همراه اول
21. خرداد 1394 - 9:34   |   کد مطلب: 23871
حقیقت چیست؟ کارخانه ای اسناد احداث پایگاه امداد کوهستانی را رو کرد
رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان همدان اسنادی را در واکنش به احداث پایگاه امداد کوهستان از سوی سازمان هلال احمر در محوطه دشت میشان را رو کرد.

به گزارش خبرنگار همدان ورزش، مدتی است که ورزشکاران و کوهنوردان زیادی طی تماس های مکرر با این سایت خواستار بررسی احداث پایگاه امداد کوهستان از سوی سازمان هلال احمر در محوطه دشت میشان شدند، آنان معتقدند که این کار سبب ایجاد مشکلاتی برای کوهنوردان همدانی می شود.

 در این راستا خبرنگار همدان وزش با ترتیب دادن مصاحبه هایی با کوهنوردان و مسئولان اتفاقات مورد نظر را پیگیری کرده است.

به اىن بهانه با سخنگوی هیات  کوهنورد همدان گفتگوىى انجام داده اىم تا بىشتر از این مسئله باخبر شویم .

«چشمه قصابانی» سخنگوی هیئت کوهنوردی همدان در این باره به خبرنگار ما گفت: پس از خاکبرداری های انجام شده در محوطه دشت میشان در کوهستان الوند، با توجه به حساسیت ایجاد شده در بین ورزشکاران و طبیعت دوستان، هیئت کوهنوردی استان بیانیه ای  صادر کرده که با هرگونه اقدامی که بر هم زننده نظم طبیعی باشد به شدت مخالفت است.

وی اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده مشخص شد که مجوز ساخت این پایگاه فقط در حد پناهگاه بوده و مجوز احداث زیر زمین و بالکن وجود نداشته است .

سخنگوی هیئت کوهنوردی همدان افزود: در حال حاضر ساخت و ساز و خاکبرداری متوقف شده و ماشین آلات از محل نقل مکان داده اند و منتظر نظر قانونی هستیم. 

«حمید بیات» یکی از کوهنوردان پیسکسوت همدانی نیز در گفت و گویی اظهار کرد: متأسفانه خاک برداری چهار متری در این منطفه انجام شده است، با انباشته شدن خاک ها در جلوی پناهگاه نه تنها فضای محوطه را برای ما و توریست های زیادی نازیبا کرده، بلکه احتمال آن که با ریزش برف و باران در این منطقه تمام خاک های مربوطه شسته شود را بالا برده است وعبور و مرور  کوهنوردان و ورزشکاران را در زمستان به این منطقه به طور کلی مسدود می شود.

خبرنگار همدان ورزش در پیگیری های بعدی با مسئولان هلال احمر استان نیز به گفت و گو نشست.

«بهروز کارخانه» رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: سال 90 با توجه به ضرورت، احداث پایگاه امداد و نجات کوهستان در راستای امداد و نجات حادثه دیدگان توسط سه مدیر کل و یک مدیر عامل در  یک قطعه زمین به مساحت 225 متر مربع از منطقه متروکه میدان میشان که به جمعیت هلال احمر واگذار شده است تأیید شد.

وی اظهار کرد: در سال 91 از طریق بودجه استانداری و هلال احمر عملیات احداث پایگاه آغاز و ساختمان آن در فضای 80متر مربع تکمیل شد.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: همتی مدیر کل منابع طبیعی، افتخاری مدیر کل تربیت بدنی و طالبی مدیر کل مدیریت بحران استان در زمان واگذاری منطقه مربوطه حاضر بودند.

کارخانه ای عنوان کرد: با توجه به تردد اهالی منطقه محل دشت میشان و وجود، تله کابین، سورتمه، پیست اسکی، حمام، مسجد، یادمان شهدا، سالن غذاخوری و کمپ کوهنوردی، احداث پایگاه امداد ونجات در منطقه ضرورتی بود که از سوی مسئولان و مردم نیز احساس می شد.

وی با بیان اینکه این طرح در زمان دولت قبلی و با توجه به نیاز منطقه مطرح شد که در حقیقت یک ضرورت است، تصریح کرد: در حال حاضر نجاتگران ما در مسجد و سوییتی که تله کابین به آن ها داده، مستقر هستند و به افراد آسیب دیده کمک رسانی می کنند.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد: چرا افرادی که امروز ما را به چالش کشیده اند از سال 92 که ساختمان پایگاه در سال 92 به اتمام رسید و حفره ای نیز در آن ساختمان بود، تاکنون وارد نشده اند و امروز از ما سوال و جواب می خواهند.؟

کارخانه ای تصریح کرد: در آخرین اندازه گیری که توسط کارشناسان استانداری انجام شده ما 80 متر ساختمان و حدود 65 متر زیر زمین و هنوز 70 متر دیگه اجازه ساخت بنا راداریم اما نمی سازیم و نیازی نیست .

وی ابراز کرد: مسئولین منتقد می توانند بیایند و در راستای صداقت سنجی با حضور تمام خبرنگاران با استفاده از متر انجا را اندازه گیری کنند تا صحت و سقم ان مشخص شود .

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان همدان در واکنش به سخنان عربی رئیس سازمان محیط زیست استان همدان مبنی بر اینکع هلال احمر در مکان اشتباهی بنا را احداث کرده است، گفت: باید بگویم ایشان به عنوان مسئول محیط زیست اصلا مسیرشان به این مکان نخورده است و درباره بکر بودن این منطقه نیز باید گفت چگونه با وجود مسجد و حمام و مکان های دیگر این منطقه بکر است؟!

کارخانه ای تأکید کرد: بنده شخصا از دفتر مقام معظم رهبری استفتا کردم و نامه ایشان هم موجود است که احداث پایگاه طبق قانون و ومقررات و تابع قانون نیاز است.

وی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که تمام پایگاه های امداد باید دو طبقه باشند تا در طبقه پایین نجاتگر اسکان  یابد و طبقه دوم برای اسکان اضطراری استفاده شود.

کارخانه ای عنوان کرد: تاکنون 10 مورد حادثه کوهستان داشتیم که 9 نفر نجات یافتند و یک نفر هم فوت شدند.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر استان همدان برای اثبات گفته های خویش رو نوشت تمام نامه های مربوط به احداث پایگاه را برای نشر در همدان ورزش در اختیار این سایت قرار داده است.

به گزارش همدان ورزش؛ با وجود ادعای کارخانهای درباره احداث پایگاه انچه مهم است تخریب محیط زیست و کوهستان است و این نیز در خور تامل است که این پایگاه احداث شده حال باید چاره ای برای جبران حمایت از کوهنوردان و محیط زیست اندیشید. 

 

 

کارخانه ای اسناد احداث پایگاه امداد کوهستانی را رو کرد ! حقیقت چیست؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار