همراه اول
11. مرداد 1396 - 7:57   |   کد مطلب: 32022
افتخاری دیگر برای خانواده کاراته استان؛
مهدی شهگل در یک قدمی بازیهای جهانی اسپانیا
مهدی شهگل در یک قدمی بازیهای جهانی اسپانیا
مهدی شهگل با کسب مدال طلا در مسابقات انتخابی تیم ملی توانست در یک قدمی بازیهای جهانی اسپانیا قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته کشور در بخش پسران در رده های نوجوانان، جوانان و امید در نجف آباد اصفهان برگزار شد.

 

این رقابتها با حضور یکهزار و 200 ورزشکار از سراسر کشور به مدت سه روز در سالن پوریای ولی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار می شود.

 

در پایان این رقابتها مهدی شهگل کاراته کای کبود رآهنگی، در وزن منهای ۷۶ کیلوگرم این پیکارها که با حضور ۵۴ کاراته کا برگزار شد ، بر سکوی قهرمانی ایستاد .

 

در بخش تیمی رقابت های کاراته قهرمانی جوانان کشور که به میزبانی نجف آباد اصفهان برگزار شد ، تیم استان با طلای شهگل در رده چهارم قرار گرفت.

 

در پی این موفقیت افتخار آفرین به گفت و گویی کوتاه با وی و مربی اش که پدرش است پرداختیم .

 

 

مهدی شهگل متولد 1379 هم اکنون در مقطع دبیرستان در رشته علوم انسانی مشغول به تحصیل است .

 

وی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهار داشت: سه سال است که عضو تیم ملی کاراته هستم و مسابقات کشوری و برون مرزی زیادی شرکت کرده ام که مدالهای خوشرنگ زیادی به ارمغان آوردم .

 

شهگل بیان کرد: در سال 93 مسابقات بین المللی جام وحدت دوستی در ارومیه  مدال طلا کسب کردم  و در سال 94 مسابقات تایلند مدال طلا و عنوان قهرمانی را دریافت نمودم، همچنین درسال 95 کاپ ایران و مسابقات باکو دو مدال طلا به کارنامه ورزشی ام اضافه شد .

 

 

مدال آور همدانی افزود: قبلا در کبودر آهنگ کاراته کار می کردم اما حدود یکسال است که در همدان ساکن شدیم و مدتی در پارکینگ منزل تمرین می کردم اما اکنون خوشبختانه در باشگاهی نزدیک مشغول فعالیت هستم .

 

 

تمرینات منظم و فشرده برای حضور در مسابقات جهانی اسپانیا

 

 

وی با اشاره به مدال قهرمانی که چند روز پیش در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته کشور در بخش پسران در رده های نوجوانان، جوانان و امید در نجف آباد اصفهان برگزار شده بود افزود : در حال حاضر تمرینات فشرده و منظی را دنبال می کنم که امیدوارم بتوانم  در مسابقات جهانی اسپانیا که آبان ماه برگزار می شود حضور یابم .

 

 

شهگل بهترین خاطره ورزشی خود را ورود به کاراته دانست و گفت: کاراته علاوه بر اینکه قدرت و تبحر ورزشکار را بالا

می برد هوش و ذکاوت را افزایش می دهد و در حقیقت نوعی ورزش دهنی است و هر چقدر که در این ورزش پیش

می رویم احترام به بزرگتر بیشتر یاد می شود .

 

 

روحیه رقابت درست بین ورزشکاران عامل موفقیت

 

کرم الله شهگل پدر مهدی شهگل و مربی وی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: از کودکی با مهدی در رشته کاراته کار می کنم و علاقه خاصی در این رشته ورزشی داشت .

 

وی ادامه داد: هر بار هر کدام از شاگردانم در مسابقات مقام می آورند من دو برابر خوشحال می شوم چرا که می دانم نتیجه زحمات و خستگی هایشان التیام می یابد .

مربی توانمند همدانی افزود: برای مدال های مهدی همانقدر خوشحال می شوم که برای سایر شاگردانم و فرقی بین آن ها برای من نیست و یک مربی نمی تواند بین شاگردانش فرق بگذارد .

 

علی شهگل فرزند کوچک خانواده و متولد 1384 است

علی می گوید: از سه سالگی همراه پدر و برادرم  به باشگاه میرفتم و هربار بعد از پایان تمرین از پدر هدیه ای میگرفتم و همین صبر و تشویق های پدرم من را به ورزش کاراته علاقمند کرد و از 6 سالگی این ورزش را به طور جدی دنبال کردم.

علی شهگل در سال 1393 در مسابقات سبکی آسیایی شوتوکان مقام سوم را کسب کرد و در سال 1394 در مسابقات سبکی جهانی شیتوریو شوکوکای یونیو به مقام دوم رسید .

همچنین در همان سال در مسابقات بین المللی کاپ ایران زمین که در تهران برگزار شد به مقام قهرمانی رسید
و در مسابقات بین المللی جام دوستی ملتها مدال طلا گرفت.

علی در تیرماه 1396 برای نخستین بار در مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی در رده سنی نونهالان شرکت کرد و با کسب مقام سوم کشوری به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت شد.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار