همراه اول
25. اسفند 1394 - 13:49   |   کد مطلب: 26811
استاندار همدان با اشاره به اینکه بهترین کار برای تشویق جوانان به تشکیل زندگی ایجاد اشتغال پایدار است، تاکید کرد: در حال حاضر اشتغال، ازدواج و مسکن، اساسی ترین مشکلاتی هستند که جوانان ما با آنها روبرو هستند که رفع این مشکلات، نیاز به هم اندیشی، خردجمعی و همچنین کار و تلاش مجدانه تمامی کارگزاران و مسئولان دارد.

به گزارش همدان ورزش؛ محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند اظهار کرد، افزود: حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند بی‌نظیر بود و نشان داد تفسیرها و تحلیل‎های انجام‌شده در این رابطه در دنیا غلط است و فکر مردم ایران برای معاندین قابل تصور نیست.

وی با بیان اینکه مردم ایران در انتخابات سرافرازی آفریدند، ادامه داد: از همکاری همه مدیران برای رفع نیازهای انتخابات تشکر می‌کنم، چراکه همکاری همه باعث شد بتوانیم انتخابات را در استان سالم و در کمال آرامش برگزار کنیم.

استاندار همدان اظهار کرد: پیام انتخابات هفتم اسفند برای ملت ایران و جهان، همدلی، همزبانی، هماهنگی و پیام حمایت از نظاماسلامی بود.

وی بیان کرد: در استان همدان با همت مردم، تلاش مجریان و اهتمام ناظران و سعی و تلاش دستگاه های انتظامی و امنیتی، انتخابات پرشور، کم مساله و در شرایط و محیط امنی صورت پذیرفت.

نیکبخت اضافه کرد: مجریان و ناظران انتخابات در همدان بخاطر انجام مر قانون سربلند هستند عوامل امنیتی و انتظامی نیز با تمام توان برای حفاظت از انتخابات وارد میدان شدند.

وی گفت: حضور 62 درصدی مردم با همه محدودیت ها و گره ها و تگناها در پای صندوق های رای قابل احترام است و این حضور لبیک به خواسته رهبری معظم انقلاب ، ریاست جمهوری، حمایت از نظام، همدلی، هبستگی و همراهی مردم را نشان داد.
استاندار تاکید کرد: با توجه به شرایط بین المللی و گشایش های پیش آمده، حمایت رهبر فرزانه کشور در کنار مجلسی با این شرایط و دولتی با این دغدغه، همه اینها دروازه توفیق را بر روی ملت ایران باز کرد.

نیکبخت با بیان اینکه امیدواریم در دوره جدید، مجلس و دولت بتوانند با هم همکاری شایسته‌ای برای خدمات به مردم داشته باشند، بیان کرد: بسیاری از تندروها به مجلس راه پیدا نکردند تا مجلس سازگار و نه سازشکار برای خدمت به مردم باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: مجلس دهم اقتصاد مقاومتی را به خوبی حمایت کند تا در پسا برجام بتوان با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته جهان و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ، برای توسعه کشور تلاش کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سال پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: طی امسال ایران توانست کارهای سنگینی را انجام دهد و به نتیجه برساند.

وی تأکید کرد: دولت امسال توانست تلاش‌های خود را با پشتیبانی و حمایت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری اجرایی و عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انجام‌شده در سال جاری از سوی دولت بحث به نتیجه رسیدن مشکلات انرژی هسته‌ای است که دنیا برای کشور ایجاد کرده و سال‌های سال به طول انجامیده بود، افزود: استکبار شیطنت‌ها و گرفتاری‌هایی را از گذشته برای ایران ایجاد کرده بود که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور از جمله‌ها آنهاست.

نیکبخت افزود: تحریم‌ها مشکلات و مسائلی را برای کشور ایجاد کرد و سال‌های سال این خیانت و ظلم از سوی استکبار متوجه کشور بود، اما دولت توانست با تعامل خوب با دنیا، با جلب حمایت و نظر سازنده مقام معظم رهبری و به پشتیبانی مردم و با عقلانیت و دیپلماسی بسیار پیشرفته از جنگ دیپلماسی با توفیق خارج شود.

وی با بیان اینکه با حذف شرایطی، عزتمندی کشور به رسمیت شناخته شد، افزود: در ادامه موضوع برداشته شدن تحریم‌ها موضوع قطعنامه‌های سنگین شورای امنیت مطرح بود که تحت عنوان فصل هفتم منشور عنوان شده بود؛ این فصل اگر برای هر کشوری در نظر گرفته می‌شد امکان نداشت آن کشور بدون کودتا و اشغال به نتیجه‌ای برسد اما در ایران همه قطعنامه‌ها برداشته شد.

استاندار همدان ادامه داد: اکنون شاهد هستیم رویکرد دنیا به کشور رویکرد مشارکت در اقتصاد و توسعه است و حتی مجبور هستند به همه قیود و شروط ایران تن دهند.

وی با تأکید بر اینکه دولت توانسته به مشکلات سال‌های متمادی کشور خاتمه دهد، چراکه اگر این گونه نبود اکنون کشورهای دنیا طالب حضور در ایران برای مشارکت اقتصادی نبودند، بیان کرد: در شرایطی که پیرامون ایران جنگ، خونریزی، برادرکشی و عدم وجود آرامش وجود دارد ایران در آرامش و امنیت به سر می‌برد.

وی عنوان کرد: به فرجام رسیدن برجام نتیجه تلاش های دولت برای احقاق حقوق ملت ایران و خواسته خود آنها بود چرا که در برجام حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته شده و تحریم های ظالمانه برداشته شد و حاصل برجام هم سبقت گرفتن کشور ها از یکدیگر برای تعامل اقتصادی با ایران است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تدبیر و درایت دولت تدبیر و امید، خون پاک شهدای هسته ای و هدایت های مقام معظم رهبری بدون هیچ دغدغه ای برجام به نتیجه رسید و این نتیجه برجام است که در سفر اخیر ریاست جمهوری نزدیک به 50 میلیارد یورو قرار داد تجاری با شرایطی به نفع ایران بسته می شود.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات دولت از جمله کاهش تورم، رشد اقتصاد، طرح تحول نظام سلامت و ... بی‌نظیر بوده است، ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است.

استاندار همدان در بخش دیگری ا سخنان خود عنوان کرد: به برکت پیروزی برجام و برداشته شدن تحریم ها درهای اقتصاد دنیا بر روی ایران باز شده است اما نباید اینها ما را از اقتصاد مقاومتی غافل کند.

وی اضافه کرد: تا اگر زمانی پیش آمد که دنیا بخواهد تکانه ای به اقتصاد کشور وارد کند اقتصاد ما آنقدر مقاومت کند که مشکلی پایه های اقتصادی ما را تهدید نکند. 

نیکبخت عنوان کرد: همدان از استان های پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است و شورای اقتصاد مقاومتی به زودی در همدان به صورت رسمی راه اندازی خواهد شد. 

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید زمانی که روی کار آمد با مشکلات متعددی مواجه بود اما با این شرایط اقتصاد مقاومتی را انجام و در این حوزه فعالیت های گسترده ای را به انجام رساند. 

وی اظهار کرد: دولت با شرایط موجود توانست طرح تحول نظام سلامت را عملی کرده و تورم را کاهش دهد و این مایه افتخار است که دولتی داریم که در نبود اعتبارات اینچنین به سلامت و خواست مردم توجه می کند.

نیکبخت با بیان اینکه امیدواریم سال جدید سال حل مشکل جوانان باشد، افزود: افزود: جوانان سرمايه هاي هر کشور و موتور محرکه هاي توسعه هر جامعه اي هستند.

وی گفت: جوانان در جامعه نقش تعیین کننده و استراتژیکی دارند و سرنوشت جامعه را رقم می زنندکه لازم است تمام امکانات موجود جامعه در راستای برآورده شدن مسائل و مشکلات آنان بسیج تا زمینه اثرگذاری و فعالیت موثر جونان در صحنه های مختلف فراهم شود تا شاهد سلامت اجتماعی و نشاط روز افزون جامعه باشیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: قشر جوان در هر جامعه‎ای به لحاظ برخورداری از توان، انرژی و استعدادهای فراوان قادر است نقش تعیین کننده‎ای در آینده آن جامعه داشته باشد و جوانان در هر جامعه‎ای سرمایه های اصلی آن جامعه‎ محسوب می‎شوند.

وی در با اشاره به اینکه جوان بیکار هرگز انگیزه‌ای برای تشکیل خانواده نخواهد داشت، افزود: از سویی دیگر فراگیر شدن فرهنگ نادرست در ازدواج و بالا رفتن توقع خانواده‌ها هزینه‌های ازدواج را کمرشکن کرده است، برای رهایی از این امر باید به سیره ائمه اطهار(ع) رجوع کنیم.

نیکبخت تأکید کرد: اشتغال در ازدواج، طلاق و دیگر موضوعات اجتماعی تأثیر مستقیم دارد و اینکه مادام بر اشتغال تأکید می‌شود به دلیل تأثیر مهم اشتغال در امور جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بهترین کار برای تشویق جوانان به تشکیل زندگی ایجاد اشتغال پایدار است، تاکید کرد: در حال حاضر اشتغال، ازدواج و مسکن، اساسی ترین مشکلاتی هستند که جوانان ما با آنها روبرو هستند که رفع این مشکلات، نیاز به هم اندیشی، خردجمعی و همچنین کار و تلاش مجدانه تمامی کارگزاران و مسئولان دارد.

استاندار همدان با تقدیر از فعالیت های مجمع خیرین ازدواج در نهاوند گفت: از طرح ها، ایده ها و برنامه هایی که می تواند به نوعی برای جوانان اشتغالزایی و ایجاد درآمد را بدنبال داشته باشد، حمایت و استقبال می کنیم و جا دارد از تلاش های مجمع خیرین ازدواج در نهاوند تقدیر کنم.

وی با بیان اینکه سال آینده فضای کسب و کاربیشتر از سال‌های قبل فراهم می‌شود تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود سال 95 فضای کسب و کار بهتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

نیکبخت تاکید کرد: موضوع اشتغال و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان در اولویت اصلی فعالیت های مدیریت استان همدان قرار دارد.

وی گفت: در جلسه ای که روز گذشته با بانک های استان داشتیم از آنان خواستم در زمینه ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان نیز بیشتر تلاش کنند.

وي اضافه کرد: دولت معتقد است براي ايجاد نشاط و پويايي در بين نسل جوان بايد روند ايجاد اشتغال را تسريع کرده و همه تلاش خود را در نقاط مختلف کشور براي عملي شدن اين هدف به کار گرفته است.

استاندار همدان اضافه کرد: وقتي که دولت يازدهم از بهبود شرايط کسب و کار و رونق اقتصادي جامعه حرف مي زند هدفش ايجاد اشتغال و شادابي براي نسل جوان است و با وجود سايه شوم تحريم ها و مشکلات اقصادي نيز هيچگاه از اين اهداف پا پس نکشيده است.

نیکبخت با اشاره به توفیقات استان همدان در جذب سرمایه‌گذار و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری افزود: بهبود معیشت و اقتصاد مردم بنا بر تأکید ریاست جمهوری مورد توجه قرار دارد و در این راستا ماهانه برای حدود ۱۰۰۰ نفر در استان همدان شغل پایدار ایجاد شده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار