همراه اول
16. آذر 1393 - 10:28   |   کد مطلب: 21997
دور سوم مسابقات شطرنج همدان برگزار شد
در دور سوم مسابقات شطرنج ویژه باشگاه‌ها، سازمان‌ها، ادارات و دستجات آزاد استان همدان، تیم شرکت برق صدرنشین رقابت‌ها شد.

به گزارش همدان ورزش ، هیئت شطرنج استان اقدام به برگزاری بیستمین دوره مسابقات شطرنج باشگاه‌ها، سازمان‌ها، ادارات و دستجات آزاد استان همدان کرده است.

در هفته سوم و دور سوم این مسابقات 35 تیم از باشگاه‌ها، ادارات، کارخانجات و دستجات آزاد، بخش خصوصی و هیئت‌های شهرستان‌های تابعه حضور داشتند.

این رقابت‌ها با سرداوری هادی حیدریان طی دو روز در خانه شطرنج استان برگزار شد و شطرنج‌بازان در این رقابت‌ها در 11 دور به روش سوئیسی با یکدیگر رقابت کردند.

از نکات قابل توجه این دوره حضور 54 نفر از بانوان در قالب 9 تیم در این رقابت‌هاست که نشان از فعالیت گسترده بانوان در شطرنج استان دارد.

در دور سوم مسابقات تیم‌های مدیا پارس، ستاره فارس همدان، تالار وحدت، ستاره غرب صالح‌آباد، شرکت نخ رنگ، شرکت کشت‌ و‌ صنعت خزل نهاوند، اداره کل استاندارد، هلال احمر، هیئت شطرنج ملایر، پدر خوب، پزشکی قانونی، بانوان شهرداری، فرزین و کیمیا در برابر حریفان خود به برتری رسیدند.

تا پایان دور سوم رقابت‌ها تیم شرکت برق با 10.5 امتیاز در جایگاه اول قرار دارد، تیم مدیا پارس با 10 امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داده و شرکت نخ رنگ، شرکت کشت‌ و‌ صنعت خزل نهاوند و تالار وحدت هر سه با 9 امتیاز در رده سوم تا پنجم جدول رده‌بندی جای دارند.

رییس هیئت شطرنج استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار اشت: با توجه به حضور تعداد زیاد تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها، مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود و شطرنج‌بازان بازی‌های سنگینی انجام می‌دهند.

احمد علی‌بابایی به رده‌های سنی حاضر در مسابقات اشاره کرد و گفت: از مزایای این مسابقات این است که برای بازیکنان محدودیت سنی وجود ندارد و شطرنج‌بازان پنج تا 60 ساله با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی بیان داشت: هیئت شطرنج استان در برگزاری مسابقات موفق عمل کرده و برگزاری مسابقه استانی با این گستردگی در سطح کشور کم‌نظیر است.

رئیس هیئت شطرنج همدان گفت: هر هفته نیز تعدادی از مدیران استانی از این مسابقات بازدید می‌کنند.

گفتنی است این مسابقات با استقبال پرشور و کم‌سابقه، جمعه هر هفته در خانه شطرنج استان پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار