همراه اول
21. بهمن 1394 - 9:32   |   کد مطلب: 26467
فوتساليست‌ها به دنبال شكستن طلسم 6 ساله

 چهاردهمین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا از امروز در تاشکند ازبکستان آغاز می شود که تیم ملی ایران در همان روز افتتاحیه و از ساعت 17:30 به مصاف تیم ملی اردن می‌رود تا با یک آغاز خوب خود را برای باز پس‌گیری جام قهرمانی آسیا پس از 6 سال آماده کند.
چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان امروز و با حضور 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی، آغاز می‌شود و پس از 11 روز (دوم اسفند) تکلیف تیم قهرمان مشخص خواهد شد.
در 13 دوره اخیر این بازی ها، ایران 10 بار و ژاپن 3 بار جام قهرمانی را به خانه برده اند، اما نکته قابل توجه ناکامی قدرت اول آسیا یعنی ایران در 2 دوره گذشته بوده و از آخرین قهرمانی یوزهای ایرانی 6 سال می گذرد.
2 دوره از 13 دوره سپری شده از مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا در تاشکند برگزار شده است. در نخستين مرتبه میزبانی تاشکند و در سال 2006 ژاپن برای نخستین بار توانست جام قهرمانی را از دست ایران خارج کند اما در سال 2010 نیز تاشکند میزبان بازی ها بود و اتفاقا آخرین قهرمانی ایران هم به آن مسابقات باز می گردد.
شاگردان محمد ناظم الشریعه شاید در دوره اخیر به توفیقی دست نیافته باشند اما همواره و در سال‌های اخیر در رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال تیم اول آسیا و جزوه 10 تیم نخست جهان هم بوده است. همین موضوع موجب شده که کشور های آسیایی کماکان نام ایران را با احترام بر زبان بیاورند و هر تیمی آرزوی رو به رو نشدن با ایران را در سر بپروراند.
یوزهای ایرانی چند ماه گذشته و به عنوان یک آزمایش خوب، در جام جهانی کوچک برزیل شرکت کردند و نشان دادند که تیم پوست انداخته و جوان ایران به روزهای با شکوه خود بازگشته است، چراکه در این مسابقات تنها مقابل برزیل، میزبان بازی ها شکست خوردند و با افتخار روی سکوی دوم ایستادند. از طرفی این مسابقات حکم انتخابي جام جهانی 2016 کلمبیا را هم دارد و 5 تیم نخست راهی این مسابقات می شوند.
شاید تیم ناظم الشریعه مانند 6 سال پیش بازیکنان اسم و رسم دار آن موقع را نداشته باشد اما این تیم نشان داده که با کار تیمی می‌تواند هر تیمی را شکست دهد و ابهت از دست رفته ایران در آسیا را بازگرداند.
این مربی ایرانی، ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان را با خود به تاشکند برده است. او، سپهر محمدی، علیرضا صمیمی، جواد اسفندیاری، محمد کشاورز، محمد طاهری، حمید احمدی، فرهاد توکلی، علی‌اصغر حسن‌زاده، قدرت بهادری، حسین طیبی، مهدی جاوید، مهران عالیقدر، محمدرضا سنگ سفیدی و علیرضا وفایی را به عنوان 14 مرد منتخب خود انتخاب کرده است.
تیم ملی ایران در گروه دوم این بازی ها با تیم های نه چندان قدرتمند عراق، چین و اردن هم گروه شده و به نظر نمی رسد این تیم‌ها بتوانند دردسرساز شوند. به گفته خود ناظم الشریعه کار این تیم از مرحله دوم بازی ها آغاز می شود و باید خود را برای مصاف با تیم های ژاپن و تالیند که به لحاظ سخت افزاری در شرایط بسیار بهتری نسبت به ایران حضور دارند، آماده کند.


 

منبع : همدان پیام 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار