همراه اول
23. بهمن 1396 - 11:46   |   کد مطلب: 33427
خالکوبی نابود کننده زیبایی های خدادادی
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خالکوبی ها به دو طریق انجام می شود که آنهایی که بصورت برچسب هستند بعد از مدتی پاک می شوند و خطرات کمتری دارند اما جوانانی که به مراکز خالکوبی و برخی آرایشگاهها مراجعه می کنند و دائمی کار می کنند نه تنها به لحاظ بهداشتی مشکل ساز است بلکه در معرض بیماری هایی چون هپاتیت و ایذر قرار می گیرند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،امروزه خالکوبی در بین تمام ورزشکاران رشته های مختلف رواج پیدا کرده است تا جایی که نه تنها ورزشکاران به نام حتی کسانی که به باشگاه محله خود می روند بعد از چند هفته شاهد خالکوبی روی بدن آن ها هستیم . البته در بین رشته های ورزشی مختلف متفاوت است و کسانی که معمولا زیبایی و پرورش اندام کار می کنند به این سمت می روند .

 

در این خصوص با ابراهیم زرین کلام دکترای فیزیولوژی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به گفتگو پرداختیم . 

 

متخصص فیزیولوژی ورزشی بیان داشت: خالکوبی به عنوان سوغاتی غرب در بین جوانان در حال شیوع است و علت آن شاید رواج فرهنگ غربی است . 

 

وی ادامه داد: در سالهای گذشته خالکوبی در بین افراد خاصی دیده می شد و کاری قبیح و زننده بود اما امروزه در سطح جهانی در حال گسترش است و در بین جوانان و دانشجویان بیشتر از همه رایج شده است . 

 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: البته خالکوبی ها به دو طریق انجام می شود که آنهایی که بصورت برچسب هستند بعد از مدتی پاک می شوند و خطرات کمتری دارند اما جوانانی که به مراکز خالکوبی و برخی آرایشگاهها مراجعه می کنند و دائمی کار می کنند نه تنها به لحاظ بهداشتی مشکل ساز است بلکه در معرض بیماری هایی چون هپاتیت و ایذر قرار می گیرند . 

 

زرین کلام عنوان کرد: در دانشگاه دانشجویی داشتم که این کار را انجام داده بود که بعد از صبحت با وی متوجه شدم در آرایشگاه کار می کند و دچار یک سری مشکلات شده بود و از جامعه طرد شده بود و تنها درخواستی که توانستم از وی کنم گرفتن رضایتنامه برای جوانان زیر 18 سال بود که حداقل خانواده وی را مطلع کنند . 

 

انتهای پیام/ 

 

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار