همراه اول
25. مرداد 1394 - 8:24   |   کد مطلب: 24730
هویت مشترک جوانان ایرانی باعث همسویی ملت شده است
وزیر ورزش و جوانان با مهم خواندن موضوع هویت جوانان در عصر حاضر، گفت: می توان با پرداختن به این مهم، جامعه را با انسجام بیشتر به سمت توسعه رهنمون کرد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی همدان ؛دکتر محمود گودرزی صبح امروز شنبه 24 مردادماه در «همایش جوان ایرانی، صلح جهانی» با ابراز امیدواری از تداوم و استمرار این نشست ها، گفت: این دست از جلسات باعث می شود بتوانیم در گستره ای وسیع تر و با کیفیتب فزون تر نتیجه بگیریم.
وی با مهم خواندن موضوع هویت جوانان در عصر حاضر، افزود: می توان با پرداختن به این مهم، جامعه را با انسجام بیشتر به سمت توسعه رهنمون کرد.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که هرگاه به جوان اعتماد شده، نتایج به دست آمده در جهت توسعه، تعالی و اثر بخشی بوده است، گفت: این امر مانند جنگ تحمیلیست که حضور جوانان، بدیع و انسجام و یکدلی آن ها اتفاقی میمون بوده است.
وی با بیان اینکه تئوری پردازان در سطح فرد و اجتماع بحث می کنند، افزود: در سطح فردی نگاه تعلیم و تربیتی و گروه های کوچک مدنظر است و شخص در بروز و ظهور اندیشه ها و فعالیت های فردی و خانوادگی حایز اهمیت است.
وی ادامه داد: ضرورتی ندارد که ما درحوزه هویت فردی یک جور فکر کنیم؛ چرا که بروز آن ها متفاوت است مثل اخلاقی که به صورت رفتار نمود پیدا می کند.
دکتر گودرزی با بیان این که هویت، نگاه جمعی نسبت به موضوعات جمعی است، افزود: انسجام چسب وحدت بین اقوام و افراد مختلف یک جامعه است که به آن هویت اجتماعی می گویند.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما می توانیم ضمن داشتن هویت مشترک نگاه مشترک هم داشته باشیم. به نظر می رسد همین عنصر باعث شده ما در موضوع جنگ تحمیلی همه در یک سو قرار بگیریم و نگاهی مشترک به آن داشته باشیم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که ما شهدای زیادی از اقلیت های مذهبی تقدیم کشور کرده ایم، افزود: این نگاه رهبران فرهیخته باعث شده، تفاوتی بین قومیت ها وجود نداشته باشد آن چه که بوده هم سازی مجموعه ها است .

وی با اشاره به این که هویت یک تئوری و پشتوانه تئوریک است و در قالب رفتار و عمل، خود را نشان می دهد، گفت: به نظر می رسد ما در کلان دارای هویت مشترک هستیم و شکاف نسلی قابل قبول نیست؛ چراکه همگان باور دارند اگر این انشقاق وجود داشت، جامعه دچار قهر می شد. اما این وحدت ملی و همسویی در ایران وجود دارد و ما شاهد هویت جمعی جوانان خود هستیم.
وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: خوشبختانه با رویکرد دولت تدبیر و امید که رویکردی ملی و عقل گرا و خردگرایانه است، تلاش شده در جهت این همنوایی و همسویی حرکت شود تا بر نسل ها و جوانان دیگری که خارج از مرزهای ایران هستند تاثیر بگذاریم.

 
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار