همراه اول
13. دى 1393 - 11:25   |   کد مطلب: 22346
دبیر هیئت قایقرانی همدان گفت: چهار استان تحت نظر فدراسیون قایقرانی به عنوان پایگاه‌های قهرمانی روئینگ فعالیت خواهند کرد که همدان نیز یکی از این پایگاه‌ها است.

مهدی صمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در همدان اظهار داشت: فدراسیون قایقرانی با شناسایی استان‌های شاخص در رشته روئینگ اقدام به برپایی پایگاه‌هایی در این استا‌ن‌ها کرده و ورزشکاران منتخب با دریافت مزایا در این پایگاه‌ها تمرین می‌کنند.

وی به استان‌های فعال در این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در پی برگزاری جلسه کمیته فنی روئینگ در فدراسیون قایقرانی با تشکیل چهار پایگاه قهرمانی این رشته در بخش بانوان موافقت شد؛ این پایگاه‌ها با هدف توسعه و پرورش استعدادهای رشته روئینگ و تحت نظر فدراسیون قایقرانی در استان‌های گیلان، همدان، تهران و زنجان راه‌اندازی می‌شوند.

دبیر هیئت قایقرانی همدان اضافه کرد: در همدان نیز مهدیس حبیبی، پرستو ریحان و مریم کرمی سه پاروزن منتخب این استان هستند که در این پایگاه با هزینه‌های فدراسیون تمرینات خود را زیر نظر خاطره ولی‌پور پیگیری می‌کنند.

صمدی متذکر شد: بعد از سپری کردن تمرینات، ورزشکاران همه پایگاه‌ها در تهران حضور می‌یابند و بعد از 10 روز با انجام تمرینات در تست انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات شرکت می‌کنند.

وی به دو دعوت شده به اردوی تیم ملی اشاره کرد و توضیح داد: طی نامه‌ای از سوی فدراسیون، حمیدرضا چوبداری و محمد زارعی به اردوی تیم ملی روئینگ که از 28 دی‌ماه به مدت 21 روز در آذربایجان غربی برگزار می‌شود، دعوت شدند.

دبیر هیئت قایقرانی همدان ادامه داد: اردوی تیم ملی روئینگ به منظور انتخاب نفرات تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2015 با حضور هفت پاروزن برگزار خواهد شد.

صمدی با اشاره به نفرات حاضر در اردوی تیم ملی آب‌های آرام، بیان داشت: در اردوی تیم ملی آب‌های آرام محمد ولدی، یاسین قمری، علی الماسی و دانیال آقابزرگی از همدان حضور داشتند که خوشبختانه ایمان مخملی و حمیدرضا درویشی نیز با درخشش خود توانستند به این اردو راه پیدا کنند.
وی در رابطه به فعالیت بانوان، عنوان کرد: بانوان نیز در قایقرانی فعالیت‌های بسیاری دارند و امسال شاهد درخشش تیم‌های بانوان در مسابقات مختلف بودیم و اکنون آرزو حکیمی پاروزن شایسته و خوش‌آتیه استان در اردوی تیم ملی آب‌های آرام حضور دارد.
دبیر هیئت قایقرانی همدان اضافه کرد: هم‌اکنون 120 قایقران در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 40 درصد را بانوان و 60 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

صمدی به فعالیت در رشته اسلالوم اشاره کرد و گفت: رشته اسلالوم به تازگی در همدان راه‌اندازی شده و اوایل سال نیز دانیال آقابزرگی با حضور در مسابقات کشوری موفق شد، مقام سوم این رقابت‌ها را از آن خود کند.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود پیست اختصاصی برای رشته اسلالوم از ورزشکاران فعال در کانوپولو برای مسابقات اسلالوم استفاده می‌کنیم.
دبیر هیئت قایقرانی همدان در پایان اظهار داشت: در بخش‌های فعال در قایقرانی، بخش کایاک آب‌های آرام در این استان رتبه نخست را دارد و رشته روئینگ نیز در جایگاه دوم است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار