همراه اول
21. خرداد 1397 - 7:48   |   کد مطلب: 33870
احداث پارک کوهستانی۱۰۲هکتاری ولایت در همدان
مدیر منطقه۲شهرداری همدان از احداث پارک کوهستانی ۱۰۲ هکتاری ولایت در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رضا_ابرار_خرم مدیر منطقه۲شهرداری همدان بااشاره به  احداث پارک کوهستانی  درهمدان بیان کرد: پارک کوهستانی۱۰۲هکتاری ولایت در محدوده حیدره همدان احداث می‌شود.

وی بااشاره به اینکه این پروژه از اولین و تأثیرگذارترین پروژه‌های فضای سبز شهرهمدان است اظهار کرد:معابر فرعی در این پروژه به گونه‌ای طراحی شده که با عرض‌های متفاوت چهره‌ای دیگر به پارک خواهد بخشید و این پارک به عنوان یک تفرجگاه بزرگ تفریحی و گردشگری در غرب کشور بی نظیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه راه دسترسی این پارک از حیدره بالای شهر، سایت دانشگاه بوعلی‌سینا و باغات فخر آباد است، افزود:درحال حاضر۱۷هزار اصله درخت در این محدوده موجود است که دربرنامه اجرایی این پروژه به۱۲۰هزار اصله افزایش می‌یابد.

ابرار خرم با اشاره به برنامه‌های شهرداری در مرحله نخست این پروژه افزود: تعریض و بازگشایی معبر ورودی، ایجاد معابر دسترسی محوطه پارک، زیرسازی و سنگ‌فرش معابر پیاده رو، ایجاد شبکه روشنایی، ایجاد شبکه‌های آب‌رسانی، ایجاد آلاچیق، ساخت پارکینگ واز نمونه فعالیت‌هایی است که اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم همدان شایسته داشتن شهر زیبا و آباد هستند از مردم همدان و ساکنان این منطقه خواست تا ضمن مشارکت فعال در بهسازی، عمرانی و آبادانی شهر، همیار و مددکار خادمان خود در شهرداری باشند.

ابرار خرم اضافه کرد: پارک کوهستانی حیدره یکی از پارک‌های با ظرفیت بالا در چشم انداز گردشگری شهر همدان است.

این مسؤول بیان کرد: موقعیت جغرافیایی پارک به گونه‌ای است که نما و منظر شهر را از همه جای پارک می‌توان دید و ما در شهر همدان پارک بزرگی که مشخصات طبیعی این پارک را داشته باشد و مورد استفاده مردم و مسافران قرار بگیرد را نداشتیم.

وی تصریح کرد: با تلاشی که در این حوزه اتفاق افتاد در سال ۱۳۸۹ زمین این پارک را از اداره منابع طبیعی تحویل گرفتیم و چند سال نگهداری کردیم.

ابرار خرم افزود: در سال ۱۳۹۶ بودجه لازم برای احداث این پارک پیش‌بینی شد و عملیات اجرایی آن به دست استاندار کلنگ زنی شد که بخشی از کار شامل آماده سازی معابر آغاز شده است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان با تأکید بر اینکه این پروژه بسیار بزرگی است گفت: ما به دنبال اجرای زیرساخت‌های پارک هستیم که بعد از فراخوان سرمایه‌گذار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های این پارک برای سرمایه‌گذاری مناسب است افزود: برآورد ما برای اجرا و تکمیل زیرساخت‌های پارک ۱۰میلیارد تومان است و با توجه به موقعیت پارک بیشتر قسمت‌های آن آزادسازی شده است.

 ابرار خرم بیان کرد: مقرر شده است مشاور طرحی جدید برای پارک ارائه کند تا مشخص شود چه الگویی از طرح‌های ترافیکی اعم از زیرگذر و روگذر برای این منطقه مناسب است و بعد از بررسی طرح مورد نظر تصویب خواهد شد.

 وی با بیان اینکه اجرای کار به صورت‌‌ای پی سی با خود مشاور است گفت: با توجه به اینکه همدان شرایط بسیار خوبی ار نظر فضای سبز، آب و هوا و خاک دارد ما به دنبال اجرای باغ گل‌ها بوده و هستیم.

ابرار خرم تصریح کرد: در سال گذشته بودجه این باغ در شهرداری منطقه ۲ پیش‌بینی شد تا حوزه فضای سبز باغ گل‌ها را در جوار پارک بانوان اجرایی کنیم و اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.

مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان در ادامه سخنان خود این منطقه را شامل سه ناحیه دانست و اظهار کرد: این منطقه نواحی مهم تجاری و مسکونی را در خود قرار داده، در شمار نقاط بومی شده و اصیل همدان است که مدیریت آن مستلزم نگاه کلان و همه جانبه است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار