همراه اول
13. ارديبهشت 1394 - 8:26   |   کد مطلب: 23504
دو ایرانی در صدر بهترین‌های تکواندو جهان
جدیدترین رده بندی بهترین های تکواندو جهان در حالی اعلام شد که دو ایرانی همانند ماه قبل در صدر بهترین های وزن خود قرار گرفتند.

به گزارش گروه ورزشی «خرگزاری دانشجو»‌ این رده بندی هر ماه از سوی فدراسیون جهانی اعلام می شود و چهار نماینده ایران که ماه گذشته در جمع شش نفر برتر حضور داشتند جایگاه خود را حفظ کردند.

 

بر همین اساس در وزن ۵۸- کیلوگرم فرزان عاشورزاده با همان ۳۰۱/۲۰ امتیاز در صدر قرار دارد. در وزن ۶۸- کیلوگرم بهنام اسبقی که به دلیل عمل جراحی حضور در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ روسیه را از دست داده با ۲۴۰/۶۴ امتیاز مکان سوم ماه قبل خود را در اختیار دارد.

 

در وزن ۸۰- کیلوگرم مهدی خدابخش با وجود از دست دادن نزدیک به دو امتیاز همچنان با ۲۸۱/۴۶ مکان نخست را به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه سجاد مردانی هم دو امتیاز از دست داده ولی با ۱۷۹/۱۱ خانه ششم وزن ۸۰+ کیلوگرم را در اختیار دارد.

 

نکته مهم در این رده بندی اینکه "دایه هون لی" از کره جنوبی جایگاه خود در صدر وزن ۶۸- کیلوگرم را به "الکساندر دنیسکو" از روسیه واگذار کرده است.

 

در مورد جایگاه سایر نمایندگان کشورمان هم در وزن ۶۸- کیلوگرم هادی مستعان با یک پله صعود به مکان بیست وششم وزن ۵۸- کیلوگرم رسیده است. در این وزن ابوالضفل یعقوبی سی و نهم است.

 

در وزن ۶۸- کیلوگرم محمد باقری معتمد و علیرضا نصر همجنان خانه های ۲۳ و ۲۴ را در اختیار دارند. در وزن ۸۰- کیلوگرم مسعود حجی زواره جایگاه خود در مکان سیزدهم را به "نیکپا" از افغانستان داد و خود با همان ۱۱۵/۶۰ در مکان چهاردهم قراردارد. فرزاد عبداللهی هم بدون تغییر نسبت به ماه قبل در مکان ۴۶ ایستاده است.

 

در بین بهترین های وزن ۸۰- کیلوگرم یوسف کرمی خانه ۳۴ و امید عمیدی هم خانه ۳۵ را در اختیار دارند. عمیدی نسبت به ماه قبل دو پله سقوط کرده است. اما در بخش بانوان تکواندوکاران کشورمان شرایط خوبی ندارند. در وزن۴۹- کیلوگرم هیچ بانویی از ایران در بین ۵۰ نفر برتر حضور ندارد. در وزن  ۵۷- کیلوگرم سوسن حاجی پور با ۴۹/۴۶ امتیاز در مکان چهل و یکم ایستاده است.

 

شکرانه ایزدی در وزن ۶۷- کیلوگرم با ۷۱/۶۱ خانه بیست و هفتم را به خود اختصاص داده است. در همین وزن فاطمه روحانی با ۴۸/۵۲ چهلم است. اما اکرم خدابنده با ۷۷/۳۲ امتیاز در وزن ۶۷+ کیلوگرم با ابستادن در مکان ۱۹ بهترین جایگاه را در بین بانوان در اختیار دارد. این بانوی تکواندوکار کاپیتان تیم ملی در مسابقات جهانی روسیه خواهد بود.

 

این رده بندی در چهار وزن المپیکی است که جایگاه نمایندگان کشورمان در بین ۵۰ نفر برتر اشاره شده است.

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار