همراه اول
13. اسفند 1394 - 9:49   |   کد مطلب: 26668
جوانان استان از نمایندگان چه می‌خواهند؟
توپ اشتغال و ازدواج در زمین منتخبان
توپ اشتغال و ازدواج در زمین منتخبان

 چند روزی از انتخابات می‌گذرد و همه چیز به روال قبل بازگشته است، تراکت‌ها‌ی تبلیغاتی دیگر به چشم نمی‌خورند .
مردم مانند روزهای گذشته هر روز صبح به دنبال کارهای روزمره خود می‌روند و آخر شب به خانه باز می‌گردند، در روزهای اول و دوم پس از انتخابات کم و بیش شنیده می‌شد که مردم می‌پرسیدند "به چه کسی رأی داده‌ای؟" و به دنبال آن با هم به صحبت در مورد کاندیدا می‌پرداختند و در آخر هم بحث در نیمه‌راه ناتمام می‌ماند.
از این سکوتی که به شهر حاکم است استفاده کردم و به داخل شهر رفتم، در زیر پوست شهر در افکار مردم حرف‌های ناگفته بسیاری است که باید شنیده شود .
امروز بر خلاف همیشه که در شهر می‌گشتم و از مردمی که به چشمم می‌آمدند سؤال‌هایی می‌پرسیدم تصمیم گرفتم به اقشار مختلف شهر سر بزنم، از تاکسیران‌ها گرفته تا وکلا دیده‌ها متفاوت است و این تفاوت می‌تواند به قلم رنگ دهد.
امید تقی‌پور یکی از تاکسیران‌ها در پاسخ به این سؤال که انتظارش از منتخبان مجلس چیست گفت: نماینده‌ها قول‌هایی دادند که باید به آنها عمل کنند.
 توصیه به نماینده‌ها فایده‌ای ندارد
وی با اشاره به قول‌های داده شده از طرف یکی از منتخبان گفت: یکی از کاندیدا که اکنون به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده است گفت که می‌خواهم تاکسیرانی را جز مشاغل سخت به حساب بیاورم و مشکل مسکن تاکسیران‌ها را برطرف کنم، او باید حداقل برای دلخوشی ما هم که شده باید به یکی از آن وعده‌ها عمل کند.
تقی‌پور در مقابل خواسته‌ام که گفتم توصیه‌ای به کاندیدا بکند گفت: توصیه فایده‌ای ندارد، من هم بگویم به گوش کسی نخواهد رسید؛ نماینده مجلس فقط باید بداند به خاطر تمام حرف‌هایش و رأی‌هایی که به ازای آنها جمع کرده بر گردن او ِدینی است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا از نماینده‌های انتخاب شده راضی هستید یا نه افزود: ما هنگامی راضی می‌شویم که به حرف‌هایشان عمل کنند.
پس از تاکسیران‌ها به سراغ شورای حل اختلاف که یک مجتمع قضایی است رفتم تا ببینم دید آنها نسبت به انتخابات چیست .
 مشکلات شهر آسیب‌شناسی شود
م.د یکی از کارمندان شورای حل اختلاف با اشاره به انتظارات خود از منتخبان گفت: نماینده‌ای که انتخاب شده است باید مردمی باشد، نباید در حالی که در بهارستان نشسته است از مشکلات شهر همدان و مردمش سخن بگوید او باید به صورت مرتب به همدان بیاید و در میان مردم قرار بگیرد مشکلاتشان را بشناسد، آسیب‌شناسی کند و پس از آن برای حل آنها راهکار ارائه کند.
وی در ادامه افزود: بزرگترین مشکل مردم اقتصاد است و اکثر پرونده‌هایی که در دست ما است منشأ آنها مشکلات اقتصادی است و موضوع دیگری که نیاز به تأمل بسیار دارد اعتیاد جوانان است که باید رفع شود.
کارمند شورای حل اختلاف در پاسخ به این سؤال که حضور مردم را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: حضور مردم مانند همیشه خوب بود اما این خوب بودن حاکی از رضایت قلبی مردم نیست.
در راهروهای شورای حل اختلاف به وکیلی برخوردم و از فرصت استفاده کردم تا نظر او را هم بدانم، وی در پاسخ به سؤالم که انتظارش از نمایندگان چیست افزود: آنها باید در مجلس نسبت به قانونی که تصویب می‌کنند آگاهی کامل را داشته باشند و بدانند تصویب آن قانون ممکن است چه ضرری به شهر و شهروندان برساند.
 نمایندگان در عمل راهگشای جوانان باشند
این وکیل در پاسخ به این سؤال که چه توصیه‌ای به نمایندگان دارید؟ گفت: توصیه‌ها کارساز نیست، آنها برنامه‌ها را چیده‌اند، فقط امیدواریم که به وعده‌هایشان عمل کنند.
محمد عباسی جوان 20 ساله‌ای بود که افزود: منتخبین باید مشکلات مسکن جوانان را پیگیری کنند، فقط نگویند ما به فکر کار جوانان هستیم .
وی گفت: میان حرف تا عمل فاصله بسیاری است، آنها باید در عمل برای جوانان کاری کنند.
عباسی با اشاره به دیگر مشکلات جامعه بیان کرد: ازدواج یکی از دغدغه اصلی جوانان است و شاید یکی از عوامل خلاف‌هایی باشد که در روز صورت می‌گیرد.
نظر اکثریت مردم بر روی اشتغال و ازدواج جوانان بود و عده‌ای دیگر بر روی مسکن برای جوانان تأکید داشتند .
مشکل‌ها بسیار بود و درد و دل‌ها رنگارنگ شاید از هر 5 نفر فقط یک نفر رضایت کامل از منتخبین داشت اما برخی‌ها هم می‌گفتند نماینده‌هایی که در دوره قبل فرصت برای انجام کار داشتند و هیچ کاری نکردند دیگر قابل اعتماد نیستند .
در میان این افراد، افراد دیگری هم بودند که دید جالبی داشتند و خواستار بهبود وضع آسفالت و مبلمان شهری بودند .
برخی دیگر می‌گفتند وضعیت درمانی و بیمارستان‌های شهر باید بهبود یابد و می‌خواستند که نمایندگان به این مسائل اهمیت دهند .
ناگفته‌ها بسیار است و زمان اندک، شاید انتخابات بهانه‌ای بود تا به میان مردم برویم و پای حرف‌هایشان بنشینیم .
تیک تاک ثانیه‌های ساعت مچی‌ام خبر از پایان وقت مصاحبه‌های مردمی می‌داد، گام‌هایم را بلندتر کردم، در افکار خود غرق شدم و به رسم مسئولین مردم و مشکلاتشان را پشت سر جا گذاشتم و به راهم ادامه دادم.

همدان پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار