همراه اول
18. آبان 1393 - 10:40   |   کد مطلب: 21837
قهرمانی تیم گلبال تویسرکان در مسابقات چهار جانبه همدان
تیم گلبال تویسرکان در مسابقات چهار جانبه همدان به عنوان قهرمانی دست یافت.

مسابقات چهار جانبه گلبال هفته گذشته در همدان برگزار شد.

این مسابقات با حضور تیم هاییکرمانشاه، همدان، مرکزی و تویسرکان برگزار شد و در پایان تیم گلبال تویسرکان با پیروزی بر هر سه تیم مقام اول این مسابقات را کسب کرد.

در این دوره از مسابقات تیم های گلبان کرمانشاه، همدان و مرکزی به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

گلبال یک ورزش جذاب و دیدنی است که ویژه توانبخشی طراحی شده است علاقمندان اصلی آن نابینایان و کم بینایان هستند که رغبت خاصی به سرگرمی با توپ دارند زمین این بازی در لحظه اول مانند زمین بازی بوتبال گل کوچک است اما بازیکنان آن با بستن چشم های خود طبق قوانین خاص تلاش می کنند توپ را کنترل کنند گفته می شود این ورزش در سال 1946 توسط هانز لورنزن از اتریش و سپ ریندل از آلمان طراحی شد هدف از آن بازپروری توان حرکتی و هوشیاری سربازان نابینایی بود که در جنگ جهانی دوم دچار مصدومیت های خاصی شده بودند.

البته از سال 1976 قسمتی از بازی های پارالمپیک قرار گرفت و پس از توسعه آن وارد بازی های تورنتو شد.

 

این بازی که دو نیم 10 دقیقه ای است بازیکنان در غالب 2 تیم سه نفره در زمین حاضر می شوند و با استقرار در اطراف دروازه خودی سعی می کنند توپ را با دست وارد دروازه حریف کنند.

بنابراین گزارش طول زمین گلبال 19 متر در 9 متر است دروازه ها در عرض زمین قرار دارند توپ گلبال 25/1 کیلوگرم است که دارای هشت سوراخ است که موقه حرکت ایجاد صدا می کند براساس همین صدا است که بازیکن می توان بر جریان حرکت توپ مسلط باشد.

 

گفتنی است؛ قطر توپ 75 سانتی متر است تا به راحتی در اختیار بازیکن قرار بگیرد و به آسانی رها نشود.

همچنین امروزه در بخش زنان و در بخش مردان گلبال علاقمندان خود را حفظ کرده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار