خود را فدای مرز های کشورمان کردند و آرامش و اقتدار امروز را برایمان ارمغان آوردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بسیج خاکی پوش روشن ضمیری است که با قامتی رعنا , قلبی خورشیدی . عزمی راسخ , گامی استوار , اراده ای آهنین و فکری به رنگ نور , بر فراز ملکه آگاهی پنجه در پنجه غرور وخودخواهی انداخت و براحتی دیو نفس را زمین گیر کرد. او بنده وارسته ای است که شراب و شاهد و شمع و شبستان , می و مه و میخانه و نی نور و نینوا را همه در دوستی خدا می داند.

هفته مبارک بسیج مترادف با نام جوان مردانی است که عطر وجودشان عالمی را پرفروغ و مصفی می کند. گر چه تمام ایام همراه با واژگانش قادر به وصف بسیج و بیان گوشه ای از سجایای آن نیست اما در هفته بسیج که بهار گفتار در باب این فرشته قدسی است باید حق کلام در خصوص این واژه زیبا ادا شود، سلام بر ورزشکارانی که در سال57 ، ندای امام خمینی ره را  لبیک گفته و از همان روز اول بیعت ایمانی خود با انقلاب اسلامی رامحکم کردند و با دیگر اقشار جامعه بسیجی را تشکیل دادند که امروز تا هزاران کیلومتر دورتر از خاکهای ایران عزیز ناجی مردم مظلوم و مستضعف جهان شده است.

سلام بر بسیجیان ورزشکاری که هشت سال میدان های قهرمانی را رها کرده و غیور مردانه میدان های عشق وایثار را برگزیدند تا دست منحوس دشمن، خاک پاک این خطه را آلوده نکند و خون سرخ خود را فدای مرز های کشورمان کردند و آرامش و اقتدار امروز را برایمان ارمغان آوردند.

فلسفه ایجاد بسیج ورزشکاران

بسیج بعنوان یک نیروی مردمی در تمامی حوزه های زندگی بشری میتواند تاثیرگذار باشد. یکی از مهمترین این بخش ها ورزش است ،ارزشمندترین تاثیربسیج بر ورزش کمک به رشد و تعالی افراد در جامعه ورزش کشور است.
هدف از ورود بسیج در عرصه ورزش ، تاثیر ورزش در ایجاد یک جامعه پاک ، سالم و پرنشاط  که زمینه پرورش و تعالی معنوی همه انسانها است.

جامعه ورزش بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد ،لذا فرهنگ سازی در ورزش ارتباط مستقیمی با کنترل ناهنجاری در ورزش و به تبع آن کل جامعه دارد و با توجه به الگو بودن ورزشکاران و تاثیری که بر جوانان دارد،سازمان بسیج ورزشکاران در سال های متعدد با اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی  سعی در ترویج روح جوانمردی و پهلوانی در جامعه ورزش را داشته است.

برنامه های بسیج ورزشکاران/الگو سازی شهدا برای جامعه ورزش

سازمان بسیج ورزشکاران برنامه ریزی مناسبی در خصوص فعالیت های تربیتی جامعه ورزش از طریق حضور در حلقه های صالحین ، چاپ انتشار کتاب با موضوع شهدا،برگزاری یادواره شهدای ورزشکار ، همکاری با سایر دستگاه های متولی ورزش کشور و کمک به آنها را داشته که اثرات ان در جامعه به مرور خود رانشان خواهد داد به خصوص در بخش نخبگان ورزشی که توفیقاتی بدست آمده است.

همچنین شرکت ورزشکاران بسیجی در فعالیتهای مختلف سال از قبیل ارتحال حضرت امام (ره)، روز قدس، هفته بسیج، دهه فجر، دیدار از خانواده شهدای ورزشکار استان، برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی سرگروه‌های تربیتی صالحین برای مربیان ورزش از برنامه های سال در بسیج ورزشکاران است که در ادامه به چند برنامه اجرا شده در سال جاری اشاره خواهد شد.

ورزش دروازه ای به سوی شهادت/یادواره شهدای ورزشکار مدافع حرم

قهرمان و ورزشکارانی هنوز در این کشور هستند که وقتی حرم اهل بیت را در خطر دیدند، از همه چیز خود گذشته و برای دفاع از حرم حضرت زینب ، جان خود را فدا کردند؛ سازمان بسیج ورزشکاران هم در همین راستا با همکاری نهاد های مختلف تصمیم بر برگزاری اولین یادواره شهدای مدافع حرم گرفت. این مراسم که مزین به حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم بود از معنویت خاصی برخوردار بود. در پایان مراسم هم ازخانواده  ۶۰شهید مدافع حرم ورزشکار تقدیر بعمل آمد.

17شوال روز فرهنگ پهلوانی و روز بسیج ورزشکاران/پهلوانانی که نمیمیرند

روز قشر بسیج ورزشکاران که هر ساله مصادف با 17 شوال در سراسر کشور برگزار می‌شود،  در این روز از ورزشکارانی که با اقتدا به حضرت علی ع روح جوانمردی را سرلوحه خود قرار داده اند تقدیر میشود. این مراسم هرساله با همت بسیج ورزشکاران در  استان های مختلف برگزار میشود. این مراسم امسال با همکاری فدراسیون ورزش های زورخانه ای در ساسر کشور برگزار شد.

قرمانان واقعی سرزمین من /راهیان نور با حضور قهرمانان و ورزشکاران کشور
اعزام بیش از 1000 نفر از نخبگان جامعه ورزش به اردوهای راهیان نور، طی نوبت های مختلف و بازدید از مناطق عملیاتی و جبهه های نبرد حق علیه باطل روحیه ورزشکاران و قهرمانان را با فرهنگ شهادت بسیار مانوس می کند. در این سفر ورزشکاران با عملیات ها ، تعدا شهدای هر منطقه، فعالیت های ورزشی در مناطق جنگی ،روحیات رزمندگان دران دوره آشنا میشوند. امسال 100 نفر از چهره های شاخص ورزش از مناطق عملیاتی غرب کشور دیدن کردند.

از قهرمانی جهان تا شهادت/یادواره شهدای ورزشکار استان ها
با توجه به اینکه شهدای والامقام ورزشکار از سراسر کشور در جبهه های نبرد حاضر وبه شهادت رسیدند ، لذا یادواره شهدای ورزشکار در سطح استان ها در برنامه قرار گرفت و استان های زیادی تا به حال این برنامه معنوی را در استان خود برگزار کردند.

یادواره شهدای ورزشکار فدراسیون ها

یکی از کارهای خوب واثر گذار در بین جامعه ورزش برگزاری یادواره شهدای ورزشکار فدراسیون‌ها بود؛ اقدامی که با حضور گرم و صمیمی خانواده های  شهدای ورزشکار ، قهرمانان ، پیشکسوتان و مسئولین مربوطه برگزار شد. امسال هم یادواره شهدای ژیمناستیک و تکواندو برگزار شده است.

نه به رژیم کودک کش/مراسم تجلیل از ورزشکاران حامی مردم مظلوم فلسطین

این مراسم که شانزدهمین دوره خود را برگزار کرده است به ورزشکارانی تعلق دارد که در اوج مسابقات در مقابل حریف اسرائیلی به میدان نرفته و از مسابقه دادن در مقابل این رژِیم کودک کش و غاصب امتناع ورزیدند، این مراسم با حضور رئیس سازمان بسیج و وزیر ورزش هر ساله برگزار می‌شود. این مراسم امسال در حوزه هنری با حضور بسیاری از نخبگان ورزش کشور برگزار شد همچنین در این مراسم از روسای فدراسیون های المپیکی تقدیر بعمل آمد.

پروانه‌ها/یادواره شهدای زن ورزشکار
 یادواره شهدای زن ورزشکار را می‌توان اولین یادواره کشوری نام برد که فقط 17 شهیده زن ورزشکار در کشور بوده اند که توانسته اند به مقام والای شهادت برسند.این  یادواره با حضور خانواده معظم شهدا و وزیر ورزش وجوانان و رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزارشد.در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب پروانه ها تقدیر ویژه ای کیمیا علیزاده اولین بانوی مدال آور المپیکی کشور شد.

مربیان کلیدواژه تربیت ورزشکار الگو/دوره بصیرت و منش پهلوانی در مشهد مقدس

هرساله در راستای اعتدلای فرهنگ و اخلاق در ورزش کشور مربیان ورزشی در مشهد مقدس جمع شده و در کلاس های تخصصی اخلاق در ورزش با حضور اساتید معتبر کشوری شرکت میکنند ، امسال 400 نفر از مربیان برجسته سراسر کشور در این دوره سه روزه شرکت کردند که کارگاه های مختلفی در این دوره برگزار و مدرکی با امضای مسئولین بسیج و وزارت ورزش برای این مربیان صادر شد.

هچنین امسال برای اولین بار در ورزش کشور به دستور مقام معظم رهبری مراسم تجلیل از مروجین اخلاق در ورزش برگزار خواهد شد.

بسیج ورزشکاران هدفی والا دارد و ان همه ترویج فرهنگ ایثار و جوانمردی در بین ورزشکاران است، ورزشکارانی که این روز ها دغدغه برد و باخت از همه چیز برایشان مهمتر شده است و همین شد که شعار بسیج ورزشکاران در کنگره  ۵۰۰۰شهید ورزش کشور قهرمانان المپیک عشق و ایثار قرار داده شد.

انتهای پیام/خ

دیدگاه شما

آخرین اخبار