همراه اول
7. آذر 1397 - 10:52   |   کد مطلب: 34180
افتخار می‌کنم مدال بسیجی بودن بر گردن دارم/اولین بانوی ثبت‌نامی در سایت کوکی‌وان تکواندو هستم
بانوی تکواندو کار همدانی با بیان اینکهافتخار می‌کنم مدال بسیجی بودن بر گردن دارم، گفت: به عنوان بسیجی بودن افتخار می‌کنم و اولین بانوی ثبت‌نامی در سایت کوکی‌وان تکواندو هستم.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، یازدهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان با حضور یک‌هزار و 274 پومسه‌رو از 54 کشور در ورزشگاه «تیان مو» چین تایپه برگزار شد.

مهدی صمدیان‌تبار به عنوان مربی تیم ملی تکواندو (پومسه) کشورمان به همراه سیده معصومه حسینی و محمد امین گماریان ملی‌پوشان همدانی اعزامی به مسابقات جهانی بودند که در این رقابت‌ها سیده معصومه حسینی بانوی پرافتخار همدانی به دو مدال طلای جهانی دست یافت.

به مناسبت کسب این موفقیت بزرگ خبرنگار ما، گفت‌و‌گویی با سید معصومه حسینی از مربیان و نخبگان ورزشی بسیجی استان همدان ترتیب داد.

نافع: از آشنایی با تکواندو بگویید.

حسینی: از بچگی به تکواندو علاقه داشتم و توسط دوستان و خانواده وارد این رشته ورزشیشدم، مشوق اصلی من در اصل خانواده‌ام بودند و بعد از ازدواج همسرم کمک‌های بسیاری به من کرد.

خانواده و همسرم نقش اساسی در موفقیت‌های من دارند اگر همکاری آن‌ها نبود، نمی‌توانستم این موفقیت‌ها را کسب کنم .

نافع: چند سال است که در تکواندو فعالیت دارید؟

حسینی: حدود 20 سال است که تکواندو کار می‌کنم و تقریباً 12 سال به طور حرفه‌ای مشغول فعالیت در پومسه هستم.

نافع: از موفقیت‌های خود در این عرصه بگویید.

حسینی: از آغاز فعالیت ورزشی در تمام مسابقات شرکت کرده‌ام و مدال‌های بی‌شمار کشوری دارم که مهمترین آن‌ها مدال طلای 2017 کره جنوبی و مدال طلای مسابقات آسیایی ویتنام 2018 است؛ در مسابقات چین تایپه که در سطح جهانی برگزار شد نیز موفق به کسب مدال شدم.

در سال 2017 علاوه بر کسب مدال طلا توانستم رکورددار رشته سونال سرعتی شوم و به عنوان اولین بانو در سایت کوکی‌وان تکواندو ثبت نام کنم، مهمتر اینکه انگشتر طلای مسابقات را از آن خود کردم.

اما بزرگ‌ترین و مهمترین افتخارم این است که مدال بسیجی بودن بر گردن دارم و به عنوان بسیجی بودن افتخار می‌کنم.

نافع: برای فعالیت و موفقیت در این رشته با چه سختی‌هایی مواجه بودید؟

حسینی: سختی‌های تکواندو خیلی زیاد است و با توجه به امکانات محدودی در سطح استان و از همه مهمتر عدم حضور مربی خوب در استان بود، در نتیجه مجبور به استفاده از مربی‌های تهران و کرج شدیم که منجر به سفر زیاد به این دو شهر شد؛ این امر از لحاظ هزینه، خستگی و سختی راه، کار را دشوارتر می‌کرد .

برای تمرینات تکواندو حتی ما یک سالن مجهز در سطح استان نداریم و مجبور بودم 6 ساعت در روز در منزل کار کنم؛ با توجه به امکانات بسیار کم تکواندو در سطح استان، مقام‌آوری در این رشته بسیار سخت است اما خوشبختانه با پشتکار و امیدهایی که همسرم در من شکوفا کرد توانستم موفقیت های خوبی کسب کنم.

استعدادهای بی‌نظیری در بین نوجوانان و جوانان این خطه نهفته است که باید شکوفا شود.

نافع: تعریف شما از مربی خوب چیست؟

حسینی: یک مربی خوب باید در وهله اول اخلاق خوب و دانش تخصی رشته مورد نظر را داشته و کاریزما و رهبری خوبی داشته باشد تا بتواند اعتماد به نفس را در شاگردانش ایجاد کرده و صفات خوب را به آنها منتقل کند.

نافع: استقبال از رشته ورزشی تکواندو چگونه است؟

حسینی: تکواندو رشته المپیکی بسیار جذابی است که تعداد افراد جذب شده در این رشته روز به روز در حال افزایش است و در نهایت می‌توان گفت تکواندو عشق است.

 نافع: در پایان صحبتی دارید بفرمایید.

حسینی: از تک تک افرادی که مرا راهنمایی کردند تا بتوانم به این جایگاه در رشته مورد علاقه‌ام برسم و دو مدال طلا در ویترین مدال‌هایم داشته باشم تشکر می‌کنم؛ از همسرم و خانواده همسرم که تعامل و همکاری خوبی در این زمینه با من داشتند نیز قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/ا

نافع 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار