همراه اول
23. فروردين 1397 - 10:43   |   کد مطلب: 28359
خالکوبی جدیدترین هجمه فرهنگی دشمن به عرصه ورزش کشور/ معضلی به نام شهرت از نوع تفکر غربی
خالکوبی به عنوان یک فرهنگ غربی وارداتی در بین ورزشکاران ایرانی رسوخ کرده و هر روز رو به افزایش است .

به گزارش همدان ورزش؛ حکایت نقش و نگارهایی که این روزها بر روی بازوان ورزشکاران به زمان های دور برمی گردد زمان هایی که پهلوانان قدیم بریا نشان دادن زور و توانایی خود اشکالی را روی بدن خود می کشیدند البته این پهلوانان فقط نامی از پهلوانی یدک می کشیدند و منش پهلوانی نداشتند .

 

امروزه خالکوبی در بین تمام ورزشکاران رشته های مختلف رواج پیدا کرده است تا جایی که نه تنها ورزشکاران به نام حتی کسانی که به باشگاه محله خود می روند بعد از چند هفته شاهد خالکوبی روی بدن آن ها هستیم . البته در بین رشته های ورزشی مختلف متفاوت است و کسانی که معمولا زیبایی و پرورش اندام کار می کنند به این سمت می روند .

 

 

از نسل جدید فوتبالیست های ایرانی می توان علیرضا نیکبخت واحدی را به عنوان اولین فوتبالیستی معرفی کرد که روی بدن خود خالکوبی انجام داد. در همان زمان( 5 سال قبل) خالکوبی نیکبخت سوژه برخی محافل ورزشی شد تا جایی که زمزمه هایی مبنی بر احتمال محرومیت او از سوی سازمان لیگ شنیده شد . اما با گذشت چند روز نه تنها این بازیکن محروم نشد؛ بلکه نیکبخت مدعی گردید که خالکوبی اش منافاتی با منشور اخلاقی ندارد.

 

حمید آذرمربی و کارشناس ورزشی  در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهارداشت: خالکوبی از زمان های گذشته در بین افراد وجود داشته است و افراد خاصی این کار را انجام می دادند اما امروزه در بین ورزشکاران شیوع پیدا کرده و محبوبیت خاصی دارد و بعنوان یک فرهنگ وارد ورزش ما شده است .

 

 

وی ادامه داد: خالکوبی بیشتر یک فرهنگ غربی وارداتی است و بیشتر برای  جلب توجه و خودنمایی افراد استفاده می شود وقتی فرد می خواهد نسبت به بقیه متفاوت باشد و جلب توجه کند این کار را انجام می دهد .

 

 

 

آذر افزود: خالکوبی بر روی اخلاق و روحیات ورزشکاران تاثیر دارد به طوری که وقتی شکل های خشن روی بدن خود طراحی می کنند اخلاق خشن و عصبی پیدا می کنند، در حال حاضر در بین ورزشکاران رشته بدنسازی به وفور دیده می شود چون معمولا زیبایی اندام کار می کنند .

 

 

مربی همدانی تصریح کرد: بریا اولین بار خالکوبی در فوتیالیست ها دیده شد اما در حال حاضر برخی کشتی گیران هم انجام می دهند اما چون از دو بنده در مسابقات استفاده می کنند کمتر دیده می شود ( در رشته ای بوکس و بدنسازی 50 درصد دیده شده است )

 

 

آذر بیان کرد: خالکوبی ها متفاوت هستند و برخی موقتی هستند و برخی دائمی هستند این عمل معمولا در خانه ها و با دستگاه یا به صورت سنتی انجام می شود .

 

 

از عوارض خالکوبی می توان به خارش و سوزش پوست و عفونت های پوستی ، ایدز،  هپاتیت اشاره کرد .

 

 

کارشناس با تجربه همدانی در پایان گفت: ورزشکاران و افرادی که خالکوبی دائمی انجام می دهند برای از بین بردن آن باید یک لایه از پوست آن ها برداشته شود . این کار واقعا مشکلی است .

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار