همراه اول
30. فروردين 1396 - 23:36   |   کد مطلب: 30974
رتبه ایران در تولید سلول‌های بنیادی
دبیر ستاد ملی سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رتبه پانزدهم ایران در جهان و رتبه نخست در منطقه در تولید سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،امیرعلی حمیدیه در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه  دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در جمع خبرنگاران، گفت: با تلاش محققان و پژوهشگران ایرانی در چند سال اخیر بیش از 60 مرکز پژوهشی، 67 شرکت دانش‌بنیان و مراکز جامع سلول‌های بنیادی در تبریز، تهران و شیراز، اولین مزرعه کشاورزی بنیادی در کرمان و اولین پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بنیادی در کرج راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در عرصه دانش‌بنیان روز‌به‌روز در حال پیشرفت است، افزود: در حال حاضر ایران به یکی از قدرت‌های برجسته دنیا در سلول‌های بنیادی تبدیل شده است.

دبیر ستاد ملی سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رتبه 15 ایران در سال 2016 و اول منطقه خبر داد و متذکر شد: کنگره‌ها به معرفی و ترویج و گسترش علوم می‌پردازند در این راستا، بیش از یک هزار و 500 مقاله توسط نخبگان و متخصصان ایرانی نوشته شده است.

حمیدیه یادآور شد: در سال‌های گذشته این برنامه‌ها به‌ صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شد، اما در سال‌های اخیر برگزاری این همایش‌ها در کشور گسترش یافته، بنابراین میزبانی این کنگره بین‌المللی همزمان با سال 2017 به مشهد داده شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار