همراه اول
4. بهمن 1397 - 9:46   |   کد مطلب: 23483
چرا چربی شکم از بین نمی رود؟
در واقع وجود مقداری چربی شکم برایتان خوب است، این چربی معده، روده و دیگر اندام های ظریف را محافظت می کند. اما چربی بیش از حد نمی تواند سلامتی را به همراه داشته باشد.

به گزارش همدان ورزش؛ سلول های چربی در عمق شکم ( چربی احشایی ) هورمون های وابسته به چربی و مواد شیمیایی مشکل ساز تولید می کنند که به رگ های خونی و ارگان ها می روند و در آنجا باعث التهاب می شوند که منجر به بیماری های قلبی و دیابت می شود.
خبر خوب می خواهید؟ هر نیم کیلویی که کم می کنید می تواند کمک کند قطر شکمتان کم شود. وقتی زنان شروع به کاهش وزن می کنند معمولا 30 درصد از وزن کم شده مربوط به منطقه شکم و پهلو است. هر انتخابی که در روز انجام می دهید می تواند روی توانایی سوزاندن چربی های این منطقه کمکتان کند. در ادامه چند روش را به شما می آموزیم.

رژیمتان کم چرب است

چرا چربی شکم از بین نمی رود؟

برای کاهش چربی شکمی، بهتر است چربی مصرف کنید مخصوصا اسید چرب های غیر اشباع. در یک تحقیق محققان از خانمهایی که مورد آزمایش بودند خواستن برنامه غذایی را انجام دهند که 1600 کالری داشت و سرشار از اسید چرب های غیر اشباع بود، نتیجه این شد که آنها یک سوم چربی شکمی خود را در طول یک ماه از دست دادند. اسید چرب های غیر اشباع سیر کننده هستند به همین دلیل باعث می شوند کمتر غذاهای بی ارزش استفاده کنید.

شکم آب کن:

خوردن یک وعده از اسید چرب های غیر اشباع مانند یک مشت آجیل یا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در کنار وعده های دیگر.

مدتی غمگین بوده اید

چرا چربی شکم از بین نمی رود؟

تحقیقات جدید نشان داده، زنانی که علائم افسردگی دارند بسیار بیشتر در خطر چربی اضافی شکم قرار دارند. شاید این نتایج به این دلیل است که افسردگی با کم تحرکی و عادات بد غذایی همراه است.

شکم آب کن:

ورزش! ورزش باعث بهبود سطح مواد شیمیایی مغزی که متابولیزم چربی را تنظیم می کنند می شود، این مواد همچنین روی روحیه نیز تاثیر دارند. بالا رفتن سطح این مواد باعث افزایش انگیزه برای انجام کارهایی است که به دفع افسردگی کمک می کنند، مانند دیدن دوستان. اما اگر به جایی رسیدید که نمی توانید این کارها را انجام دهید وقتش است که از یک درمانگر کمک بخواهید.

غذاهایتان از جعبه بیرون می آیند

چرا چربی شکم از بین نمی رود؟

کربوهیدرات های ساده ( مانند چیپس ) و قند های اضافه شده ( در مواردی مانند نوشیدنی های شیرین ) باعث بالا رفتن فشار خون می شوند، که باعث تحریک سیلی از انسولین است، انسولین هورمونی است که کبد را تشویق می کند تا در میان تنه چربی ذخیره کند.

شکم آب کن:

به جای تمرکز روی قطع کردن غذاها، تلاش خود را روی اضافه کردن موارد سالمی مانند یک وعده سبزیجات در کنار هر وعده متمرکز کنید. بهترین کار این است که باک خود را پر از سوخت با کیفیت کنید.

مواد معدنی معجزه گر را جا انداختید

چرا چربی شکم از بین نمی رود؟

منیزیم بیش از 300 تابع در بدن را تنظیم می کند. شگفت زده نشوید، تحقیقات حتی نشان داده افرادی که مقدار زیادی از این ماده معدنی را مصرف می کنند قند خون پایین و سطح انسولین متعادلی دارند.

شکم آب کن:

حداقل دوبار در روز از غذاهای سرشار از منیزیوم مانند سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند، موز و دانه های سویا استفاده کنید.

خود را گرفتار نوشابه رژیمی کردید

چرا چربی شکم از بین نمی رود؟

در یک تحقیق که روی چاقی انجام شد محققان دریافتند مصرف کنندگان نوشابه های رژیمی درصد بالاتری از چربی شکمی دارند. محققان بر این عقیده هستند که مصرف کنندگان این نوشیدنی ها فکر میکنند تا حدود زیادی در مصرف کالری صرف جویی کردند پس آزادانه پرخوری می کنند.

شکم آب کن:

بهتر است مصرف چنین نوشیدنی هایی را کم کنید، چون با نوشیدن آنها بدن متوجه شیرینی می شود پس انسولین تولید می کند اما هیچ قندی در کار نیست! و بی جهت انسولین خونتان بالا می رود، این حالت حتی به ذخیره شدن چربی در میان تنه نیز کمک می کند.

عاشق برگر هستید

چرا چربی شکم از بین نمی رود؟

محققان سوئدی برای هفت هفته به یک گروه از افراد بالغ 750 کالری اضافی در طول روز دادند که اساس آن بر چربی اشباع بود، و به گروه دیگر به همان اندازه کالری اما بر پایه ی اسید چرب های دارای حلقه های اشباع نشده دادند. در پایان گروهی که چربی های اشباع مصرف می کردند دو برابر بیشتر چربی های احشایی ذخیره کرده بودند.

شکم آب کن:

سعی کنید هفته ای یکبار ماهی قزل آلا مصرف کنید تا بتوانید دوز مناسبی از اسید چرب های دارای حلقه های غیر اشباع جذب کنید. در باقی روزها مقدار مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهید و از پروتئین هایی استفاده کنید که چربی اشباع کمی دارند مانند حبوبات و مرغ.

در دوره یائسگی قرار دارید

چرا چربی شکم از بین نمی رود؟

تغییرات هورمونی مرتبط با یائسگی ( که معمولا از 40 سالگی به بعد شروع می شود ) کاهش چربی شکمی را سخت تر می کند. اما انجام حرکات شدید یوگا می تواند این اثرات را جبران کند. یک تحقیق که در سال 2012 انجام شد نشان داد زنان یائسه ای که یک ساعت یوگای شدید به مدت سه روز در هفته انجام می دهند بعد از سپری کردن 16 هفته می توانند بیش از یک و نیم سانت از دور شکم خود کم کنند.

شکم آب کن:

طرفدار آفتاب گرفتن نیستید؟ به مدت یک ساعت کاری انجام دهید که برایتان خوب است، که بتواند کمکتان کند هورمون های استرس خود را کنترل کنید.

وعده ای که میل می کنید بی رنگ است

چرا چربی شکم از بین نمی رود؟

میوه و سبزیجات خوش رنگ سرشار از ویتامین C هستند، که باعث کاهش کورتیزول می شود. تحقیقات اخیر نشان داده افرادی که مواد مغذی را بیشتر به رنگ های قرمز، نارنجی و زرد میل می کنند میان تنه ای لاغرتر دارند.

شکم آب کن:

به بشقاب خود رنگ اضافه کنید از سبزیجات انواع فلفل و میوه ها برای این کار استفاده کنید.

در طول ورزش کردن عرق نمی کنید

چرا چربی شکم از بین نمی رود؟

تحقیقات نشان داده انجام ورزش های سریع با شدت بالا و کمترین استراحت بین انجام تمرینات باعث بالا رفتن قابلیت آب شدن شکم می شود. به نظر می رسد اینگونه ورزش ها بهتر سطح انسولین، تری گلیسیرید و کورتیزول را کاهش می دهند، و همچنین در مدت زمان کوتاهی کالری بالایی میسوزانند.

شکم آب کن:

اگر از دوچرخه سواری یا دیویدن لذت می برید، به مدت دو دقیقه آنقدر سرعت را بالا ببرید که حتی توانایی صحبت کردن هم نداشته باشید، سپس به مدت یک دقیقه سرعت را کاهش دهید، و دوباره تکرار کنید تا وقتی انرژی دارید ادامه دهید. تمرینات مقاومتی را دوست دارید؟ تمریناتی مانند شنا و اسکات را به صورت سریالی و به مدت دو دقیقه انجام دهید و هر بار بینشان یک دقیقه استراحت کنید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار