همراه اول
29. آذر 1397 - 11:23   |   کد مطلب: 34241
استارت کمیته درساژ هیئت سوارکاری در همدان
رئیس هیئت سوارکاری استان همدان در اولین جلسه کمیته درساژ هیئت سوارکاری اظهار کرد: بهره گیری از نژادهای مستعد بومی کشور بویژه اسب کرد باید مورد توجه باشد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، تدوین برنامه راهبردی رشته درساژ در استان همدان با در نظر گرفتن وضعیت موجود ، بهره گیری از امکانات و پتانسیلها و توانمندیهای باشگاه ها و چشم انداز درساژ در سال 1400 در استان همدان آغاز شد .

‎سید وحید برقعی در اولین جلسه درساژ سوارکاری همدان در جمع خبرنگاران با بیان سوابق این رشته در استان اظهار کرد: بهره گیری از نژادهای مستعد بومی کشور بویژه اسب کرد حائز اهمیت است.

وی افزود: قطع یقین تنها راه پیشرفت در تمامی رشته های ورزش سوارکاری داشتن اسب هایی درسه شده و سوارکارانی است که مفاهیم و شیوه بهره گیری از فنون پایه درساژ را بخوبی فرا گرفته باشند و در کار با اسب و کار زمینی از آن به درستی استفاده می کنند.

‎ رئیس هیئت سوارکاری استان همدان گفت: اعضای کمیته باید نسبت به تدوین برنامه راهبردی رشته درساژ در استان همدان با نگاه به اولویت ها و سیاست های فدراسیون سوارکاری در این زمینه و ایجاد ارتباط مؤثر با استان های همجوار اهتمام ویژه داشته باشند و توجه به تداوم در اجرای حرکات و برنامه های مؤثر درساژ با بسترسازی فرهنگی آن را تا دستیابی به اهداف در نظر داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات کمیته درساژ فدراسیون سوارکاری چون دعوت از مدرسان بین المللی سوارکاری، برنامه ریزی صدور دی÷لم درسازو...یادآور شد: در کنار این برنامه ها باید با اتخاذ شیوه ای مؤثر و به دور از پراکندگی و با نظم و هدفمند همانند ریتم و آهنگ موجود در درساژ برنامه ها را پیش برد و نیز باعث ایجاد انگیزه و شور و نشاط در بین علاقمندان و سوارکاران شد.

در این جلسه برنامه های زیر مورد بررسی قرار گرفت:

 تدوین برنامه راهبردی رشته درساژ در استان همدان با در نظر گرفتن وضعیت موجود، بهره گیری از امکانات و پتانسیل ها و توانمندی های باشگاه ها و چشم انداز درساژ در سال 1400 در استان همدان.

‎- ایجاد ارتباط مؤثر با کمیته درساژ فدراسیون سوارکاری و استفاده از امکانات موجود با دعوت از مربیان داخلی و خارجی و میزبانی برنامه های آموزشی و مسابقات با همکاری مدیر اجرائی مسابقات هیئت سوارکاری استان همدان

- ایجاد بستر مناسب برای بانوان و معرفی این رشته نوپا در هیئت و باشگاه های سوارکاری

نافع 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار