همراه اول
31. فروردين 1394 - 13:09   |   کد مطلب: 23339
سوارکاری همدان نیازمند توجه بیشتر مسئولان/ فراهم شدن جذب گردشگر ورزشی با برگزاری مسابقات ملی به میزبانی همدان-سوارکاری,
یکی از پرورش دهندگان پرورش اسب در همدان با اشاره به اینکه این رشته نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد، گفت: جذب گردشگر ورزشی در همدان با برگزاری مسابقات ملی به میزبانی این شهر فراهم می شود.

به گزارش همدان ورزش؛  از گذشته های دور ایران را به عنوان خاستگاه اسب در جهان می‌شناسند.

 از این رو تنوع نژادی اسب در ایران در مقایسه با سایر کشور ها بیشتر به چشم می خورد.

در این میان کهن دیار همدان ازجمله مراکز قدیمی پرورش اسب در کشور به شمار می آید.

دانش پرورش اسب در همدان،‌ میراثی مانده از دوران مادهاست و پیشینه صنعت پرورش اسب در این شهر به دوره هخامنشیان بازمی‌گردد.

هرودوت تاریخ‌نویس یونانی در کتابش در ارتباط با سفرش به ایران می‌نویسد: در زمان کورش کبیر 160 هزار رأس اسب در چراگاه‌های سلطنتی همدان و کرمانشاه وجود داشته است.

با این مقدمه کوتاه تصمیم گرفتیم تا گوشه ای از مشکلات این رشته پرطرفدار ورزشی را بررسی نماییم.

یکی از اصلی ترین مشکلات پیش روی صنعت اسب استان عدم رسیدگی به تنها موزه اسب همدان است.

این موزه که در شهر ورکانه واقع شده است می تواند یکی از بهترین معرفی کننده گان ورزش اسب استان به گردشگران باشد.

مسئولان باید توجه داشته باشند که در کنار این ورزش به بخش صنعتی اسب دوانی هم توجه نموده تا بتوان از این طریق برخی نیاز های ورزشکاران این رشته مهیج و پر طرف دار را برطرف نمود.

به همین مناسبت به سراغ یکی از پرورش دهندگان اسب رفتیم.

اعتمادی با اشاره به تنوع بالای نژاد اسب در ایران و به خصوص استان همدان به خبرنگار همدان ورزش، گفت: مسئولان می توانند با استفاده از برگزاری مسابقات ورزشی علاوه بر جذب گردشگر ورزشی نژاد های اسب ایرانی را نیز به جهان معرفی نمایند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای پرداختن به ورزش اسب سواری پر کردن اوقات فراغت جوانان است که خود می تواند لحظات شاد و مهیجی را برای آنان فراهم نماید.

این پرورش دهنده اسب خاطرنشان کرد:امید آن می رود با برگزاری مسابقات اسب سواری در رشته های مختلف بتوانیم زمینه حضور بهتر ورزشکاران ایرانی را در عرصه های مختلف بین المللی فراهم نماییم.

اعتمادی همچنین با اشاره به وجود7 باشگاه سوارکاری و پرورش اسب در همدان، افزود: این مراکز در شهرهای همدان ، صالح آباد ، رزن، ملایر ، نهاوند و اسدآباد فعال هستند.

وی گفت: مرکز پرورش اسب اصیل کرد در شهرستان اسدآباد قطعا می تواند کمک بزرگی به این صنعت ورزشی در استان نماید.

این پرورش دهنده اسب عنوان کرد: وجود مربیان با تجربه اسب سواری در استان یکی از بارزترین ویژگی های این رشته به حساب می آید.

اعتمادی با تقدیر از حمایت های خوب اداره ورزش و جوانان از ورزشکاران اسب سوار همدانی، تاکید کرد: امید است با همدلی بیشتر بتوانیم در سال 94 ورزش اسب دوانی را بیشتر از گذشته در سطح استان رونق دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار