همراه اول
12. اسفند 1393 - 9:57   |   کد مطلب: 22766
رئیس هیئت سوارکاری استان همدان؛
برگزاری مسابقات اسبدوانی برای نخستین بار در بهار
برگزاری مسابقات اسبدوانی برای نخستین بار در بهار
رئیس هیئت سوارکاری استان همدان گفت: مسابقات اسبدوانی با حضور و استقبال چشمگیر علاقمندان به ورزش سوارکاری وحمایت مالکین اسب ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای نخستین بار درشهرستان بهار برگزار شد.

وحید برقعی در گفتگو با خبرنگار ما در همدان با اشاره به برگزاری مسابقه اسبدوانی در شهرستان بهار اظهار داشت: به همت اداره ورزش و جوانان بهار و همکاری شورای اسلامی شهر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، هلال احمر و هماهنگی هیئت سوارکاری برای نخستین بار شاهد برگزاری مسابقات اسبدوانی در شهرستان بهار بودیم.

وی افزود: پس از برگزاری موفق مسابقات اسبدوانی در شهرستان های ملایر و نهاوند برگزاری این مسابقات در شهرستان بهار تصمیم گیری شد.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با بیان اینکه استقبال از این مسابقات مناسب بود، گفت: این مسابقات با حضور جمعی از علاقمند به ورزش سوارکاری و ۲۰ چابک سوار در دو گروه اسب های بومی و محلی و اسب های نژاد دو خون برگزار شد.

برقعی عنوان کرد: در گروه اول و اسب های بومی و محلی ۱۱ چابک سوار در مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان مصطفی یوسفی با اسب کلانتر، امیر کریمی با اسب طوفان و علی سرمست با اسب شاهو در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

وی با اشاره به گروه دوم اسب های نژاد دو خون بیان کرد: در گروه دوم نژاد اسب های دو خون ۹ چابک سوار با یکدیگر به رقابت پرداختند و در این گروه محسن خدابنده لو با اسب بی قرار، محمد طالبی با اسب جونیور و محمد پوینده با اسب راهی در جایگاه های اول تا سوم ایستادند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان یادآور شد: در پایان این رقابت ها رئیس شورای اسلامی شهرستان بهار، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا کردند.

برقعی با بیان اینکه توجه به شهرستان ها در اولویت است، گفت: در ماه های گذشته با برنامه ریزی های هیئت سوارکاری استان همدان و حضور کارشناسان کمیته اسب کرد فدراسیون سوارکاری کشور در شناسایی اسب های شهرستان و به ویژه نژادهای کرد و اسب اصیل برنامه عملیاتی با محوریت اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار در حال اجرایی شدن است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار