همراه اول
1. شهريور 1395 - 12:28   |   کد مطلب: 28069
آغاز مسابقات بین المللی شطرنج  با حضور 300 شطرنج باز از 14 کشوردنیا در همدان
رییس هیات شطرنج استان همدان گفت: سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج «اوپن» ابن سینا با حضور 300 شطرنج باز از 14 کشور در همدان برگزار می شود.

به گزارش همدان ورزش؛ احمد علی بابایی با اعلام این مطلب گفت: این دوره از مسابقات با حضور 300 شطرنج باز از 14 کشور در دو گروه ریتینگ بالای 2100 و ریتینگ زیر 2100 در سالن شش هزار نفری انقلاب همدان برگزار می شود .

بابایی افزود: 25 شطرنج باز خارجی از کشور های جمهوری آدربایجان، اوکراین؛ روسیه، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، هلند، عراق، ارمنستان، ترکیه ، روسیه، برونئی ولتونی در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

رئیس هیات شطرنج استان همدان عنوان کرد: این مسابقات از روز چهارشنبه سوم شهریور ماه آغاز می شود و نهم شهریور ماه با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می رسد .

وی تصریح کرد: این رقابت ها در 9 دور به روش سویسی برگزار می شود و در پایان به نفرات برتر جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد که پاداش نفرات اول تا سوم به ترتیب 9، 7 و 5 میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه استاد بزرگ تیویاکف قهرمان اسبق اروپا نیز در این رقابت‌ها حضور دارد، ادامه داد: استاد بزرگ احسان قائم‌مقامی کاپیتان تیم ملی شطرنج کشورمان نیز در این دوره از رقابت‌ها حضور می‎یابد.

احمد علی بابایی با اشاره به برنامه ریزی برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج اوپن ابن سینا اظهار داشت: مسئولان برای برگزاری مطلوب این رقابت ها قول همکاری داده اند و امیدواریم این رقابت ها به نحو احسن برگزار شود.

وی افزود: تمام تلاش هیئت شطرنج استان همدان برگزاری این مسابقات در شان و نام و آوازه حکیم ابوعلی سینا است چراکه این مسابقات به نام بوعلی سینا مزین شده است.

وی با بیان اینکه باید مسئولان استان برای برگزاری این مسابقات پای کار باشند، گفت: صدا و سیمای استان همدان، رسانه های مجازی و مطبوعات استان برای بازتاب گسترده این مسابقات همکاری و تک تک مسئولان شهر برای بالا رفتن شان و منزلت این مسابقات پای کار باشند.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار