همراه اول
5. آذر 1396 - 19:17   |   کد مطلب: 21578
انواع ورزش‌های آبی
آب آبی عمیق، باد خنک وزیده شده در موهای شما و هیجان ماجراجویی، مسابقه و یا رقابت. با ورزش‌های آبی به هیچ وجه لحظه‌ای خسته کننده‌ نخواهید داشت. شما سرگرم شده، ترشح شدید هورمون آدرنالین را در بدن خود تجربه نموده ‌و از آن تا حد نهایت لذّت خواهید برد. فهرست بزرگی که در زیر آمده مورد بررسی قرار دهید تا از انواع ورزش‌های مختلف آبی آگاهی پیدا نمایید.

آیا می‌دانستید؟

با وجود این که اکثر افراد ورزشهای آبی را به عنوان فعالیتی تفریحی و سرگرمی تلقّی می‌نمایند، امّا امروزه تقریباً برای تمامی ورزش‌های آبی مسابقاتی ترتیب داده می‌شود. حتی برخی از این روی دادها، گزینشی برای ورود به مسابقات المپیک می‌باشند. تمامی افراد به نحوی و یا به طرق دیگر مجذوب آب می‌باشند. برخی علاقه‌مند به آب آبی آرام و ساکن می‌باشند، در حالی که دیگر افراد از جریان‌های تند و متلاطم لذت می‌برند.این امر آب را به محیطی ایده آل بدل می‌نماید و امروزه دامنه‌ی وسیعی از ورزش‌های آبی برای گزینش در دست رس می‌باشند.
ورزش‌های آبی پر حادثه، سرشار از سرگرمی و آکنده از فعالیت و هیجان ‌انگیز می‌باشند. می‌توان با انجام ورزش‌های آبی هم فعالیت فیزیکی و هم سر شوق آمدن از لحاظ روانی را به دست آورد. آنها لذّتی بصری، انگیزش و حس شور و شعف را به انسان عرضه می‌دارند. ورزش‌های آبی را می‌توان در درون، بر روی سطح و در زیر آب انجام داد. در زیر برخی از ورزش‌های آبی‌ای را که شما قادر به انجام آنها می‌باشید ذکر شده‌اند.

ورزش‌های آبی رقابتی

ورزش‌های آبی رقابتی را هم می‌توان به صورت انفرادی و هم به صورت تیمی انجام داد. مسابقات قهرمانی جهان، المپیک ‌و دیگر رقابت‌های مشهور برای مورد محک قرار دادن قهرمانان در انواع ورزش‌های مختلف به وجود آمده‌اند.

ورزش‌های آبی انفرادی

این ورزش‌ها به عنوان عمل کردی انفرادی تعریف می‌شوند که بهترین فرد را از میان حریفان می‌شناساند. این ورزش‌ها مستلزم توان فیزیکی بالا، استقامت، اراده، نگرش مثبت ‌و اشتیاقی شدید برای رسیدن به برتری می‌باشند.

شنا

شنا برای قرن‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های آبی پر طرف دار بوده است. شنا تبدیل به یکی از معمول‌ترین فعالیت‌های تفریحی شده است. رقابت‌های بسیاری در شنا وجود دارند که از میان آنها، رقابت‌های قهرمانی آبی جهان و‌مسابقات المپیک از اعتبار بیشتری برخوردار می‌باشند ‌و تحت نظارت فدراسیون بین المللی شنا اداره می‌شوند. شنا ورزشی می‌باشد که سلامتی ‌و استقامت شما را مورد محک قرار می‌دهد.

موج سواری

موج سواری راندن تخته‌ی موج سواری در جهت مقابل موجی می‌باشد که در اکثر موارد شما را به سوی ساحل می‌آورد. بسته به طول تخته‌ی موج سواری، طراحی آن، شکل موجی که بر آن سوار هستیم و نحوه سوار شدن بر روی موج انواع مختلفی از موج سواری وجود دارد.تعادل نقشی حیاتی را در حفظ وضعیت بر روی تجهیزات گوناگونی که می‌توان از آنها برای موج سواری استفاده نمود بازی می‌کند. این تجهیزات شامل تخته‌های موج سواری، تشک‌های موجی، تخته‌های بلند، تخته‌های پهن ایستاده، اسکی‌های موجی، تخته‌های زانویی و یا تخته‌های سطحی می‌شوند.

موج سواری بادی

تکنیک اصلی موج سواری ترکیب شده با فوت و فن و مهارت موج سواری تمام چیزی است که موج سواری بادی درباره‌ی آن می‌باشد. تجهیزات به کار گرفته شده در این جا یک تخته‌ی موج سواری با بادبانی متصل به یک دکل متحرک می‌باشد. باد سوار باید برای کنترل تخته با موج حرکت کند و هم زمان بادبان را مطابق با جهت باد تنظیم سازد. موج سواری بادی یکی از ورزش‌های آبی سطحی می‌باشد و مسابقات زیادی، چه در سطح محلی و چه در سطح بین المللی، به مانند روی داد المپیک برای این رشته‌ی ورزشی انجام می‌پذیرد.

جت اسکی

مسابقات جت اسکی به طور اساسی با یک ماشین آبی تک نفره و بر روی حجمی از آب صورت می‌پذیرد. در سبک آزاد جت اسکی می‌توان اقدام به انجام هنر نمای‌ها و حقه‌های دشوار و ماهرانه به مانند زیگ زاگ رفتن و یا پریدن از روی سکو نمود. هم چنین مسابقه رقابتی‌ بین 10 تا 20 شرکت کننده در چند دوره برگزار می‌شوند. هرچند هنوز مانده تا این رشته‌ی ورزشی به جمع رشته‌های المپیکی افزوده شود اما این رشته اخیراً در بین بازی‌های ساحلی آسیایی برگزار گردید.

ویک بوردینگ

تصور کنید در حالی که دارید به دنبال یک قایق پرسرعت کشیده می‌شوید موج سواری کنید. در مخلص کلام به این ورزش ویک بوردینگ می‌گوییم. تخته‌ی مورد استفاده در این رشته‌ی ورزشی تخته‌ای می‌باشد که به طوری خاص با برآمدگی‌ها و وزنه‌هایی طراحی شده است تا به موج سوار این امکان را بدهد تا با استفاده از پای خود کنترل آن را در اختیار گیرد. این رشته‌ی ورزشی نسبتاً از رشته‌ی تخته برفی (اسنو بوردینگ) الهام گرفته شده است و اغلب در محیط‌های آبی کوچک به مانند دریاچه‌ها به انجام می‌رسد. مسابقات جهانی ویک برد برای ویک بوردینگ بر پا می‌شوند، و این رشته‌ی ورزشی نیز بخشی از مسابقات بازی‌های ایکس و رقابت‌های جهانی بوده است.

اسکی روی آب

یکی دیگر از ورزش‌های آبی روی سطح اسکی روی آب می‌باشد که اصولاً بر روی آب صورت می‌پذیرد. هر نفر از دو و یا یک اسکی برای سریدن یا لغزیدن بر روی سطح آب استفاده می‌نماید و به کمک کابل و یا طناب اسکی به دنبال یک قایق موتوری پر سرعت کشیده می‌شود. در زمینه‌ی مسابقه‌ای، اسکی روی آب سرعتی و نمایشی به همراه اسکی دوگانه‌ی استاندارد نیز دنبال می‌شوند. اسکی روی آب بخشی از تمامی مسابقات ورزش‌های آبی من جمله المپیک، مسابقات جهانی و قهرمانی جهان بوده است.

ورزش‌های سه گانه

ورزش‌های سه گانه نوعی مسابقه می‌باشد که معمولاً شامل شنا، دوچرخه سواری و دو در مسافت‌های مختلف، بی درنگ و بدون فاصله می‌باشد. این رشته‌ی ورزشی بسیار محبوب است و به تازگی به جمع بازیهای المپیک پیوسته است. سری مسابقات مرد آهنین و مسابقات قهرمانی جام جهانی همه ساله در این رشته برگزار می‌شوند. این ورزشی آزمونی برای آمادگی و بنیه‌ی جسمانی شما است.

موج سواری بادبادکی

موج سواری بادبادکی از یک تخته‌ی موج سواری و یا ویک بورد استفاده می‌نماید که به وسیله بادبادک به این طرف و آن طرف کشیده می‌شود. لازم است تا شما پیش از پرداختن به این ورزش آموزشهایی ببینید تا کنترل جهت و حرکت بادبان را بفهمید. قوانین و مقرراتی وجود دارند که شما بایستی از آنها پیروی نمایید. اگر شما این قوانین و مقررات را به اجرا بگذارید، این ورزش رشته‌ای سرشار از تفریح و سرگرمی خواهد بود و شما کاملاً از آن لذت خواهید برد.

اسکیم بوردینگ

دو باره ورزشی با تخته، اما این بار با یک تفاوت. بر خلاف موج سوارانی که کار خود را برای موج سواری با شنا کردن به قسمتهای عمیق اقیانوس آغاز می‌نمایند، این موج سواران کار خود را از ساحل و سوار شدن بر امواج قبلی شروع می‌کنند. آنگاه آنها با تخته سوار بر موج بعدی به سوی ساحل موج سواری می‌کنند. تخته‌ی آن کوچکتر از تخته‌ی موج سواری می‌باشد. اسکیم بوردینگ را بر خلاف موج سواری که نیاز به حجم عظیمی از آب دارد، می‌توان در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها به انجام رسانید. مسابقات قهرمانی جهان برای این رشته به انجام رسیده و هم چنین مسابقات اسکیم بوردینگی به مانند لیگاسکیم بورد اروپا، تور گروهی اسکیم بورد و اسکیم ایالات متحده‌ی آمریکا برای تعیین قهرمان جهان اسکیم بوردینگ حرفه‌ای برگزار می‌شوند.

بادی بوردینگ

بادی بوردینگ یک ورزش آبی می‌باشد که بر روی سطح به انجام می‌رسد و موج سوار با تخته‌ی بادی بوردینگ سوار بر موج به سوی ساحل آورده می‌شود. تخته‌های بادی بوردینگی که برای این رشته‌ی ورزشی به کار می‌روند مطابق با مشخصات موج سوار و بر طبق شیوه‌ی سواری، قد و وزن متغیر می‌باشند. مسابقات قهرمانی جهانی وجود دارند که برای بدن سوارها ترتیب داده می‌شوند، و مایک استوارت (هاوایی، ایالات متحده‌ی آمریکا)، کسی که 9 بار رکورد دار این مسابقات می‌باشد به عنوان یکی از بهترین موج سواران تمام دوران شناخته می‌شود. هم اکنون تور جهانی اتحادیه‌ی بین المللی بادی بوردینگ قهرمان این مسابقات را تعیین می‌نماید.

شیرجه از روی پرتگاه

شیرجه از روی پرتگاه یکی از شکل‌های ورزش‌های آبی می‌باشد که در آن شیرجه زن از روی پرتگاه و یا صخره به درون آب شیرین و یا آب شور شیرجه می‌زند. باعث سرگرمی و جالب می‌باشد تا تنها از روی پرتگاهی بلند به درون آبهای آرام زیرپایمان شیرجه بزنیم. سری مسابقات جهانی شیرجه از روی پرتگاه همه ساله برگزار می‌شود. ارتفاعی که شیرجه زنان از آن به درون آبهای پایین شیرجه می‌رفتند 85 پا بود ــ چیزی برابر پرش از یک ساختمان هشت طبقه! شیرجه زنان مشتاق برای تجربه‌ی نهایت فشار و هیجان در جستجوی مناطقی خارق العاده به سرتاسر جهان مسافرت می‌نمایند.

ماهی گیری (با قلاب)

این ورزش آبی ممکن است فعالیتی کند و آرام و یا ورزشی دیوانه وار و بسیار رقابتی باشد. انواع مختلفی از ماهی گیری از ماهی گیری ماهیان بزرگ گرفته تا ¬ماهی گیرى (با قلاب‌ و طعمه‌ى مصنوعى‌) و ماهی گیرى در اعماق‌ دریا وجود دارد. گونه‌ها و مقدار ماهی گیری لازم بستگی به قوانین و منطقه‌ی ماهی گیری دارد (دریا، رودخانه و یا دریاچه).

ورزش‌های آبی تیمی

ورزش‌های آبی زیر نیازمند کار گروهی، هماهنگی حرکات، تعادل، انرژی و تلاشی مشترک برای کسب موفقیّت و پیروزی می‌باشند.

واتر پولو

این ورزش بسیار پرانرژی می‌باشد و در برگیرنده‌ی کار شدید بدنی است چنان که بازی کنان بایستی به همان خوبی که شنا کرده و از توپ محافظت نمایند، نسبت به زدن گل به تیم حریف و کسب امتیاز نیز اقدام نمایند. این کار بیشتر شبیه هند بال بازی در آب است تا چوگان بازی کردن. این ورزش بسیار سخت و شدید و رقابتی می‌باشد و بازی شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌ها و راه بردهای بسیاری است. مسابقات بی شماری برای این رشته‌ی ورزشی برگزار می‌شوند و همین طور این ورزش یکی از رشته‌های قدیمی المپیک می‌باشد.

کلک سواری

جویندگان هیجان و دوست داران ورزشهای سخت ارزش بسیار زیادی برای این ورزش آبی پر فعالیّت قائل می‌شوند. یک قایق ته پهن باد کردنی بایستی بر روی آبهای خشن و خطرناک به وسیله‌ی گروهی 4 تا 12 نفره هدایت شود. این ورزش رشته‌ی ورزشی معروفی می‌باشد، ورزشی ایده آل برای تعطیلات و بسته به مکان و سرعت جریان آب کمی تا حدودی خطرناک. این رشته‌ی ورزشی به هنگام بارش باران و به هنگامی که جریان رودخانه در منتها درجه‌ی آن می‌باشد بسیار جالب و هیجان انگیز است.

روئینگ

روئینگ ورزشی است که در آن سوار بر قایق‌هایی بر روی رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و یا اقیانوس بسته به نوع مسابقه به رقابت با یک دیگر می‌پردازند. نیروی ورزشکاران بر روی لبه‌ی پاروهای قایق به هنگام پارو زدن بر خلاف نیروهای آب برای حرکت دادن قایق به سمت جلو کار می‌نمایند. این ورزش هم برای اهداف رقابتی و هم برای اهداف تفریحی به انجام می‌رسد و یکی از قدیمی‌ترین بازی های برگزار شده در مسابقات المپیک می‌باشد.

شیرجه‌ی همزمان

کاری که باید انجام دهید این است که بر روی تخته بروید و بپرید. در واقع این ورزش آبی اندکی پیچیده‌تر از آنی می‌باشد که به نظر می‌رسد. شکل‌ها و قوانین خاصی در برخی موارد برای شیرجه زدن و پریدن وجود دارند و به هنگام افتادن بایستی حرکات آکروباتیک انجام پذیرند. شیرجه مسابقه‌ای بسیار محبوب و به شدّت رقابتی در المپیک می‌باشد. شیرجه را می‌توان تک نفره و یا به صورت هم زمان به انجام رساند که 2 شیرجه زن بایستی حرکات یک دیگر را تقلید کنند و یا به هنگام شیرجه‌ی همزمان شکل‌های مختلفی از شیرجه را به اجرا گذارند.

شنای همزمان

شنای هم زمان با ترکیبی از شنا، ژیمناستیک و حرکات موزون، حرکاتی بدیع و زیبا را به همراه اجرای موسیقی در پس زمینه به اجرا در می‌آورد. این ورزش نیازمند انعطاف پذیری بالا، استقامت هوازی، قدرت، توازن، زمان سنجی بی نقص و کنترل تنفّس زیاد به هنگام زیر آب بودن می‌باشد. مسابقات المپیک و قهرمانی جهان به مردان اجازه‌ی رقابت در این مسابقات را نمی‌دهند، اما با این وجود رقابتهای بسیار دیگری وجود دارند که به شناگران مرد امکان شرکت در مسابقه را می‌دهند.

کشتی رانی

اگر بخواهیم به طور خاص بگوییم، مسافرت بر روی آب در یک کشتی و یا وسیله که دارای بادبان می‌باشد را می‌توان کشتی رانی خواند. کشتی رانی ورزشی به شدّت رقابتی می‌باشد و رقابت‌های بسیاری به مانند مسابقات قهرمانی جهان کشتی رانی، مسابقات جام جهانی جوانان مردان و زنان جدای از مسابقات قایق رانی بادبانی المپیک برای این رشته‌ی ورزشی به انجام می‌رسند.

کایاک سواری

این رشته‌ی ورزشی که در آن از قایقی کوچک به نام کایاک برای گذر از آب در آبهای خروشان رودخانه‌ها، دریاها و یا دریاچه‌ها استفاده می‌شود با اهداف متفاوتی مانند اهداف تفریحی، اکتشافی، گردشگری، ماجرا جویی و یا رقابتی صورت می‌پذیرد. کایاک سواری در تند آبها و آبهای خروشان خطرناک می‌باشد و نیازمند سالها تمرین برای کسب مهارت می‌باشد. کایاک سواری بخشی از بازیهای المپیک محسوب می‌شود و از فعالیّتهای درون هوای آزاد می‌باشد که از رشد بسیار زیاد و سریعی برخوردار است.

کانو سواری

کانو سواری با قایق کوچکی به نام کانو که دو انتهای آن تیز می‌باشند انجام می‌شود. می‌توان این ورزش را به صورت انفرادی و یا با گروهی از افراد در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و حتّی پارکهای آبی به انجام رسانید. کانو سواری بسته به نوع آبی که انتخاب می‌نمایید می‌تواند ورزشی آرام و یا پر حادثه باشد. کانو سواری ورزشی بزرگ، بسیار محبوب و برای مدّت زمانی طولانی بخشی از مسابقات المپیک بوده است.

قایق موتوری سواری

اگر شما سرعت و مسابقه را دوست می‌دارید پس این ورزش مناسب شما می‌باشد. با این وجود شما باید هوشیار باشید چرا که لازم است شما در مسابقه دادن با قایق فوق العاده مواظب اطرافتان باشید. این قایقهای موتوری به چنان سرعت بالایی دست می‌یابند که موجب ترشّح هورمون آدرنالین در بدن شما شده و باعث می‌شوند تا از هیجان یک مسابقه لذّت ببرید. قایق موتوری سواری یک سرگرمی و سواری فرح بخش می‌باشد.

قایق رانی

اگر بخواهیم از لحاظ فنّی اظهار نظر نماییم قایق رانی، کشتی رانی و یا قایق سواری بر روی قایقی به نام "یات" می‌باشد. این قایق‌ها و یا یات‌ها برای سریع حرکت کردن طراحی شده‌اند و از این رو در سطحی گسترده برای مسابقه دادن به کار می‌روند. قوانینی سفت و سخت بر مسابقات قایق رانی حکم فرما می‌باشند. مسابقات بسیاری در این رشته‌ی ورزشی به انجام می‌رسند و کاپ آمریکا قدیمی‌ترین، معتبرترین و منحصر به فردترین روی داد در رشته‌ی قایق رانی می‌باشد.

ورزش‌های آبی تفریحی

ورزش‌های آبی تفریحی سرشار از سرگرمی و برطرف کننده‌ی استرس می‌باشند و به شما احساس آرامش، طراوت و نیروی جوانی می‌دهند. این ورزش‌ها هم چنین بسیار محبوب می‌باشند و گردشگران خاص خود را جذب می‌نمایند. در زیر تعداد اندکی از این ورزش‌های آبی تفریحی که برای سرگرمی، لذّت و خوشی به انجام می‌رسند به فهرست درآمده‌اند.

غوّاصی با لوله‌ی تنفّس

غوّاصی با لوله‌ی تنفّس شنا بر روی سطح و یا از میان آب با استفاده از ماسک غوّاصی، کفش غوّاصی و لوله‌ای تو خالی به نام اسنورکل (لوله‌ای به شما کمک می‌نماید تا در زیر آب تنفّس نمایید) می‌باشد. این رشته‌ یک فعالیّت تفریحی محبوب می‌باشد و با توجه به طبیعت ساده‌ی آن از جذابیّت برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید مرجان‌ها و حیات را در زیر آب بدون هرگونه آموزش و تجهیزات مثل غوّاصی با دستگاه دمزونی مشاهده نمایید. ورزش‌های آبی مانند راگبی زبر آب، ماهی گیری با نیزه و هاکی زیر آب با استفاده از تجهیزات اسنورکل به انجام می‌رسند.

ماهی گیری با نیزه

ماهی گیری با نیزه سبک قدیمی ماهی گیری با استفاده از چوب‌های نوک تیز برای گرفتن ماهی می‌باشد. فناوری، ماهی گیری با نیزه را دگرگون ساخته است ـ که در حال حاضر شامل استفاده از تفنگ‌های نیزه‌ای بادی و یا قلّاب سنگ به همراه تجهیزات مختلف غوّاصی می‌شود. اگر بخواهیم صریح و گزیده بگوییم تکنیک اصلی این کار نگه داشتن نفس در زیر آب برای شکار ماهی با نیزه و بدون طعمه می‌باشد. از این رو این رشته‌ طبیعت دوست‌ترین شکل ماهی گیری می‌باشد.

عکاسی در زیر آب

در صورتی که شما عاشق غوّاصی هستید این رشته ورزش ایده آل شما خواهد بود. غوّاصی در اعماق آبهای آبی و در حالی که به دوربین مجهّز می‌باشید به شما لحظاتی بدیع، هیجان انگیز و نادر در عکاسی عرضه می‌دارد. این کار اغلب به هنگام غوّاصی با دستگاه دمزنی و به همراه دوربین ضد آب و فراهم آوردن نور دهی مناسب صورت می‌پذیرد. دوربین‌های دیجیتال، بسیاری از جنبه‌های عکاسی در زیر آب را به شدّت تغییر داده‌اند.

ورزش‌های هوازی آبی

ورزش‌های هوازی آبی شکلی از تمرینات می‌باشد که در آن ورزش‌های هوازی در آبهای کم عمق صورت می‌پذیرد. این رشته برای همه‌ی افراد سودمند می‌باشد من جمله سال خوردگان. استفاده از آب بدن را نگه می‌دارد و از آن حمایت می‌کند و بدین وسیله خطر آسیب‌های عضلانی و مفصلی را کاهش می‌دهد و از گرم شدن بیش از اندازه‌ی بدن جلوگیری می‌نماید و شکلی سالم و ساده از تمرین می‌باشد.

غوّاصی آزاد

غوّاصی آزاد تمرین دادن بدن به مدّتی طولانی در زیر آب و بدون استفاده از هر گونه تجهیزات غوّاصی می‌باشد. نکته‌ی این کار در نگه داشتن نفس در زیر آب و جستجوی جهان زیر آب می‌باشد. هدف این رشته به چالش کشیدن خود و سنجش محدودیّتها و از این رو بهبود بخشیدن به توانایی‌های خود و کاستن از محدودیت‌هایتان می‌باشد.

پاراسیِل

پاراسیِل چتر نجاتی می‌باشد که به طور ویژه برای بستن و کشیده شدن به دنبال قایق طراحی شده است. شما می‌توانید از نمایی هیجان انگیز از افق و آب به همراه سواری‌ای توأم با تفریح و سرگرمی لذّت ببرید. عملیات تجاری پاراسیِل در سرتاسر جهان برگزار می‌شوند و انجمن‌های پاراسیِل بسیاری وجود دارند که انجام این ورزش را در قالب مسابقات نیز اداره می‌نمایند.

غوّاصی با دستگاه دمزنی

این ورزش نوعی از غوّاصی در زیر آب با استفاده از دستگاه دمزنی می‌باشد ـ که معمولاً شامل یک شلنگ هوا، دهان گیر، تنظیم کننده، دهنه، پلاک عقب و یک مخزن هوا ـ برای تنفّس در زیر آب ـ می‌شود. غوّاصی با دستگاه دمزنی ورزشی بسیار محبوب می‌باشد و به دلایل بسیاری به انجام می‌رسد من جمله تفریحی، علمی، تجاری، حرفه‌ای و یا خدمات عمومی.

اسکی با پای برهنه

اسکی روی آب در حالی که فقط از پاهایتان استفاده می‌نمایید اسکی با پای برهنه نامیده می‌شود. تعادل نقشی حیاتی در این ورزش بازی می‌نماید. کشیده شدن به دنبال قایق کاری جالب و هم چنین سرگرمی و تفریحی بزرگ می‌باشد. این رشته در حال حاضر از محبوبترین ورزش‌های آبی می‌باشد.
ورزش‌های آبی سرشار از سرگرمی و آرامش بخش می‌باشند. گاهی اوقات این ورزش‌ها می‌توانند بسیار سخت و خطرناک باشند و در اوقاتی دیگر پر جنب و جوش و پر از هیجان. چه این ورزش‌ها برای فراغت و تفریح صورت پذیرند و چه برای رقابت یک امر قطعی است، جاذبه و گیرایی آنها فرا گیر و همگانی می‌باشد.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار