همراه اول
21. مهر 1397 - 9:57   |   کد مطلب: 34091
یک دوره کلاس نجات‌غریق درجه یک بانوان در همدان برگزار می‌شود
رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان‌همدان گفت: یک دوره کلاس نجات‌غریق درجه یک ویژه بانوان در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، سیروس سوریان با اشاره به برگزاری یک دوره کلاس نجات‌غریق درجه یک اظهار داشت: روز شنبه ۲۸ مهرماه یک دوره کلاس نجات‌غریق درجه یک ویژه بانوان در استخر الوند همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این کلاس همراه با مدارک لازم در دفتر هیئت نجات‌غریق و غواصی استان واقع در استخر الوند اعلام آمادگی کنند.

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان‌همدان با اشاره به رشد منجیان غریق گفت: جمع کل تعداد ناجیان خانم و آقا اعم از درجه یک و ۲ تا پایان سال ۹۲، ۶۸۴ نفر بوده که این رقم در حال حاضر به یک هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

سوریان خاطرنشان کرد: همچنین تعداد غواصان یک ستاره استان ۶۴۰ نفر دارای کارت و گواهینامه و تعداد کل غواصان دو ستاره استان ۱۵۰ نفر دارای گواهینامه و کارت دو ستاره هستند.

وی بابیان اینکه در طول سال فعالیت مختلفی را انجام می‌دهیم، بیان کرد: برگزاری دوره بازآموزی احیا و نجات، برگزاری ۶ دوره غواصی جستجو و نجات، اجرای طرح پاک‌سازی بستر غار علی‌صدر و برگزاری دوره مقدمات غواصی در غار ازجمله فعالیت‌های هیئت در طول سال است.

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان‌همدان عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم ما در سال‌های اخیر اصلاح و تغییر روش قدیم گاز کلر بود که مشکلات تنفسی عدیده‌ای را برای مشتریان استخرها و به خصوص ناجیان ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان‌همدان جزو معدود استان‌هایی است که تمامی استخرهای آن روش گاز کلر را از سیستم تصفیه آب حذف کرده و روش سیستم گندزدایی الکترولیز نمک استفاده می‌کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار