همراه اول
14. دى 1395 - 10:33   |   کد مطلب: 29519
بهاره سیفی داور بین المللی فوتبال کشور جسارت و قدرت تصمیم گیری سریع در سخت ترین شرایط را از مهمترین خصوصیات یک بانوی داور دانست.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،بهاره سیفی نهاوندی داور نهاوندی بعنوان کمک داور بین المللی فوتبال کشور انتخاب شد در همین زمینه به گفت و گویی ورزشی با وی پرداختیم .

 

 

 بهاره سیفی متولد 1364دارای دکترای فیزیولوژی  که از سال 79 ورزش را شروع کرده اند و در ابتدا با دنیای رزمی در ورزش آشنا شدند .

 

وی در گفتگو با همدان ورزش اظهار داشت: با ورود به رشته رزمی با دنیا ورزش آشنا شدم و از سال 79 در مدرسه فوتبال مشغول فعالیت هستم و در زمان های تحصیل در تیم دانش آموزی و دانشجویی بودم .

 

 

سیف در خصوص فوتبال بانوان گفت: فوتبال برای بانوان در ابتدا در قالب فوتسال بود اما بعد از آن که فوتبال بانوان راه اندازی شد و تیم پاس همدان نیز برای بانوان یک تیم تشکیل دادند و در آن جا مشغول فعالیت شدم .

 

 

وی بیان داشت: در فوتبال و فوتسال بعد از این که بازیکن باشید میتوانی در کلاس های داوری شرکت کنی و مدرک داوری را بگیرید .

 

داور مشهور همدانی افزود: در سال 86 کلاس داوری برگزار شد و موفق شدم مدرک داوری را بگیرم .

 

 

سیف جذابیت و لذتی را که در داوری و قضاوت رشته فوتبال است در چیز دیگری نمی بیند و از نظر وی سایر رشته ها جذابیت فوتبال را ندارند .

 

داور نهاوندی با اشاره به اینکه فوتبال در فضای باز و گروهی برگزار می شود جذابیت اش را دو چندان می کند .

 

 

 بهاره سیف تصریح کرد: بانوانی که می خواهند وارد فوتبال شوند چه در سطح داوری و بازیکن باید قدرت جسمانی قوی داشته باشند چون 90 دقیقه باید در فضای باز بدوند .

 

داور بین المللی عنوان داشت: یک داور اول از هر چیز باید قدرت جسارت  و تصمیم گیری را در کوتاهترین زمان ممکن داشته باشد .

 

 

وی بهترین خاطره خوب بود را در دربی کرمان در سال 95 دانست و گفت: بازی بین دو تیم بم کرمان و سیرجان کرمان بود هر دو تیم در سطح بالایی بودند و قضاوت این بازی برای من جذابیت خاصی داشت .

 

 

 بهاره سیف  گفت: دیدن بازی فوتبال آقایان برای قضاوت و تجربه و محک زدن خود داور بسیار خوب است و اگر قبول کنند و اجازه ورود به این مسابقات را بدهند کمک بزرگی در کار عملی داوران کرده اند .

 

داور نام‌آور نهاوندی افزود : اگر استان همدان یک سری امکانات ورزشی از قبیل زمین چمن ، استخر ، سالن بدن‌سازی و ...در اختیار داوران قرار دهد کمک بزرگی به دارویان کرده‌اند زیرابه ریا تمرینات آن‌ها ضروری است .

 

تنظیم کننده : محبوبه اکبری

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار