همراه اول
13. آذر 1393 - 9:11   |   کد مطلب: 21977
سلامت عمومی جامعه از مهمترین اهداف سند ملی ورزش کشور است
جلسه شوراي راهبردي اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با حضور دکتر رشيد خدابخش مشاور وزير ورزش و جوانان و اعضا شورا، کارشناسان ستادي اداره کل و مدیرکل ورزش و جوانان برگزار شد.

مشاور وزير ورزش و جوانان در این نشست به ارائه پيش نويس سند ملي ورزش کشور پرداخت و گفت: هدف از ارائه اين سند بازنگری در طرح راهبردی ورزش و همسویی و وحدت رویه در امر ورزش است.

وي خاطر نشان ساخت: بر اساس تفکر حاکم دولت یازدهم در حوزه ورزش آن چه که در رأس برنامه های این حوزه وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته تدوین و تصویب یک سند راهبردی جامع است که بتوانیم، مسیر رسیدن به اهداف مشترک و تعامل واحد را هموار کنیم.
دکتر خدابخش گفت: در سند جديد سعي شده تا نقيصه وحدت فرماندهي، شناخت اولويت ها و برخي تعاريف و دسته بندي ها که به آن ها اشکالات اساسي وارد بوده را تغيير دهيم و در واقع نگاه جديدي در عرصه مديريت ورزش کشور ايجاد نماييم.
وی گفت: تشکیل نشست با مسئولان استان ها برای پیشبرد اهداف راهبردی وزارتخانه آن هم در حوزه ورزش، حائز اهمیت فراوانی است چراکه ما به عنوان ستاد باید به این اطمینان برسیم که تمام فعالیت های انجام شده یا در دست اقدام، همسو و در راستای سند ملی ورزش است.
مشاور وزير ورزش و جوانان تصریح کرد: در این سند چشم انداز ها و اهداف کلان و استراتژیک طوری جهت دهی شده است که در برابر پراکنده کاری ها و اعمال سلیقه ها در گستره مدیریت ورزش کشور گرفته شود و تنها یک مرجع که برخاسته و برگرفته از تفکر شورایی و خرد جمعی است، بتواند فعالیت ها را همسو کند و آن یک مرجع نیز ‌وزارت ورزش و جوانان است.
وی، پوشش این سند را ، بسیار وسیع و در حد ملی معرفی کرد و افزود: در این سند سلامت جامعه ، ورزش رقابتی و ورزش قهرمانی را به عنوان محورهای برنامه در نظر گرفته ایم و پیش نویس این سند در وزارت ورزش و جوانان تصویب می شود که در شورای عالی ورزش مورد تصویب قرار خواهد گرفت.
دکتر خدابخش تصريح کرد: چارچوب سند به نحوي تدوين شده که تمام ظرفيت هاي کشور در خدمت منافع ملي قرار گيرد و از جزيره اي عمل کردن رهايي يابيم و تسهيم در کارها را جايگزين تقسيم کار کنيم.
وی افزود: در این برنامه سه کانون در راس قرار دارند که مدارس به عنوان کانون نخست ، باشگاههای خرد و محلات از کانون های اصلی ما محسوب می شوند.
مشاور وزير ورزش و جوانان تصریح کرد: در سند راهبردی گذشته از ظرفیت و اماکن موجود به خوبی استفاده نشده است و در سند جدید تمامی ظرفیت ها و اماکن به خوبی در نظر گرفته می شود.
وی افزود: در سند جدید فراگیر شدن ورزش محورهای چون سلامت جامعه ، قهرمانی پایدار ، فرهنگ سازی و اقتصاد ورزش را در بر می گیرد که سلامت عمومی جامعه در راس هرم قرار گرفته است.
دکتر خدابخش تصريح کرد: انتظار ما این است که 10 درصد از شش هزار میلیارد بودجه یارانه که برای طرح سلامت اختصاص یافته است به ورزش تعلق گیرد .
وي ادامه داد: يکي از مزيت هايي که در اين سند وجود دارد امکان تصحيح و بروز رساني آن مطابق با زمان است و سعي کرده ايم از کل به جز حرکت کنيم تا همه موارد را رصد کرده باشيم.
در ادامه جلسه اعضا هيئت علمي دانشگاه که در شوراي راهبردي اداره کل ورزش وجوانان عضويت دارند نکاتي را در خصوص این سند راهبردی اعلام کردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار