همراه اول
3. مرداد 1395 - 11:21   |   کد مطلب: 27691
روز پنجم مسابقات هندبال دسته دو دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی
برد تهران معادلات گروه ب را پیچیده کرد
برد تهران معادلات گروه ب را پیچیده کرد
تیم هندبال پسران دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران توانست با نتیجه 25 بر 17 در یک بازی حساس و نفس‌گیر و مهیج تیم دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی را از پیش روی بردارد.

به گزارش همدان ورزش؛ در بازی اول دور پایانی مسابقات هندبال دسته دو دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دو تیم تهران و ارومیه به مصاف هم رفتند که یک دیدار تماشایی و نفس‌گیررا رقم زدند.
تیم‌های هندبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی تهران و ارومیه در شرایطی نخستین بازی روز پایانی رقابت‌ها در مرحله گروهی را برگزار می‌کردند که معادلات این گروه بسیار پیچیده به نظر می‌رسید.
 ازآنجاکه در آیین‌نامه جدید مسابقات جهانی هندبال (که برای نخستین بار نیز در مسابقات دسته 2 دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شده است)، در صورت تساوی امتیازهای دو یا چند تیم در مرحله گروهی، تفاضل گل مسابقات رودرروی آنها محاسبه خواهد شد (و نه تفاضل گل این تیم‌ها با سایر تیم‌های غیر هم امتیاز) و این مسئله حساسیت بازی‌های گروه ب را بسیار بالابرده بود.
تهران اما کاری کرد کارستان و برخلاف پیش‌بینی اغلب مربیان و سرپرستان حاضر در مسابقات، موفق شد تیم خوب ارومیه را با اختلاف 8 گل از پیش رو بردارد و برای صعود به انتظار بازی تیم‌های کرمان و همدان بنشیند.
تا اواسط نیمه اول این بازی پرآفت و خیز همه‌چیز با تساوی دنبال می‌شد و کسب امتیاز از سوی هر یک از دو تیم، توسط رقیب جبران می‌شد، اما تهرانی کم‌کم قافیه را در اختیار گرفتند و با چهار امتیاز پیاپی که مابین دقایق 16 تا 20 این نیمه به‌دست آوردند با 4 گل اختلاف از حریف پیش افتادند و درنهایت با حساب 13 بر 9 به رختکن رفتند.
در نیمه دوم نیز برخلاف انتظارات تیم ارومیه کاری از پیش نبرد و در مقابل پسران تهرانی یک اختلاف 4 امتیازی دیگر را نیز در این نیمه رقم‌زده و درمجموع با امتیاز 25 بر 17 حریف آذری خود را شکست دادند تا در صورت شکست همدان از کرمان به‌عنوان تیم دوم گروه ب راهی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات شوند. 
 مسابقات هندبال دسته دو دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی  با حضور ۱۰ تیم از سراسر کشور در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان از ۲۸ تیرماه تا چهار مرداد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار